Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 mei 2007, 21:14
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Red face "Klantenwerving" naar aanleiding van website?

Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, maar ik was wel benieuwd of iemand hier een idee heeft over het volgende: een bepaalde website die lokaal redelijk groot is staat altijd vol met echt waar-de-loze teksten. Vol met fouten en vreemde zinsconstructies, noem maar op.

Nu de vraag: is het not done om als tekstschrijver daar een opmerking over te maken en je diensten aan te bieden? En als je het wel doet, hoe dan? Ik zit hier echt te piekeren over een berichtje, maar maak je een goede combinatie tussen wat zij missen en wat jij voor hen kunt betekenen?

Ik heb hier echt helemaal geen ervaring in, dus ben benieuwd of iemand anders hier toevallig al eens tegenaan is gelopen?
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 mei 2007, 23:01
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Re: "Klantenwerving" naar aanleiding van website?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVersluis Bekijk bericht
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, maar ik was wel benieuwd of iemand hier een idee heeft over het volgende: een bepaalde website die lokaal redelijk groot is staat altijd vol met echt waar-de-loze teksten. Vol met fouten en vreemde zinsconstructies, noem maar op.

Nu de vraag: is het not done om als tekstschrijver daar een opmerking over te maken en je diensten aan te bieden? En als je het wel doet, hoe dan? Ik zit hier echt te piekeren over een berichtje, maar maak je een goede combinatie tussen wat zij missen en wat jij voor hen kunt betekenen?

Ik heb hier echt helemaal geen ervaring in, dus ben benieuwd of iemand anders hier toevallig al eens tegenaan is gelopen?
Dat is een goede vraag. Ik maak vaak hetzelfde mee maar weet ook nog niet wat een goede oplossing is. Een berichtje sturen kan een beetje arrogant overkomen...maar aan de andere kant: nooit geschoten is altijd mis.
Ikzelf zat eraan te denken om een keer zo'n waardeloze tekst te redigeren en hen vervolgens op te bellen om te vragen of ze het erg vinden dat ik een verbeterde versie opstuur.

Wat vinden de lancelotters van dit idee?
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 mei 2007, 23:29
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: "Klantenwerving" naar aanleiding van website?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels Arts Bekijk bericht
Dat is een goede vraag. Ik maak vaak hetzelfde mee maar weet ook nog niet wat een goede oplossing is. Een berichtje sturen kan een beetje arrogant overkomen...maar aan de andere kant: nooit geschoten is altijd mis.
Ikzelf zat eraan te denken om een keer zo'n waardeloze tekst te redigeren en hen vervolgens op te bellen om te vragen of ze het erg vinden dat ik een verbeterde versie opstuur.

Wat vinden de lancelotters van dit idee?
Ik weet niet of ik ze zou bellen (maar dat ligt meer aan mij ), maar het is wel een goed idee om aan de hand van hun "werk" te laten zien wat voor toegevoegde waarde je het. Ik denk dat ik toch maar eens ga schieten...
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 mei 2007, 01:51
Koen's schermafbeelding
Koen Koen is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 april 2007
Berichten: 71
Standaard Re: "Klantenwerving" naar aanleiding van website?

Als je niets zegt, krijg je de opdracht sowieso niet.

Ik zou een klein stukje van hun website nemen en dat opnieuw schrijven (neem het stuk wat het allerslechts is)

Zo zien ze duidelijk het contrast tussen de kwaliteit van de site nu, en hoe veel beter jij het kan maken.
__________________
Dynamische, interactieve website nodig?

Rush Internetdiensten
Professioneel, persoonlijk en betaalbaar.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 mei 2007, 10:26
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: "Klantenwerving" naar aanleiding van website?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bekijk bericht
Als je niets zegt, krijg je de opdracht sowieso niet.

Ik zou een klein stukje van hun website nemen en dat opnieuw schrijven (neem het stuk wat het allerslechts is)

Zo zien ze duidelijk het contrast tussen de kwaliteit van de site nu, en hoe veel beter jij het kan maken.
Nee, dat is helemaal zo ja! Ik ga gewoon een superslecht stuk uitkiezen (van uitZOEKEN is eigenlijk geen sprake..) en een nieuwe versie sturen. We zien wel wat er van komt!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 mei 2007, 18:01
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: "Klantenwerving" naar aanleiding van website?

Ik heb het in het verleden ook wel eens gedaan met webdesign en het heeft me ook wel eens werk opgeleverd. Ik heb alleen wel gemerkt dat het veel investering kost (tijd, energie) en relatief weinig oplevert omdat je vaker niet dan wel 'gehoord' wordt. Vaak hebben die bedrijven een waardeloze tekst (of ontwerp, enz.) omdat het bewustzijn niet bij ze aanwezig is dat het belangrijk is om een goede tekst (of ontwerp) te hebben. Dan zou je ze eerst 'op moeten voeden' en daar staan niet zo veel mensen voor open
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 mei 2007, 19:57
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: "Klantenwerving" naar aanleiding van website?

Van alle ondernemersactiviteiten die ik zelf uitvoer, vind ik het schrijven van goede teksten het moeilijkst. Het gekke is, dat het juist zo gemakkelijk lijkt.
Volgens mij is dat ook een reden dat velen zelf teksten in elkaar zet voor zijn of haar website.

Dat ik (nog) geen gebruik maak van een deskundige tekstschrijver heeft ook te maken met budget. Voor mijn accountant heb ik € 750,00 tot € 1000,00 over, omdat het concreet is wat hij doet en het levert mij (zichtbaar) geld op.
Bij een goed tekst, is het nog maar de vraag of mij dit een zichtbaar resultaat oplevert en dat maakt mij dan wat huiverig om er een flink budget tegen aan te gooien.
Geldt dat niet voor vele sites met matige tot slechte teksten? Geldgebrek.

Als een tekstschrijver naar aanleiding van mijn site, mij gaat vertellen dat het pruts is, dan denk ik dat ik niet zo blij reageer. Het idee van "ik heb een klein stukje tekst van uw site als proef aantrekkelijker gemaakt", komt bij mij wel sympathiek over. Als ik de verbetering ook kan lezen.
Maar als ik budget heb, ga ik het zeker doen.

Wim
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 mei 2007, 20:48
Koen's schermafbeelding
Koen Koen is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 april 2007
Berichten: 71
Standaard Re: "Klantenwerving" naar aanleiding van website?

ik moet zeggen dat ik ook bij het maken van mijn site niet meteen aan een tekstschrijver heb gedacht. het lijkt inderdaad zo makkelijk, maar eigenlijk kun je het wel beter overlaten aan iemand die daadwerkelijk goed teksten kan schrijven.
__________________
Dynamische, interactieve website nodig?

Rush Internetdiensten
Professioneel, persoonlijk en betaalbaar.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 mei 2007, 22:45
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: "Klantenwerving" naar aanleiding van website?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aspon Bekijk bericht
Van alle ondernemersactiviteiten die ik zelf uitvoer, vind ik het schrijven van goede teksten het moeilijkst. Het gekke is, dat het juist zo gemakkelijk lijkt.
Volgens mij is dat ook een reden dat velen zelf teksten in elkaar zet voor zijn of haar website.

Dat ik (nog) geen gebruik maak van een deskundige tekstschrijver heeft ook te maken met budget. Voor mijn accountant heb ik € 750,00 tot € 1000,00 over, omdat het concreet is wat hij doet en het levert mij (zichtbaar) geld op.
Bij een goed tekst, is het nog maar de vraag of mij dit een zichtbaar resultaat oplevert en dat maakt mij dan wat huiverig om er een flink budget tegen aan te gooien.
Geldt dat niet voor vele sites met matige tot slechte teksten? Geldgebrek.

Als een tekstschrijver naar aanleiding van mijn site, mij gaat vertellen dat het pruts is, dan denk ik dat ik niet zo blij reageer. Het idee van "ik heb een klein stukje tekst van uw site als proef aantrekkelijker gemaakt", komt bij mij wel sympathiek over. Als ik de verbetering ook kan lezen.
Maar als ik budget heb, ga ik het zeker doen.

Wim
Met name dat laatste is dus inderdaad lastig, maar de benaderwijze van "mooie site, maar weet u dat het beter kan?" lijkt me inderdaad wat meer aanspreken. Je wilt ook niet zeggen dat het prut is, maar je moet wel duidelijk maken dat het beter kan.

Wat betreft geldgebrek: volgens mij hoeft dat het probleem niet te zijn, veel websites hebben relatief weinig tekst en als ze zelf al een basis hebben, dan is het de taak van de tekstschrijver om daar een sterke tekst van te maken. Dit kost (volgens) mij relatief weinig tijd (en dus geld).

Verder is het uiteraard een samenwerking van factoren die extra geld opleveren: een sterke tekst wordt nog sterker door bijvoorbeeld een nette website. Daarnaast draagt een nette tekst bij aan het professionele karakter van een onderneming. Hoe bekrompen het ook kan zijn, ik merk wel bij mezelf dat ik "betrouwbaarheid" ook enigszins afmeet aan de tekst die gebruikt wordt.

(ik ga trouwens morgen direct aan de slag met de site die ik voor ogen heb, ik laat het resultaat wel weten!)
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #10  
Oud 14 mei 2007, 17:55
Beautiful La-La-Land's schermafbeelding
Beautiful La-La-Land Beautiful La-La-Land is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2007
Berichten: 29
Standaard Re: "Klantenwerving" naar aanleiding van website?

Goede tip, een voorbeeld met hoe het ook kan (dit in tegenstelling tot hoe het beter kan, arrogantie is altijd slechte promotie). Ik zit met een vergelijkbaar dilemma, maar dan als webdesigner. Ik ga het eens proberen met een aantrekkelijk redesign, kijken of de potentiële klant is over te halen!

Trouwens, wat een uitstekende website is Lancelots. Dit is mijn eerst berichtje, maar het zullen er zeker meer worden!
__________________
Mvg,
Barbara

BTFL4ND / Behance / LinkedIn
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 11:27
Van achteraf naar gespreid betalen Isabelle Administratie 11 23 november 2006 23:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon