Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Actueel > Nieuws - Voor en door freelancers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Nieuws - Voor en door freelancers Op het freelancersvlak wil er nog wel eens wat veranderen. Lancelots verzamelt het belangrijkste freelancenieuws. Iedereen in het forum mag zich als nieuwsjager opwerpen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 oktober 2011, 19:10
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Medio 2012: gegevens handelsregister niet meer doorverkopen

Citaat:
In het Algemeen Overleg van 15 september jl. heeft uw Kamer de suggestie gedaan voor een digitale ja/nee sticker. Dit sluit aan op recente kamervragen van het lid Verhoeven (nr. 2011Z08081). In antwoord daarop kan ik u melden dat vanaf medio volgend jaar iedere ingeschrevene in het handelsregister op simpele wijze kan aangeven dat zijn gegevens niet gebruikt mogen worden voor directe mail, voor het actueel houden van relatiebestanden en voor online vindbaarheid in o.a. landkaart- en navigatieapplicaties. Dit is, kort samengevat, de uitkomst van mijn nadere afweging rond de verkoop van adressen door de Kamers van Koophandel.
Bron: Kamerbrief Ondernemerspleinen, 13-10-2011.

Eedere discussie hierover op Lancelots: ZZP'ers: je persoonlijke gegevens staan op Google Maps, met dank aan de KvK (2009).
__________________
René
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 oktober 2011, 21:35
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard

vanaf medio volgend jaar

Sla jij 2012 over?
__________________
maak eens een buiteling:
www.saltoadvies.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 oktober 2011, 22:25
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marjan Bekijk bericht
Sla jij 2012 over?
Oops Ik heb de titel aangepast (was 2013), dankjewel.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 oktober 2011, 12:48
Jim Jim is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 30 mei 2010
Berichten: 50
Standaard

Ik heb er eigenlijk niet zoveel moeite mee dat ze dit doen. Zeker niet als ze mn gegevens op Google Maps zetten. Is er iemand die hier wel bezwaren tegen heeft?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 oktober 2011, 12:59
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Jim, veel winkeliers of bedrijven met een zakelijk adres hebben er geen probleem mee, maar het aantal zzp-ers dat vanuit huis werkt en geen ongevraagd bezoek (of spam) aan huis willen vinden het erg vervelend dat prive adresgegevens en telefoonnummers gewoon maar gepubliceerd worden.

De norm met informatie op internet is inmiddels het opt-in model (je geeft vooraf toestemming) geworden, waar vroeger een opt-out model (ik wil dit niet) gebruikelijk was.

Als ik kijk naar het volwassen worden van het gebruik van informatie door derden op internet vind ik het erg prettig dat ik zelf bepaal wat er wel of niet gepubliceerd word en dat het niet word bepaald door een instantie die (met beste bedoelingen) denkt te weten wat het handigst is. Het verwijderen van informatie op internet is een stuk lastiger als het erop zetten.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 oktober 2011, 13:13
Jim Jim is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 30 mei 2010
Berichten: 50
Standaard

Het weg gooien van een folder of nee zeggen aan de telefoon als ik niet geïnteresseerd ben, heb ik nooit als een dusdanig vervelend klusje beschouwt dat ik me daar druk om maak.

Zeker als ondernemer is de kans aannemelijk dat je zelf ook ooit mensen "lastig wil vallen" met je reclame. Of dit nu online, per post of telefonisch is. Daarom vind ik dat ondernemers zich op dit gebied wat soepel op horen te stellen.

Gr, Jim
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
handelsregister


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijklussen; KVK-nr of niet? En meer... thermostond Freelancen iets voor mij? 11 15 mei 2010 08:10
Inkomstenbelasting Verlies niet geaccepteerd. Gevolgen? qhsd Belasting 2 11 mei 2010 15:43
Hellup kom er niet meer uit. freelancen naast een vaste(fulltime( baan ladydragon Freelancepraktijk starten 4 26 september 2007 14:14
Website wordt niet meer geüpdated door Google Michiel ICT 9 1 mei 2007 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon