Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 april 2008, 19:53
accelent communicatie accelent communicatie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 12
Standaard aan het werk zonder overeenkomst

Hoi allemaal,

hoop dat jullie je mening willen geven:

ben per 1 jan. in zee gegaan met een opdrachtgever, voor 3 maanden, zij hebben weinig geld. 1 april verliep de termijn, eind maart heb ik opnieuw offerte gedaan via de mail, echter contactpersoon in het buitenland
1 april gebeld en gezegd, ik ga ervan uit dat het goed komt,
13 april contactpersoon gezien, nogmaals gevraagd, bevestig iets naar mij,
nu is het 21 april en nog een sms en telefoontje onbeantwoord later, weet ik nog niets. Baal hier ontzettend van, wat vinden jullie, ik werk voor een kleine stichting, waar mensen vrijwillig in het bestuur zitten en ik de enige van 2 betaalde krachten ben, Ik wil eigenlijk de werkzaamheden opschorten tot ik duidelijkheid heb, terecht?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 april 2008, 23:26
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: aan het werk zonder overeenkomst

zeker terecht, als de tegenpartij niet met overmacht zit is het niet netjes je te laten wachten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 april 2008, 08:23
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: aan het werk zonder overeenkomst

't Is me niet helemaal duidelijk of je nu een contract hebt met de opdrachtgever of niet. Als je dat niet hebt, sta je niet erg sterk.

Heb je wel een overeenkomst, dan kun je hem een ingebrekestelling sturen waarin je aangeeft dat je een incassobureau zult inschakelen als ze niet binnen de termijn reageren.

Soms schrikken ze daar zo van dat ze ineens betalen. Anders moet je inderdaad een incassobureau inschakelen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Marlies
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 april 2008, 12:26
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: aan het werk zonder overeenkomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door accelent communicatie Bekijk bericht
1 april verliep de termijn, eind maart heb ik opnieuw offerte gedaan via de mail, echter contactpersoon in het buitenland
1 april gebeld en gezegd, ik ga ervan uit dat het goed komt
Eerlijkgezegd, daarmee roep je de problemen over jezelf af. Je kunt best even verder werken op basis van een mondelinge toezegging, of bevestiging per e-mail, maar dit geeft me de indruk dat je nu werkt op basis van je eigen hoop en verwachtingen.

Citaat:
Ik wil eigenlijk de werkzaamheden opschorten tot ik duidelijkheid heb, terecht?
Ja natuurlijk, misschien heb je al te lang verder gewerkt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babaga Bekijk bericht
Heb je wel een overeenkomst, dan kun je hem een ingebrekestelling sturen waarin je aangeeft dat je een incassobureau zult inschakelen als ze niet binnen de termijn reageren.
Als ik het goed begrijp gaat het hier niet om het incasseren van een factuur, maar om het krijgen van een opdracht terwijl het werk al wordt uitgevoerd.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
betalingsgedrag


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opdrachtgever wil VAR-wuo en EV, terwijl dienstverband aantoonbaar is. Annet Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 7 6 augustus 2007 17:36
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 16:35
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 10:27
Hoe kom je aan 1225 uren voor het urencriterium? agnez Belasting 12 19 januari 2007 11:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon