Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 februari 2007, 12:24
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Cool Zakelijk karma

Annedien Hoens´ meest recente bijdrage op Lancelots gaat over de commerciële kracht van karma.

Een heel interessant maar ook abstract thema.
Ik geloof absoluut in karma. Dat ´wie goed doet, goed ontmoet´. Maar hoe kun je dat nou het best inzetten in je freelance praktijk. Dat heb ik geprobeerd te verwoorden in het artikel tien tips voor de ontwikkeling van je ´zakelijk´ karma. (niet dat dat nou zoveel verschilt van het karma in je priveleven, maar goed)

Geloof jij in karma? Dat alles wat je zegt, denkt of doet weer bij je terug komt? En hoe ga je daar dan mee om. Gebruik je het in je freelancepraktijk?
Hoe investeer je er in. Heb jij tips of voorbeelden?

Ik ben erg benieuwd!
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 februari 2007, 15:49
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Zakelijk karma

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mariëlle Schrijft Bekijk bericht
Ik geloof absoluut in karma. Dat ´wie goed doet, goed ontmoet´.


Dat laatste gaat grotendeels op (maar ik draai het ook regelmatig om: zorg goed voor je zelf, dan kan je ook beter voor anderen zorgen ), maar "bij gebrek aan Karma" bij sommige medemensen (business partners) neem ik het toch allemaal wat minder serieus. Ik doe graag mij best, maar noem dat liever geen Karma of iets anders. Heb moeite met etiketten . Met gezond verstand en ethisch besef (naast mijn credo 'enjoy life') kom ik ook een heel eind.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 maart 2007, 21:07
thor2002
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Zakelijk karma

Mijn antwoord op je vraag of ik in Karma gelooft: nee.
Wel in uitstraling, uithoudingvermogen, inzet, kwaliteit (met alle termen er bij zoals borging) en zelfvertrouwen.
Voor een ondernemer wordt het in mijn opinie erg gevaarlijk op karma te (moeten) vertrouwen om opdrachten te krijgen dan wel te houden.
De omschrijving"dat alles wat je zegt, terug komt' is eerder een natuurlijk proces van actie en reactie. Mijn houding naar anderen toe (klant of niet) bepaald in grote mate hoe de verdere communicatie verloopt.
Daarnaast kan het gevaarlijk zijn om te stellen dat met altijd positief blijven alles wel goed zal zijn / worden / blijven. Daar zal een klant met schade geen genoegen mee nemen vermoed ik?

Thor2002
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 juni 2007, 12:07
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Zakelijk karma

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thor2002 Bekijk bericht
De omschrijving"dat alles wat je zegt, terug komt' is eerder een natuurlijk proces van actie en reactie.
Maar dat is nou júist wat karma is.
Actie en reactie.
Karma is dus niks vaags maar een heel eenvoudig principe, een soort natuurwet.
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 juni 2007, 11:55
Steven Steven is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 16
Standaard Re: Zakelijk karma

dat karma verhaal is mij te zweverig,het is denk ik meer zoiets als, wie slim is....

dat goed en kwaad is me te zwart wit vooral op zakelijk gebied, je kunt nu eenmaal niet altijd als een soort heilige
door het leven (prive ook niet) om je doelen te halen. Dit wil niet zeggen dat ik alle praktijken goedkeur om bepaalde doelen te behalen maar dat een ieder daarin zelf zijn grens moet trekken, en dat de daaruit voortvloeiende
gevolgen dan ook terecht voor de persoon of onderneming zullen zijn....

gr Steven
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 juli 2007, 20:43
Sandra Schoppers Sandra Schoppers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 22
Standaard Re: Zakelijk karma

Goede tips, Annedien.

Ik heb sinds kort een recept liggen voor een enorme positieve oppepper: The Secret.

In de basis komt het ongeveer op hetzelfde neer, actie = reactie, maar het is een aanrader.
Een hele fijne DVD voor een startende freelancer zoals ik ...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 juli 2007, 20:46
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Zakelijk karma

De 'actie' die in The Secret beschreven wordt is alleen wel een ander soort actie dan wat de meesten inzetten als ze iets tot stand willen brengen, toch?
(Als in: je voorstellen hoe iets voelt is nou niet direct een standaard aanpak... :-)

Heb je al mooie voorbeelden?
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 juli 2007, 02:14
Koen's schermafbeelding
Koen Koen is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 april 2007
Berichten: 71
Standaard Re: Zakelijk karma

Ikzelf zou het niet zo snel karma noemen omdat dat zo een bijsmaakje heeft van hogere krachten of iets dergelijks, maar ik geloof wel sterk in dat actie-reactie verhaal.

En niet alleen in de zin van "als ik aardig ben tegen mijn klant dan is mijn klant ook aardig tegen mij". Maar ook in de zin van als je zelfverzekerd bent, dan zul je minder problemen "zien" dan als je onzeker zou zijn. En als je niet gelooft dat iets goed komt, dan denk ik ook dat de kans groot is dat je jezelf (al dan niet onbewust) saboteert om het goed te laten komen. Als je bij voorbaat al denkt dat het mis gaat bijvoorbeeld dan zul je eerder opgeven.
__________________
Dynamische, interactieve website nodig?

Rush Internetdiensten
Professioneel, persoonlijk en betaalbaar.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 juli 2007, 09:34
JuliaV JuliaV is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2007
Berichten: 44
Standaard Re: Zakelijk karma

Toch hebben karma en 'the secret' oftewel de "Law of Attraction" veel met elkaar te maken.

Volgens de LOA trekken negatieve gedachten, negatieve dingen aan en positieve gedachten de positieve dingen. Indirect heb jij alles wat je overkomt aangetrokken door je eigen gedachten.

Het is ook de manier hoe je in het leven staat. Heb jij een beeld dat de wereld verrot is en dat mensen je belazeren waar je bij staat. Dan zal je ook sneller belazerd worden, of lijkt dat zo omdat jij je daarop focust? Als het gebeurt dan denk je "Zie je wel! niemand is te vertrouwen!"
Heb je een positief beeld van de wereld en de mensen om je heen, dan komen er ook meer "goede" mensen op je pad. Je hebt in elk geval meer oog voor de goede dingen die je overkomen. Wanneer je toch iets vervelends overkomt, kan je met deze instelling ook makkelijker er overheen stappen.

Zakelijk karma past hier heel goed bij. Als je negatief ingesteld bent zal je snel het idee hebben dat er misbruik van je gemaakt wordt wanneer je andere mensen helpt. Je zult het dan ook niet snel doen of je doet het met tegenzin. De ander merkt dat en trekt daar zijn conclusies uit en zal daar naar handelen.
Ben je positief ingesteld dan denk je er niet zo snel bij na of men misbruikt van je maakt. Je doet het gewoon en vaak met plezier. Als er iets voor terug komt is dat mooi meegenomen en als dat niet gebeurt dan is dat ook geen ramp. Juist dan krijg je vaak leuke dingen er voor terug.

Hoe je het ook noemt, karma, the secret, Law of attraction, of zelfs NLP... Voor mij komt het in de basis allemaal op hetzelfde neer.
Sta positief in het leven. Probeer zover te komen met je gedachten en je manier van leven, dat je in het hier en nu leeft. Probeer je in elke omstandigheid zo goed mogelijk te voelen als je kunt. Dingen die je overkomen kan je niet veranderen, wel de manier hoe jij er mee omgaat.

Voor wie dit interessant vind:
weblog van Joe Vitale schrijver van "The attractor factor". Een prettig en leesbaar boek over de Law of attraction. In het Engels, soms iets te Amerikaans maar als je daar door heen kunt kijken, kan je er veel inzichten uit halen.
website van Abraham . Abraham is een groep van niet-fysieke entiteiten die via channeling boodschappen doorgeven aan ons. Klinkt erg zweverig, ik geloof er niet echt in, maar de strekking van de boodschappen vind ik wel erg interessant. De vrouw via wie Abraham spreekt heeft hierover ook een boek geschreven: "Ask and it's given" er is ook een Nederlandse versie van. Het boek is ook vrij zweverig, leest wat minder makkelijk maar heeft wel veel specifieke voorbeelden en manieren om je eigen denkwijze te veranderen.
Op de website kan je ook MP3-tjes downloaden van zo'n channeling sessie waarbij Abraham tot ons spreekt. Erg vaag, maar ook wel interessant.

Misschien ben ik te nuchter om er echt in te geloven, maar ik denk wel dat je denkpatronen een grote invloed hebben op je leven. Dat je het jezelf makkelijker kunt maken door je denkpatronen te veranderen. En dat de wereld hierop reageert. Je wordt er namelijk leuker door, en leuke mensen krijgen dingen sneller gedaan en worden eerder geholpen dan chagerijnen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 juli 2007, 11:47
Riël Notermans Riël Notermans is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 21 juni 2007
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar Riël Notermans
Standaard Re: Zakelijk karma

Spirituel en Zakelijk gaan bij mij persoonlijk niet samen.

Na, eigenlijk gaat Mij en Spiritueel al niet samen Ik bekijk zaken liever in enen en nullen, nuchter, feitelijk, hoe het is.

Positieve instelling heb ik wel, maar dat vind ik niet spiritueel. De tien tips zijn best aardig. Karma -> oorzaak en gevolg, dit is zo'n naar mijn idee goedkope uitleg van karma: meer een manier van 'geef het beestje wat inhoud'. Alles op deze wereld is oorzaak-gevolg, waarom moet dat karma heten?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zakelijk internetabonnement of niet sioux ICT 18 19 januari 2009 23:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon