Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 15 juni 2007, 19:29
belinda's schermafbeelding
belinda belinda is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 6
Standaard Re: Je energie managen

ja mijn laptop zit vol plakkertjes. daar typ ik gewoon omheen geen probleem. Verstandige mensen die van regelmaat houden gaan inderdaad op tijd naar bed, dat zou ik ook moeten doen. Vandaar het plakkertje.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 15 juni 2007, 19:56
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Je energie managen

En als je dan op tijd naar bed gaat, leg dan een kladblok en pen op je nachtkastje. Kun je alles opschrijven wat je te binnen schiet, hoef je niets te onthouden en er dus letterlijk ook niet van wakker te liggen. Ik heb dit tientallen mensen beroepshalve geadviseerd, en de reacties die ik terugkreeg waren dat het echt werkt. 's-Avonds voor het slapen gaan je hoofd leeg maken is heel belangrijk voor een goede nachtrust.
__________________
Met citaat reageren
  #13  
Oud 15 juni 2007, 20:04
belinda's schermafbeelding
belinda belinda is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 6
Standaard Re: Je energie managen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjbaart Bekijk bericht
En als je dan op tijd naar bed gaat, leg dan een kladblok en pen op je nachtkastje. Kun je alles opschrijven wat je te binnen schiet, hoef je niets te onthouden en er dus letterlijk ook niet van wakker te liggen. Ik heb dit tientallen mensen beroepshalve geadviseerd, en de reacties die ik terugkreeg waren dat het echt werkt. 's-Avonds voor het slapen gaan je hoofd leeg maken is heel belangrijk voor een goede nachtrust.
ja helemaal mee eens, vandaar ook dat ik het als een probleem ervaar dat het me meestal niet lukt om met een 'stil' hoofd te gaan slapen. De dialoog met mezelf gaat 24/7 door . Dank je voor de tip, ik ga het zeker proberen. Ik heb ook wel geprobeerd om stickies in mijn hoofd te maken en dan vervolgens met mezelf af te spreken er de volgende dag op terug te komen.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 24 september 2007, 16:26
the1stfloor the1stfloor is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2007
Berichten: 8
Standaard Re: Je energie managen

Stickies in je hoofd ? Dat vind ik wel knap. Herken het 24/7 denken namelijk ook wel heel erg, zeker als er meerdere projecten aandacht vragen dan vliegen de todo's kriskras door elkaar door mn hoofd.
Ben nu structureler mn agenda aan het inzetten als todolijst en kijk elke ochtend wat er gedaan moet worden, werkt aardig. Een kladblok ipv de laptop naast mn bed is ook wel een goeie tip trouwens
Met citaat reageren
  #15  
Oud 24 september 2007, 16:45
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Je energie managen

Begin de dag met een to do lijstje. Plannen en organiseren is het halve werk.
Ik kan niet meer zonder die todo-lijstjes. Maar misschien heb ik het ook wel niet zo druk. (Of maak ik me niet druk. Ik weet het verschil niet meer en toch gaan de zaken elk jaar beter).
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #16  
Oud 24 september 2007, 22:43
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Je energie managen

Ik stel mezelf in zo'n geval de vraag: is het de moeite waard om er nu mijn bed voor uit te komen . Natuurlijk niet, dus is het NU ook niet op te lossen en zal het dus moeten wachten tot morgen
Met citaat reageren
  #17  
Oud 27 september 2007, 23:07
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Je energie managen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Begin de dag met een to do lijstje. Plannen en organiseren is het halve werk.
Ik kan niet meer zonder die todo-lijstjes. Maar misschien heb ik het ook wel niet zo druk. (Of maak ik me niet druk. Ik weet het verschil niet meer en toch gaan de zaken elk jaar beter).
Da's een interessante vraag!
Doe je echt minder werk en verdien je er meer mee, doe je meer werk maar kost het je minder energie omdat je er geen/minder stress om hebt, doe je meer werk en kost het meer moeite maar lijkt het minder moeite omdat je het zo graag doet en het succes fijne stofjes aanmaakt?
Of...andere opties? :-)
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
  #18  
Oud 28 september 2007, 08:02
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Je energie managen

Ik ben wel meer werk gaan doen. Het aantal declarabele uren is omhoog gegaan, ook is mijn tarief in de meeste gevallen aanzienlijk gestegen. Dus alles bij elkaar optellend is het logisch dat de omzet toeneemt .

Maar het werk kost inderdaad ook minder stress en minder energie. Voor een deel is het routine, voor een deel planning (beter kunnen inschatten op welk moment je met welke taak moet beginnen om later niet te hoeven pezen, maar ook: werkelijk plannen, dus bedenken wat prioriteit heeft) en voor een deel nieuwe vaardigheden (meer zaken gelijktijdig kunnen combineren zonder het overzicht te verliezen).
En die fijne stofjes? Die anderhalve kilo endorfinen (of andere stofjes, ik heb geen idee, misschien wel caffeine of Lanceline ) per week? Natuurlijk, ik heb eigenlijk niet zo heel veel klussen meer waar ik enorm van baal (they pay the bills-categorie). Die kosten veel energie en doorzettingsvermogen en die heb ik gaandeweg geëlimineerd.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon