Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Actueel > Nieuws - Voor en door freelancers

Mededelingen

Nieuws - Voor en door freelancers Op het freelancersvlak wil er nog wel eens wat veranderen. Lancelots verzamelt het belangrijkste freelancenieuws. Iedereen in het forum mag zich als nieuwsjager opwerpen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 januari 2008, 22:58
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Movements, managementondersteuners in beweging (Zoetermeer, 19 februari 2008, netwerkbijeenkomst)

Movements, ondersteuners in beweging.
Samenwerken
Eerst collega`s, nu ook vriendinnen. Bianca van der Voort en Nicole de Laender hebben elkaar via hun vorige vast baan goed leren kennen en hebben beiden veel ervaring opgedaan als management ondersteuner. Ze zijn voor zichzelf begonnen en werken steeds meer samen en dat bevalt hun heel goed. Onze samenwerking is vooral succesvol omdat we elkaar goed kunnen aanvullen. We wisselen kennis en ervaring aan elkaar uit en daar heb je zelf iets aan, maar je bedrijf of de klant nog meer!

Movements
Omdat we ook de ervaring en kennis van anderen zochten zij we op zoek gegaan naar netwerkbijeenkomsten voor ondersteuners. Je kunt met netwerken zoveel meer bereiken. Als je zuining bent op de mensen die je kent en je lijntjes kunt leggen tussen mensen, dan kun je alles bereiken, of het nu vinden van die ene baan is, of het vinden van een antwoord op je vraag over Excel. Helaas zijn er nog niet zo veel bijeenkosten voor onze beroepsgroep in deze regio (Zoetermeer) Daar wilden we iets aan doen en daaruit is "Movements, ondersteuners in beweging" geboren. Samen met een bevriende trainer management coach Wick Lichtveld van de WixFactor is er voor iederen bijeenkomst een programma samengesteld waarin mensen naast netwerken ook echt een hun (persoonlijke) ontwikkeling kunnen werken, zonder dat ze daarvoor diep in de buidel moeten tasten.

Imago Check!
'Your clothes tell something about you,
what do you want them to say!

Movements in 2008
Allereerst wensen we je een gezond en succesvol nieuw jaar!
Voor Movements is de eerste mijlpaal gezet. Het eerste jaar met 3 bijeenkomsten is afgesloten. We hebben veel positieve reacties ontvangen en dit heeft ons gemotiveerd om ook voor dit jaar een programma samen te stellen waarbij we nog meer uit samenwerking en (persoonlijke) willen halen.

Programma 19 februari 2008
19.00uur -19.30uur ontvangst
19.30uur -19.45uur Welkom en introductie
19.45uur -21.15uur Imago check door drs. Sacha Bertus, van imago adviesburo Room to Grow
21.15uur -22.30uur Afsluiting en borrel

Imago check
Welke invloed heeft de kleding die je draagt op de manier waarop collega's en klanten naar je kijken en je beoordelen? Iedere (eerste) indruk wordt, of je nu wilt of niet, gecategoriseerd in stereotypen, de zogenaamde 'hokjes'. Door inzicht te krijgen in dit visuele krachtenspel kun je er strategisch je voordeel mee doen. Want uiterlijke presentatie is een niet te onderschatten factor, juist in een zakelijke omgeving.

Een oordeel over een ander is snel gemaakt, maar hoe oordelen anderen over jou? Want niet alleen jijzelf, maar ook collega's, managers en klanten hebben een voor- of afkeur bij bepaalde mensen. Dit gevoel is in eerste instantie niet gebaseerd op inhoud, maar op non-verbale aspecten, zoals houding, kleding en uiterlijke presentatie. Met de imago check leer je een juiste inschatting maken van jezelf en je gesprekspartner.

Deze workshop opent de ogen van degene die nog steeds gelooft dat uiterlijke presentatie een ondergeschikte rol speelt in een zakelijke ontmoeting. Want het is echt waar: een goede verpakking verkoopt de inhoud!

Wil je ook je zakelijke competenties met nieuwe inzichten en mogelijkheden verrijken? Kom dan naar de workshop 'Imago Check' tijdens de Movements bijeenkomst op dinsdag 19 februari a.s. De workshop wordt gegeven door image consultant Drs. Sacha Bertus van imago adviesbureau Room to Grow. (www.roomtogrow.nl)

Aanmeldingen kunnen gedaan worden via info@voortsupport.nl
Sluitingsdatum: 12 februari 2008
Kosten voor deelname zijn: €25,00 p.p. excl. BTW.
Lokatie:
2B-Home Business Centre
Burg Vernede-Sportpark 1/A
2712PW Zoetermeer
Tel. 079-3160066
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 januari 2008, 23:49
Myrax Myrax is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Movements, ondersteuners in beweging 19 februari 2008

Bianca, succes met je initiatief!
Mag ik je een paar tips geven?
Ik heb geloof ik eerder een nieuws-update hier van je gezien. Het valt me op dat een introductie van je eigen bedrijf ontbreekt; het klinkt alsof ik al moet weten wie je bent, en dat is niet zo.
In je berichtje staat geen locatie genoemd en als ik op jouw website of die van roomtogrow kijk, vind ik niets terug. Sterker nog: op jouw website wordt de vorige van 27 november nog genoemd (incl. uitnodiging om op te geven).
Ik kan niet echt benoemen wat ik mis, maar ik mis nog info... en die vind ik elders dus ook niet. Ik hoop dat je me niet al te 'forward' vind met mijn opmerkingen!
__________________
Rixter Algra
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 januari 2008, 13:41
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Movements, ondersteuners in beweging 19 februari 2008

Myrax,

Ik vind je helemaal niet te 'forward' met je opmerkingen, ik heb liever dat mensen direct zijn met hun opmerkingen.
Bedankt voor de tips. Ik zal er direct mee aan de slag gaan!

Groeten,
Bianca
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 januari 2008, 14:27
Myrax Myrax is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Movements, ondersteuners in beweging 19 februari 2008

Okidook dan! Succes!
__________________
Rixter Algra
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3de netwerkbijeenkomst Movements, ondersteuners in beweging Verwijderd account Nieuws - Voor en door freelancers 4 1 november 2007 10:08
2e netwerkbijeenkomst van Movements (Zoetermeer, 4 september) Verwijderd account Nieuws - Voor en door freelancers 0 15 augustus 2007 16:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon