Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 december 2006, 18:01
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Adverteren?

Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd of de freelancers op dit forum adverteren en zo ja, waarin/waarmee dan?

Hebben jullie er veel geld voor over? Levert het volgens jullie opdrachten op? Maken jullie er vooraf een bepaald budget voor vrij? Of doen jullie alles via mond-op-mond reclame en netwerken?

Ikzelf bijvoorbeeld adverteer in het lokale krantje, met de bedoeling om meer naamsbekendheid te krijgen in mijn dorp. Het levert niet meteen opdrachten op, maar de mensen hier krijgen in ieder geval een idee waar ik mee bezig ben. Nu heb ik het contract met die krant onlangs voor een jaar verlengd, maar twijfel of ik het jaar erna ook nog in die krant moet gaan staan...

Ik ben benieuwd hoe jullie dat aanpakken?
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 december 2006, 19:18
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Adverteren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels Arts Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd of de freelancers op dit forum adverteren en zo ja, waarin/waarmee dan?

Hebben jullie er veel geld voor over? Levert het volgens jullie opdrachten op? Maken jullie er vooraf een bepaald budget voor vrij? Of doen jullie alles via mond-op-mond reclame en netwerken?

Ikzelf bijvoorbeeld adverteer in het lokale krantje, met de bedoeling om meer naamsbekendheid te krijgen in mijn dorp. Het levert niet meteen opdrachten op, maar de mensen hier krijgen in ieder geval een idee waar ik mee bezig ben. Nu heb ik het contract met die krant onlangs voor een jaar verlengd, maar twijfel of ik het jaar erna ook nog in die krant moet gaan staan...

Ik ben benieuwd hoe jullie dat aanpakken?
Hai Niels,

In het begin (dat betekent bij mij begin vorig jaar) heb ik inderdaad een aantal advertenties geplaatst, maar daar ben ik snel vanaf gestapt. De advertenties leverden namelijk alleen maar reacties op van andere adverteerders, niet van potentiele klanten. Nu heb ik ook niet echt een product dat zich leent voor advertenties, maar toch. Ik besteed mijn geld voor marketing vooral door ervoor te zorgen dat ik een goed verhaal heb, ik mooie dingen kan laten zien en ik in verschillende interessante segmenten een goed netwerk heb. Stomtoevallig kreeg ik anderhalve maand geleden een grote opdracht (€15.000,- net vandaag af en afgeleverd) binnen via mijn website, maar normaal gesproken moet ik het hebben van persoonlijk contact. Verder heb ik het qua exposure erg makkelijk: twee van mijn vaste opdrachtgevers zijn de meest belangrijke bladen voor juist mijn potentiele doelgroep: De Ingenieur en NatuurWetenschap & Techniek (veenmagazines met af en toe een uitstapje naar TECHNO! en de Leeuwarder Courant). Door daar regelmatig voor te werken heb ik eigenlijk gratis reclame en dat weegt, samen met het feit dat de opdrachten erg leuk zijn, op tegen de mindere betaling (hoewel ik ook bij hen niet echt lullige bedragen meer krijg)

Ondertussen heb ik dit eerste jaar dat ik echt volledig zelfstandig draai een omzet gehaald van om en nabij de € 70.000,- dus de manier waarop ik mijn klanten binnenhaal zit wel goed
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 december 2006, 00:03
Life Creations Life Creations is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 24 november 2006
Berichten: 69
Standaard Re: Adverteren?

Hallo Niels,

ik heb in de afgelopen 2 jaren ook geadverteerd in verschillende tijdschriften en heeft niet echt concrete opdrachten opgeleverd. Met adverteren kun je wel als doel hebben om een stuk bekendheid op te bouwen, als mensen vaak je naam tegenkomen, kan dat een positieve uitwerking hebben.

Succes!
Groeten Lucy
Life Creations
www.life-creations.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 december 2006, 11:36
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Adverteren?

Adverteren in de huis aan huis krant en in de wijkkrant heeft mij geen klanten opgeleverd. Wel heb ik klanten gekregen door het ophangen van folders bij het gezondheidscentrum en in de bibliotheek.

Wat ook helpt is dat mensen iets van je lezen op bijvoorbeeld een forum. Dus dat ze kunnen zien wie je bent, wat je kunt en hoe je over dingen denkt. Hierdoor krijg ik via het Carrieretijgerforum klanten. Ik laat zien wie ik ben en wat ik kan door te reageren op loopbaanvragen. Ook geef ik advies over solliciteren, sollicitatiebrieven en opleidingen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 5 december 2006, 16:38
scribent's schermafbeelding
scribent scribent is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 januari 2006
Berichten: 78
Standaard Re: Adverteren?

Ik heb een tijd een campagne gehad ub Google Ads, toen het nog niet zo populair was als nu. Dit kostte me een paar dubbeltjes per klik (dit kun je zelf instellen en bepaalt je ranking in de lijst), wat neerkwam op een paar tientjes per maand.

De Adwords-campagne heeft me wel enkele klanten opgeleverd, vermoed ik. Ik vergat alleen steeds te vragen, als iemand belde, hoe ze me gevonden hadden.

Het fijne is dat je de campagne aan- en uit kan schakelen. Stel je gaat op vakantie, of je bent ruimschoots voorzien.

Adverteren in bladen heb ik nooit gedaan.
__________________
Erik Weijers
www.erikweijers.nl
www.radix-tekst.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 7 december 2006, 09:54
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Adverteren?

Ik heb twee jaar lang een aangepaste vermelding in de GoudenGids gehad. Dat kost tussen de 300 en 400 euro per jaar . Omdat mijn opdrachtgevers vooral uit mijn netwerk komen en mij niet via de GG vinden (web/print) ben ik hier mee gestopt. Nu alleen nog de Hyena's van de GG zelf van mij af proberen te schudden, want uiteraard blijven ze bellen en proberen aantoonbaar te maken dat het wel uit kan .

Het hangt uiteraard van je business af, maar vindbaarheid op het web, business cards uitdelen, congressen bezoeken en veel publiceren helpt in mijn geval beter.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #7  
Oud 7 december 2006, 23:13
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Adverteren?

...daar noem je wat de goude gids wat een hekel heb ik aan die lui, maar ok ik heb er gelukkig niks mee te maken gehad. De eerste jaren heb ik trouwens 0,0 geadverteerd want ik werd niet benaderd en had genoeg aanwas.

Tegenwoordig heb ik 2 trajecten, de eerste is op de website van een klant en dat zie ik meer als doe's wat terug. Hoewel (geloof 't of niet) na 2 jaar vandaag voor het eerst iemand belde die ons op de site had gezien.
Verder sta ik op een tweetal sites die zich op specifieke doelgroepen richten die ik leuk vind en daar komt zo nu en dan een klantje vandaan.

...maar de leukste advertentie is toch de klant die een nieuwe klant aanbrengt...en als dat niet meer gebeurd...dan moet ik me geloof ik zorgen maken
Met citaat reageren
  #8  
Oud 8 december 2006, 12:21
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Re: Adverteren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Nu alleen nog de Hyena's van de GG zelf van mij af proberen te schudden, want uiteraard blijven ze bellen en proberen aantoonbaar te maken dat het wel uit kan
Ik ben blijkbaar niet de enige die zich hieraan ergert...

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Altijd fijn om te weten hoe andere freelancers hier mee omgaan....

Eigenlijk heb ik tot nu toe ook alleen opdrachten gekregen via andere klanten of door zelf op bedrijven en organisaties af te stappen. Eenmaal benaderde een klant mij nav. een advertentie op het prikbord van villamedia.nl. Dat vond ik ook wel grappig want dat had ik totaal niet verwacht.
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon