Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Actueel > Nieuws - Voor en door freelancers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Nieuws - Voor en door freelancers Op het freelancersvlak wil er nog wel eens wat veranderen. Lancelots verzamelt het belangrijkste freelancenieuws. Iedereen in het forum mag zich als nieuwsjager opwerpen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 november 2007, 17:39
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Thumbs up Spammen van bedrijven wordt verboden

Het versturen van ongevraagde e-mailreclame aan particulieren is al verboden. Het kabinet wil het onderscheid tussen particulieren en bedrijven opheffen. Per 1 januari 2008 mogen ook bedrijven (en dat zijn veel freelancers) bij de OPTA klagen over spam (bron: Kamerkrant).

Het spamprobleem zal er niet mee opgelost worden, maar toen het verbod in 2004 werd ingevoerd heeft het volgens mij wel degelijk effect gehad. Er zijn een paar spammers beboet en gestopt. Ik merkte zelf dat ik na een paar klachten niets meer te klagen had, omdat er op mijn particuliere adressen geen Nederlandse spam meer kwam.

Op mijn zakelijke adressen komt er daarentegen nog ontiegelijk veel zooi binnen van allerlei identificeerbare Nederlandse organisaties. Ik kan bijna niet wachten tot het 2008 is
__________________
René
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 november 2007, 19:04
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Spammen van bedrijven wordt verboden

bij mij valt de spam wel mee, gebruik je publieke adressen of forwarders met spam beveiliging erop?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 november 2007, 19:28
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Spammen van bedrijven wordt verboden

Gewone e-mailadressen, waarvan sommige door jarenlang gebruik op internet in allerlei spamdatabases zitten en andere gokbaar zijn (info@ op meerdere domeinen e.d.).

De bekende harde spam filtert mijn spamfilter (dspam) er wel uit. Maar de laatste tijd krijg ik weer vrij veel directmail-achtige aanbiedingen, nieuwsbrieven en wat al niet van Nederlandse partijen. En dat soort dingen worden niet 1-2-3 als spam herkend (maar dspam leert het wel).

Ook zo'n kwalijke gewoonte: steeds meer bedrijven/clubs/personen nemen je op in hun e-maildatabase zodra iemand ergens je kaartje in handen heeft gekregen, je je ergens ooit een keer voor hebt aangemeld of je ooit ergens een keertje iets hebt gekocht. En uit de database komen is altijd 30 keer zo lastig als erin komen Bah, wat mij betreft mag de e-maillicentie van die clubs definitief worden ingetrokken.

Je kunt ook bijna geen product meer afnemen, zonder akkoord te moeten gaan met de algemene voorwaarde dat je gegevens voor marketingdoeleinden mogen worden gebruikt
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 november 2007, 22:39
tijn1978 tijn1978 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 124
Standaard Re: Spammen van bedrijven wordt verboden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Het versturen van ongevraagde e-mailreclame aan particulieren is al verboden. Het kabinet wil het onderscheid tussen particulieren en bedrijven opheffen. Per 1 januari 2008 mogen ook bedrijven (en dat zijn veel freelancers) bij de OPTA klagen over spam (bron: Kamerkrant).

Afgaande op de bergen spam die ik iedere dag in mijn spamfilter en inbox vindt is het gros van de spam afkomstig uit het buitenland, dus heeft deze maatregel in concreto niet erg veel op.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 november 2007, 08:50
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Spammen van bedrijven wordt verboden

Geldt dit ook voor faxspammen? Daar worden we hier de laatste tijd mee bestookt en daar heb ik helemaal een hekel aan.

(Voor wie er ook last van heeft, onder mijn laatste vondst stond dat je op www.faxdiensten.nl aan kon geven waar je wel/niet op zit te wachten. Ik ga het meteen even opgeven). - Aanvulling: ook bij faxdiensten moet je je eerst aanmelden en worden je gegevens doorgegeven aan aangesloten bedrijven. Ik geloof dat ik deze fax gewoon een aantal keer terugstuur..
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 november 2007, 10:39
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Spammen van bedrijven wordt verboden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVersluis Bekijk bericht
Geldt dit ook voor faxspammen? Daar worden we hier de laatste tijd mee bestookt en daar heb ik helemaal een hekel aan.
Ik neem aan dat het ook daarvoor gaat gelden. Het gaat namelijk om een bepaling in de telecomwet.

De faxspam nam bij mij drastisch af nadat ik mijn faxnummer had geschrapt uit het handelsregister.
__________________
René
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 november 2007, 12:19
Het Administratiekantoor's schermafbeelding
Het Administratiekantoor Het Administratiekantoor is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 141
Standaard Re: Spammen van bedrijven wordt verboden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVersluis Bekijk bericht
Geldt dit ook voor faxspammen? Daar worden we hier de laatste tijd mee bestookt en daar heb ik helemaal een hekel aan.

(Voor wie er ook last van heeft, onder mijn laatste vondst stond dat je op www.faxdiensten.nl aan kon geven waar je wel/niet op zit te wachten. Ik ga het meteen even opgeven). - Aanvulling: ook bij faxdiensten moet je je eerst aanmelden en worden je gegevens doorgegeven aan aangesloten bedrijven. Ik geloof dat ik deze fax gewoon een aantal keer terugstuur..

Ik ken deze site/organisatie niet, maar pas (in het algemeen) op dat je je niet JUIST kenbaar maakt bij een hardnekkige spammer.

(Vergelijk het maar met het zogenaamde afmelden van een mailinglist van een vage spammer... deze zal dit eerder zien als teken van leven en zet een groen vlaggetje en een smiley bij je naam)
__________________
--


Peter Brummelkamp
www.het-administratiekantoor.nl
Den Haag
http://delicious.com/PeterBrummelkamp
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 november 2007, 00:18
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Spammen van bedrijven wordt verboden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tijn1978 Bekijk bericht
Afgaande op de bergen spam die ik iedere dag in mijn spamfilter en inbox vindt is het gros van de spam afkomstig uit het buitenland, dus heeft deze maatregel in concreto niet erg veel op.
alle beetjes helpen, ook als het gaat om tegenhouden.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 november 2007, 00:42
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Spammen van bedrijven wordt verboden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Het versturen van ongevraagde e-mailreclame aan particulieren is al verboden. Het kabinet wil het onderscheid tussen particulieren en bedrijven opheffen. Per 1 januari 2008 mogen ook bedrijven (en dat zijn veel freelancers) bij de OPTA klagen over spam (bron: Kamerkrant).
Goede zaak. Killen die handel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Op mijn zakelijke adressen komt er daarentegen nog ontiegelijk veel zooi binnen van allerlei identificeerbare Nederlandse organisaties. Ik kan bijna niet wachten tot het 2008 is
Zelfregulering (zoals bij telemarketing), daarvan is bewezen dat het niet werkt. In de VS is men iets doortastender. Tot de tijd dat spam echt vervolgd wordt (net als andere cybercrime): gewoon rustig blijven, in- en uit ademen, bij nederlandse spammers (ja, ze bestaan) een HEEEEELE boze e-mail terug sturen en wijzen op de strafbaarheid
Bij geen respons met z'n allen naar de OPTA.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #10  
Oud 22 november 2007, 08:44
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Spammen van bedrijven wordt verboden

Wat voor e-mailspam ook een leuke is: mailtje naar de provider; altijd goed voor de blokkering van het e-mailadres
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
zwangerschapsuitkering komt er. Het is wachten tot de tweede helft van 2008. NowHow Nieuws - Voor en door freelancers 18 21 april 2008 13:56
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 16:35
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 10:27
Belasting op winst gaat omlaag per 1-1-2007 René Nieuws - Voor en door freelancers 13 20 februari 2007 21:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon