Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 augustus 2007, 18:59
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Succesvol ondanks...

Ondanks alle do's en don'ts die je overal kan vinden merk ik dat ik sommige onhandigheden en 'don'ts' toch écht niet uit mijn karakter of gedrag weet te krijgen- noch met discipline, noch met andere tactieken
Ik luister voicemails af en vergeet soms terug te bellen, kom ondanks allerlei compenserende maatregelen nog altijd vaak 'wat later' op afspraken, heb soms toch echt het meeste zin om op sneakers en met vale spijkerbroek aan op pad te gaan (terwijl ik nota bene een SheSuit maatpak heb!)

Met welke dingen blijf jij stoeien, of heb je ze geaccepteerd?
Merk/denk je dat het je klanten kost of denk je dat je genoeg in de aanbieding hebt om je 'fouten' te compenseren?
Of...passen die dingen gewoon bij je personal brand en wordt het een handelsmerk?
Misschien heb je dingen aangepakt en is het gelukt, zo ja: wat en hoe?

Ik ben benieuwd!
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 augustus 2007, 22:52
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: Succesvol ondanks...

Ik maak altijd lijstjes wat ik allemaal moet doen, maar ik doe het niet altijd en soms werk ik met meerdere lijstjes, kortom: een puinhoop. Ik weet hoe het moet, dat het nodig is maar krijg het er niet in.

Wim
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 augustus 2007, 21:14
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Succesvol ondanks...

He lekker, weer even softy doen. Dat was mijn vorige vakgebied, dat ik juist had afgezworen. Bloed kruipt...........
Blijf zo dicht mogelijk bij je eigen persoonlijkheid, en probeer dat niet te veranderen. Doe waar je zin in hebt, en handel zoals dat bij je past. Hou hooguit rekening met een ander, maar laat je daardoor niet leiden. Dat is de ultieme weg om uitgeblust raken en erger te voorkomen.

Zo, dat is er uit. Nu weet ik weer waarom ik voor mezelf ben begonnen. Dank je wel Annedien.

P.s: ik ga nog even snuffelen, ik heb hierover nog ergens een leuk artikel. Je hoort van me.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 augustus 2007, 22:58
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: Succesvol ondanks...

Sjbaard,
Begrijp ik nu dat ik mijn puinhoop van verschillende briefjes moet koesteren?

Wim
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 augustus 2007, 23:03
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Succesvol ondanks...

Tsja, voel je je dan zoveel gelukkiger als je voor een steriel bureau zit? Geloof me, ik heb heel wat uitgebluste figuren voorbij zien komen in mijn vorige leven, en in de meeste gevallen had dat voorkomen kunnen worden als ieder maar eens wat meer aan zichzelf had gedacht. Niets is zo funest als doen wat je eigenlijk helemaal niet wilt.

Gatsie, is het echt zaterdagavond?

Sjaak
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 augustus 2007, 23:25
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Succesvol ondanks...

Doet me denken aan een huisarts.... kwam daar eens vol stressklachten en de goede man zei tegen me dat ik me eens moest gaan gedragen als een kat: gewoon doen waar ik zin in heb en mijn eigen gang gaan. Niet lang daarna ben ik zelfstandige geworden, drukker dan ooit maar vrij van stress
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 augustus 2007, 08:26
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Succesvol ondanks...

Inderdaad, bekend verhaal. De opluchting over mijn afscheid van een geregeld leven in loondienst is nog steeds groter dan de zorg over mijn toekomstig inkomen. De stress gebruik ik nu nuttig en creatief. Voelt een stuk lekkerder.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 augustus 2007, 20:54
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Succesvol ondanks...

@Marjan:
Aha, dat van die kat dat klinkt goed
Misschien is dat ook wel het geheim van geliefd zijn ook al ben je een 'eigenwijze kat'...het is ook de charme van zo'n dier. En als mensen meer van honden houden moeten ze maar een hond nemen, toch? ;-)

@sjbaart:
Is het wel zo softy, dit? Je handelswaar ben je als freelancer toch grotendeels zelf-- en je eigen frontoffice, en backoffice, en marketingafdeling, en administratie, en acquisiteur, enz. enz.
Vertaalt hoe je met je sterke én zwakke kanten omgaat zich niet naar je bankrekening? (En is dat dan niet eigenlijk een hele 'harde' afrekening?)
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 augustus 2007, 21:14
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Wink Re: Succesvol ondanks...

Dat softy sloeg overigens geheel op mijzelf hoor, Annedien, dat was geen waardeoordeel naar jou . Voordat ik leuk werk ging doen (wat ik nu dus doe) was ik een bijna uitgebluste hulpverlener (softy dus). Op dit forum kom ik alleen maar enthousiaste harde werkers tegen met een positieve blik op de toekomst, en een gezond idee over hoe je zelf wat van je leven kunt maken. Je hebt dus ook wat mij betreft helemaal gelijk , ik voel me hier helemaal thuis.

Sjaak
Met citaat reageren
  #10  
Oud 2 september 2007, 11:59
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Succesvol ondanks...

Ik nam het ook niet persoonlijk op, maar de vraag over of het wel 'soft' is rees desondanks
Uitgeblust raken is denk ik voor veel ondernemende, positief ingestelde mensen ook een risico.
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon