Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 februari 2010, 10:12
acvginneken's schermafbeelding
acvginneken acvginneken is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2009
Berichten: 94
Question Toegevoegde waarde van een blog?!


Naar aanleiding van een andere vraag heb ik lopen piekeren over het toevoegen van een blog op mijn website. Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de toegevoegde waarde. Ik heb zelf op dit moment inleidingen naar al mijn artikels staan in de blog sectie.

Wat is de toegevoegde waarde voor een schrijver/vertaler van het hebben van een blog versus voorbeelden van je werk ?!
__________________
MvG, Anja
Vrijlance, creatief tekstbureau
Website | Blog | E-boek Advies
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 februari 2010, 10:56
yasin yasin is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 77
Standaard Re: Toegevoegde waarde van een blog ?!

een blog is niet zozeer bedoelt om een voorbeeld te zijn van je schrijftalent maar meer om op een andere manier te communiceren met andere mensen, door inhoudelijke blogposts te maken kun je ervoor zorgen dat er meer mensen op je site komen en automatisch ook meer mensen op je eigen site.

Daarnaast is het zoekmachine vriendelijk om een regelmatig veranderende website te hebben.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 februari 2010, 13:47
dannyverhoeven dannyverhoeven is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2009
Berichten: 22
Standaard Re: Toegevoegde waarde van een blog ?!

Allereerst is het natuurlijk belangrijk dat je goede inhoudelijke artikelen schrijft op je blog die interessant kunnen zijn voor je doelgroep.

Het grote voordeel is doordat je waardevolle artikelen schrijft je wordt gezien als expert op dat gebied. Je zult hierdoor meer vertrouwen krijgen en mensen zullen dus eerder contact met je opnemen.

Een bijkomend voordeel is dat het goed is voor de zoekmachines (want die houden van content) en je artikelen zullen dus beter worden opgenomen in de zoekmachines wat resulteert in meer bezoekers.

Succes!
__________________
Eigenaar Kantoorruimtevinden.nl, zoek gratis naar een geschikte kantoorruimte of plaats je kantoorpanden nu op de website.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 februari 2010, 16:39
acvginneken's schermafbeelding
acvginneken acvginneken is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2009
Berichten: 94
Standaard Re: Toegevoegde waarde van een blog ?!

Ik heb lang nagedacht over deze optie. De onderwerpen hebben me dwars gezeten... Een blog is 1 ding maar het moet wel professioneel zijn. Ik kwam tot het besef dat ik best wel wat bronnen over de jaren vergaard heb die vele Nederlandse redactieleden/schrijvers niet hebben omdat ze OF de connectie nooit gelegd hebben OF hun Engels niet goed genoeg is. Dat is best wel gunstig. Maar ik wil natuurlijk ook niet dat die "anderen" (sorry maar ik moet even alleen aan mezelf denken ) lekker copy/paste doen en hups een leuk artikel kunnen verkopen.

Blijft een laatste vraag : hoe breng je je blog onder de aandacht van potentiële opdrachtgevers ? Gewoon een mailtje sturen "he, ik ben er !" ?!?!?!

Het hebben van een goed blog, trekt steeds meer aan. Nu ik al een paar maanden niet echt meer geschreven heb, kriebelt het als de ziekte om weer wat op papier te zetten.
__________________
MvG, Anja
Vrijlance, creatief tekstbureau
Website | Blog | E-boek Advies
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 februari 2010, 17:21
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Toegevoegde waarde van een blog ?!

Op je site / linkedin etc vermelden en regelmatig goede stukken schrijven.

Ikzelf heb een wat meer technisch blog, wel her en der wat linkuitwissel moet ik erbij zeggen. Ik zag wel dat ik vorige week door de 400 unieke bezoekers per dag heen ben geschoten.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 februari 2010, 10:20
janmaartendewit janmaartendewit is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 februari 2010
Berichten: 9
Standaard Re: Toegevoegde waarde van een blog ?!

Zelf ben ik ook net een blog begonnen, hierop voeg ik af en toe werk toe.
Dit kan zowel nieuw werk zijn als oude producties en daarbij licht ik het een en ander toe over de productie en het productie proces.

Ik heb gekozen voor een blog op WordPress.com aangezien deze makkelijk doorlinkt naar mijn linkedin profiel en direct mijn twitter update.

-------

Jan Maarten de Wit - Freelance Vormgever
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 februari 2010, 09:10
acvginneken's schermafbeelding
acvginneken acvginneken is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2009
Berichten: 94
Standaard Re: Toegevoegde waarde van een blog ?!

Nou, ik ben overstag gegaan.
Ik heb mijn bedrijfswebsite verhuist naar www.vrijlance.nl en op www.anjavanginneken.nl een blog gestart met dingen die mij verwonderen en waar ik graag over schrijf.
__________________
MvG, Anja
Vrijlance, creatief tekstbureau
Website | Blog | E-boek Advies
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
blog, waarde, website

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Klanten opbouw miqq Freelancepraktijk starten 12 11 februari 2016 08:54
Koude acquisitie: een voorbeeld Agnes Marketing en acquisitie 14 25 januari 2009 19:07
Aanvullende tips en vragen voor het startersbezoek van de Belastingdienst? Sebastiaan... Belasting 0 15 oktober 2008 00:36
Evaluatie wet uitbreiding rechtsgevolgen VAR René Nieuws - Voor en door freelancers 3 8 februari 2008 20:40
Hoe breed? Cindy77 Marketing en acquisitie 22 27 september 2007 11:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon