Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 februari 2008, 22:20
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Aanbod of vraag?

Met welk idee ben jij gaan freelancen?
Wilde je graag zelfstandig worden, en niet meer via een baas werken?
en/of
Had je een gat in de markt gevonden? Of ben je op een onvervulde behoefte gestuit?

Voorbeeld: één van mijn eigen aanleidingen om zelfstandig te worden, was het communicatiebureau waar ik op mijn werk mee te maken had. Ze snapten niets van de inhoud van waar wij mee bezig waren en vonden dat ook niet belangrijk. Ik wel, en ik dacht: dát kan ik beter! Zonder onderzoek ben ik er vanuit gegaan dat er meer behoefte moest zijn van inhoudelijke medewerkers. En dat er behoefte was aan freelancers met oog voor communicatie, die konden schrijven, maar ook de inhoud als uitgangspunt willen en kunnen nemen.

Hoe is dat bij jullie gegaan?
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 februari 2008, 23:31
tijn1978 tijn1978 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 124
Standaard Re: Aanbod of vraag?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mariëlle Schrijft Bekijk bericht
Met welk idee ben jij gaan freelancen?
Hoi Mariëlle,

Ik ben als freelancer gestart omdat ik meer vrijheid wil(de) hebben. Dus precies bepalen wat ik wel en niet doe. En meer tijd om andere leuke dingen te doen, zoals bijvoorbeeld een cursus Frans waar ik pas mee gestart ben

Verder is het natuurlijk ontzettend aantrekkelijk om -controlfreak als ik ben- me overal mee te kunnen bemoeien als eigenaar
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 februari 2008, 23:43
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Re: Aanbod of vraag?

Beste Tijn,

Mag ik daaruit concluderen dat je niet vanuit een businessconcept bent gestart? Maar meer een invulling hebt gegeven aan je eigen behoeftes in werk?

Heb je nog iets aan marktonderzoek gedaan om je markt en de vraag naar jouw diensten bij potentiële klanten in beeld te krijgen.
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 februari 2008, 00:07
tijn1978 tijn1978 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 124
Standaard Re: Aanbod of vraag?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mariëlle Schrijft Bekijk bericht
Mag ik daaruit concluderen dat je niet vanuit een businessconcept bent gestart? Maar meer een invulling hebt gegeven aan je eigen behoeftes in werk?

Heb je nog iets aan marktonderzoek gedaan om je markt en de vraag naar jouw diensten bij potentiële klanten in beeld te krijgen.
Voor mij is mijn concept niet nieuw, ik combineer inhoudelijke kennis met projectmanagement kennis/vaardigheden, iets wat je naar mijn mening te weinig tegenkomt. Maar dat deed ik ook al in loondienst.

Toen ik in loondienst werkte deed ik regelmatig zaken met freelancers (op mijn vakgebied). Met een aantal daarvan heb ik vooraf een aantal korte gesprekken gevoerd. (maar dat was nadat ik mijn besluit had genomen).

Eigenlijk is mijn beslissing om voor mezelf te beginnen vrij snel (vanaf eerste prille idee tot inschrijving KvK: 3 weken) genomen. Ik heb ingeschat wat mijn financiële reserves waren en hoeveel uur ik moest werken om mijn vaste lasten (incl. AOV etc) de kunnen dekken.

En voor de rest: 'voelde' het gewoon goed
Met citaat reageren
  #5  
Oud 5 februari 2008, 10:11
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Aanbod of vraag?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mariëlle Schrijft Bekijk bericht
Met welk idee ben jij gaan freelancen?
Wilde je graag zelfstandig worden, en niet meer via een baas werken?
en/of
Had je een gat in de markt gevonden? Of ben je op een onvervulde behoefte gestuit? ?
Hej Marielle,
Voor mij is het min of meer noodgedwongen: ik ben volledig afgekeurd (WAO) en dit is de enige manier om te proberen toch mijn kennis en vaardigheden te blijven gebruiken. En natuurlijk om zo hopelijk ooit uit de WAO te komen. Maar zover is het nog lang niet.

Marlies
Met citaat reageren
  #6  
Oud 5 februari 2008, 17:18
tijn1978 tijn1978 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 124
Standaard Re: Aanbod of vraag?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mariëlle Schrijft Bekijk bericht
Voorbeeld: één van mijn eigen aanleidingen om zelfstandig te worden, was het communicatiebureau waar ik op mijn werk mee te maken had. Ze snapten niets van de inhoud van waar wij mee bezig waren en vonden dat ook niet belangrijk. Ik wel, en ik dacht: dát kan ik beter! Zonder onderzoek ben ik er vanuit gegaan dat er meer behoefte moest zijn van inhoudelijke medewerkers. En dat er behoefte was aan freelancers met oog voor communicatie, die konden schrijven, maar ook de inhoud als uitgangspunt willen en kunnen nemen.
Hoi Mariëlle, hoe is jouw de stap naar freelance eigenlijk bevallen? Viel het mee om opdrachten krijgen of viel het juist tegen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
waarom freelancen?

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe werkt de 'Kleine ondernemers regeling'? Jeroenjn Belasting 17 12 januari 2008 14:12
Vraag aan websiteontwikkelaars onder ons Myrax Al die andere praktische dingen 10 28 september 2007 00:00
vraag: combinatie laptop en desktop erix ICT 12 28 augustus 2007 20:26
Onduidelijkheid in VAR-aanvraagformulier bij bemiddelingsbureau (vraag 2L) René Nieuws - Voor en door freelancers 0 21 december 2006 18:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon