Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 oktober 2007, 17:50
Arend Arend is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 7 oktober 2007
Berichten: 128
Standaard Gebruiken jullie bemiddelingsbureaus?

Maken jullie (of hebben jullie toen jullie net van start gingen) gebruik gemaakt van bemiddelingsbureaus? Wat kan je van een bemiddelaar wel/niet verwachten? Is het uberhaupt raadzaam om aangesloten te zijn bij een bemiddelings/interimbureau of een site voor freelance opdrachten? Kennen jullie bemiddelingsbureaus voor organisatieadviseurs?

Groet,
Arend
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 oktober 2007, 00:29
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Gebruiken jullie bemiddelingsbureaus?

Geen ervaring met bemiddelingsbureaus. Een keer gesproken met een maar dat leidde niet tot een opdracht en tot nu toe heb ik ze eigenlijk niet nodig gehad. Alle opdrachten komen uit mijn netwerk en via mond-tot-mond reclame. Ik geef zelf ook de voorkeur aan rechtstreekse contacten en overeenkomsten met mijn opdrachtgevers.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 oktober 2007, 12:12
Koen's schermafbeelding
Koen Koen is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 april 2007
Berichten: 71
Standaard Re: Gebruiken jullie bemiddelingsbureaus?

Ik heb ook nooit met bemiddelsbureaus gewerkt
toen ik begon leek mij het beter om direct contact met klanten proberen te krijgen. ik heb wel een beetje lopen rondkijken op sites als freelance.nl, maar eerlijk gezegd reageer ik daar amper op.

maar ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van andere mensen
__________________
Dynamische, interactieve website nodig?

Rush Internetdiensten
Professioneel, persoonlijk en betaalbaar.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 oktober 2007, 14:24
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Gebruiken jullie bemiddelingsbureaus?

Net als Koen nooit met bemiddelingsbureaus gewerkt. Ik heb graag direct contact met de eindklant. Dat duurt misschien wat langer voor je een beetje degelijke klantenkring hebt, maar het directe contact vind ik heel prettig. Freelance.nl heeft naar mijn mening weinig toegevoegde waarde, ik vind het een beetje een wiebelige marktplaats die "koopjesjagers" (zowel vraag als aanbod) aantrekt. Er komen soms uurtarieven voorbij waarvoor ik 's-morgens mijn ogen nog niet open doe, laat staan dat ik er mijn bed voor uit kom.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 oktober 2007, 19:04
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Gebruiken jullie bemiddelingsbureaus?

De zin en onzin van intermediairs verschilt nogal per sector. In de creatieve hoek (tekst, beeld, dtp) ben ik nog niet veel mensen tegengekomen die tevreden zijn over bureaus die opdrachten en uitvoerders aan elkaar koppelen. Maar in de interimmanagement en consultancybusiness zie ik wel geslaagde voorbeelden.
Uiteindelijk is iets op eigen kracht doen natuurlijk ideaal: (als het goed gaat) voelt het beter en je houdt er meer aan over. Maar een bemiddelaar waar je langer mee samenwerkt, kan ook voor continuiteit zorgen (iets wat sommige freelancers wel prettig vinden als vervanging voor de acquisitie stress).
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 oktober 2007, 19:44
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Gebruiken jullie bemiddelingsbureaus?

Natuurlijk helemaal mee eens, Erix. Ik ben geneigd om alleen naar de eigen "branche" te kijken. Ik kan me heel veel voorstellen bij het nut van intermediairs voor sommige andere beroepsgroepen. Misschien in een aantal gevallen zelfs wel heel erg gewenst.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 oktober 2007, 23:51
MarktGrip
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Gebruiken jullie bemiddelingsbureaus?

Als eenpitter ben jezelf het bedrijf. De unieke verkoopargumenten ben je dus ook zelf. Wie kan jou beter verkopen dan jezelf? Niemand toch? Daarom hebben bemiddelingsbureaus in mijn ogen weinig toegevoegde waarde, uitgezonderd bepaalde diensten.

Netwerken is ook een vorm van bemiddeling, dat werkt wel perfect! Dus bemiddelen werkt, bemiddleingsbureaus wekren niet.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 oktober 2007, 09:58
Retulis's schermafbeelding
Retulis Retulis is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 maart 2007
Berichten: 89
Standaard Re: Gebruiken jullie bemiddelingsbureaus?

Ik zit zelf in de GWW sector en heb toch de indruk dat met name overheidsinstellingen niet graag freelancers inhuren. Daarnaast werken we vaak met lange contracten en loont het niet echt actief acquisitie te verrichten. Bij ons kan het dus wel lonen om te werken via bemiddeling/detachering.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 oktober 2007, 10:38
Peet Peet is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2007
Berichten: 38
Standaard Re: Gebruiken jullie bemiddelingsbureaus?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjbaart Bekijk bericht
Freelance.nl heeft naar mijn mening weinig toegevoegde waarde, ik vind het een beetje een wiebelige marktplaats die "koopjesjagers" (zowel vraag als aanbod) aantrekt. Er komen soms uurtarieven voorbij waarvoor ik 's-morgens mijn ogen nog niet open doe, laat staan dat ik er mijn bed voor uit kom.
Helemaal mee eens! Ik kijk wel eens op Freelance.nl en verbaas me over de weinige euro's die freelance tekstschrijvers daar soms vragen (neem je jezelf dan wel serieus?!). Bovendien gaan bedrijven dan denken dat het dus kan voor zo'n lage prijs en het lijkt me dat de serieuze, professionele tekstschrijvers daar weer last van hebben?!
__________________

Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 oktober 2007, 11:09
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Gebruiken jullie bemiddelingsbureaus?

Sterker nog, het is natuurlijk een mooie gelegenheid om er achter te komen wat je concullega's aan tarieven hanteren. Iedereen kan een "project" plaatsen, niemand controleert het bestaan ervan . Als ik al eens reageer op een project noem ik nooit in eerste instantie mijn tarieven. "Bieden" doe ik al helemaal niet aan mee .
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
bemiddelingsbureaus, intermediairs


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hebben jullie ook zo'n grappige boekhouder? Isabelle Administratie 5 25 juni 2007 15:30
Ik stel me graag aan jullie voor Sofie Marktplaats 6 10 mei 2007 15:23
Leaseauto gebruiken voor overig werk johandl Belasting 2 28 maart 2007 00:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon