Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 13 juli 2007, 14:43
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Zakelijk karma

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels Arts Bekijk bericht
Ik haak meestal af bij zulke discussies...vind het al snel dat het 'zweverig' is...en ik ben toch een alfa...
Wat helpt, is zo'n discussie aangaan (of proberen te vermijden... ) in je meest drukke tijden, onder het genot van een glas drinken (lees: bier of wijn). Komen de freelancers nog wel eens toe aan een bespiegeling? Bij werk hoort ook praten en reflecteren over werk.
Zo, en nu eerst op vakantie!
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #22  
Oud 17 juli 2007, 10:52
Riël Notermans Riël Notermans is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 21 juni 2007
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar Riël Notermans
Standaard Re: Zakelijk karma

Ik krijg bij zulk soort discussies het gevoel alsof ik overal langs aan het praten ben. Voor mijn gevoel is het totaal niet 'to the point'

Naja, misschien wel eens goed niet constant 'to the point' te zijn?
Met citaat reageren
  #23  
Oud 17 juli 2007, 14:08
HVR Schrijfwijzen
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Zakelijk karma

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JuliaV Bekijk bericht
Indirect heb jij alles wat je overkomt aangetrokken door je eigen gedachten.
Ik geloof best dat er een kern van waarheid in die LOA zit, maar dit vind ik wel érg ver gaan. Dus mensen die kampen met dodelijke ziektes, oorlogen of hongersnood hebben dat zelf aangetrokken..? Lijkt me niet..

Maar positief in het leven staan, kan natuurlijk geen kwaad.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 19 juli 2007, 20:25
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Zakelijk karma

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Goed verhaal René, en dat voor een Beta!

Als voormalig lector in de plastische thermokunde aan de universiteit van Harderwijk (ja, waar ook het Klokhuis een graag geziene gast was) stel ik vast dat - ongeacht hoe je het doet, met welke oorzaak of met welke reden dan ook - het vermogen tot bezinning een zeer goede eigenschap is. Uiteraard voor ieder mens, maar zeker voor de freelancer.
(Zelf)reflectie, een pas op de plaats, nadenken over patronen, oorzaken, gevolgen, ontwikkelingslijnen: het zijn allemaal zaken die in de kern niets met vaagheid te maken hebben. Zelfreflectie kan hard en confronterend zijn, filosofisch of juist zweverig, religieus of zakelijk, je kunt er de hele dag mee bezig zijn, je kunt het ook beperken tot één coachingsgesprek per jaar: ontkennen dat je dit nodig hebt vormt al het begin van zelfreflectie .

Omdat velen van ons als kenniswerker werkzaam zijn (de creativiteit is (mede) een vorm van intellectuele arbeid of intellectueel kapitaal), moeten zij net als de eigenaar van een koekjesfabriek regelmatig hun eigen machine inspecteren. Nadenken over verdere automatisering, uitbreiding, onderhoudsvormen, vervanging. Jezelf beperken tot uitsluitend productie draaien is een vorm van stilstand en dus achteruitgang. Zelfs groei die je alleen afleidt uit je omzetcurve is een vorm van achteruitgang. De grootste groei en ontwikkeling zit in je zelf - jij maakt geen omzet, maar jouw producten zorgen er voor. En voor alle sceptici die het liefst zo ver mogelijk verwijderd blijven van alles wat zweeft: de enige vraag die telt is: ben ik gelukkig? Wat daarna als antwoord volgt is inderdaad actie-reactie.

Oef, en dat op vrijdagochtend om half negen
Wow ..........
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zakelijk internetabonnement of niet sioux ICT 18 19 januari 2009 23:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon