Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Actueel > Nieuws - Voor en door freelancers

Mededelingen

Nieuws - Voor en door freelancers Op het freelancersvlak wil er nog wel eens wat veranderen. Lancelots verzamelt het belangrijkste freelancenieuws. Iedereen in het forum mag zich als nieuwsjager opwerpen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #31  
Oud 1 oktober 2009, 22:08
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Spammen van bedrijven wordt verboden

Manlief en ik kregen vandaag allebei (niet dezelfde aanbieder trouwens) een mail met de mededeling dat de nieuwe spamwet vandaag inging etc. En of we even wilden aangeven of we de nieuwsbrieven nog wilden ontvangen of niet..
Tja, toch echt een dagje te laat he?!..
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #32  
Oud 11 oktober 2009, 03:10
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Spammen van bedrijven wordt verboden

Zo nieuw is het voornemen toch niet - zie ook de start van dit draadje - en echt onduidelijk is 'ie ook niet: alleen opt-in is nog toegestaan.

Toch jammer van al die inspanningen van nieuwsbriefverzenders die alles keurig netjes aankondigen en dan afsluiten met "als u de nieuwsbrief wilt blijven ontvangen, hoeft u niets te doen".

Erg irritant is het, als er nieuwsbrieven ongevraagd en voor het eerst binnen komen met onderaan "als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kunt u hier uitschrijven". As if - ik heb me nooit opgegeven en ga me dus ook niet uitschrijven!

Ik ben iets minder voortvarend dan mijn naamgenoot, maar als ik volgende week nog van die dingen krijg, ga ik ze ook aanmelden.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #33  
Oud 8 maart 2010, 18:10
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Spammen van bedrijven wordt verboden

Vandaag werd ik gebeld door de Opta n.a.v. een klacht die ik enkele maanden geleden heb ingediend. Het betreffende bedrijf spamt mij nog steeds.
De zeer vriendelijke en correcte meneer van de Opta had een paar vragen:
  • Of ik ooit expliciet toestemming had gegeven voor deze e-mails? Nee dus.
  • Of ik op mijn website een vermelding heb die erop neer komt dat men zich uitgenodigd kan voelen aanbiedingen naar mij toe te sturen? Nee dus.
  • Of ik enig idee had hoe men aan mijn e-mailadres komt? Tsja, KvK, mijn eigen website, beroepsvereniging belastingadviseurs, whatever.
  • Of ik aan deze organisaties expliciet toestemming heb gegeven om mijn e-mailadres voor deze doeleinden beschikbaar te stellen? Nee dus. Maar wellicht staat er ergens iets in de kleine lettertjes....
Meneer van de Opta vertelde mij dat zij dit laatste als Opta niet accepteren, de toestemming moet expliciet gegeven zijn en mag niet ergens in de AV van het gebruik van een website zijn opgenomen.
Enfin, duidelijk dat ze dus wel degelijk iets doen met de klachten die binnenkomen. Hij nodigde mij dan ook van harte uit om klachten te blijven melden.
Ik ben hier wel positief over, al kunnen ze het wellicht niet meteen uitbannen, door hier op terug te komen krijg je in ieder geval het gevoel dat je klachten niet voor jan doedel meldt.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 25 maart 2010, 13:56
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Spammen van bedrijven wordt verboden

De OPTA maakte gisteren bekend dat ze 39 waarschuwingen heeft uitgedeeld wegens vermoedelijke overtredingen van het spamverbod. Er zijn sinds 1 oktober 2009 ruim 10.000 klachten over spam op een zakelijk adres ingediend.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
zwangerschapsuitkering komt er. Het is wachten tot de tweede helft van 2008. NowHow Nieuws - Voor en door freelancers 18 21 april 2008 14:56
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 17:35
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 11:27
Belasting op winst gaat omlaag per 1-1-2007 René Nieuws - Voor en door freelancers 13 20 februari 2007 22:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon