Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Archief > Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)

Mededelingen

Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) is afgeschaft per 1 mei 2016. Dit forum is gesloten en gearchiveerd.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #61  
Oud 6 april 2014, 18:08
cakedealer cakedealer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Siemen1234 Bekijk bericht
Nou, ze hebben me er nu eindelijk officieel uitgegooid

Een payrollservice willen ze niet gebruiken omdat we volgens onze consulting agreement "independent contractors" moeten blijven. En die agreement willen ze niet aanpassen omdat dezelfde agreement gebruikt wordt voor alle freelancers in het bedrijf en dit past bij het bedrijfsmodel.
Dat is teleurstellend om te horen. Vervelend dat je eruit bent gegooid .
Ik heb ook nog niks van ze gehoord en krijg ook nog steeds werk. Het is dus nog steeds afwachten voor ons...
  #62  
Oud 8 april 2014, 07:12
EpicHenk EpicHenk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 februari 2014
Berichten: 2
Standaard

Heb 'extension' tot 1 mei, heb één of ander lul verhaal opgehouden over moeilijke Belastingdienst. Om eerlijk te zijn heb ik alles gedaan wat ik mogelijk kon doen om mee te denken etc, dus nu ga ik 't zo lang mogelijk rekken ook.

TL;DR: Ze zijn zwaar naief ofzo ^^
  #63  
Oud 15 april 2014, 12:29
Jane Jane is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 13
Standaard

Wat jammer dat het niet gelukt is met de payroll.

Volgensmij houden ze uiteindelijk geen opdrachtnemer meer over....
  #64  
Oud 23 maart 2015, 19:25
cakedealer cakedealer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Berichten: 17
Standaard

Ja, het probleem komt elk jaar terug. Ik werd vorig jaar uiteindelijk niet uit het programma gegooid (hoewel ik geen VAR WUO had), maar misschien dit jaar wel. Andere raters die weer het probleem van de VAR WUO ondervinden? Heb ze al duidelijk uitgelegd waarom ik niet een kan krijgen, maar ze luisteren niet echt. Wensten mij geluk in de toekomst .
  #65  
Oud 22 april 2015, 14:12
lindopindo lindopindo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 februari 2014
Berichten: 3
Standaard Update

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd hoe eht verder met jullie en het VAR drama gaat. Zelf heb ik gewoon een VAR ROW ingeleverd anderhalf jaar geleden. Ik kreeg terug dat het de verkeerde VAR was. Paar keer een waarschuwing gekregen maar er neits mee gedaan. Het is een jaar stil geweest en nu heb ik een final warning gekregen. Voor 24 april moet ik de VAR onleveren. Ik wou dus vandaag een nieuwe VAR uploaden maar de link van candidate profile doet het niet.

Anyhow, hoe is het bij jullie afgelopen?
  #66  
Oud 24 april 2015, 02:35
cakedealer cakedealer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lindopindo Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd hoe eht verder met jullie en het VAR drama gaat. Zelf heb ik gewoon een VAR ROW ingeleverd anderhalf jaar geleden. Ik kreeg terug dat het de verkeerde VAR was. Paar keer een waarschuwing gekregen maar er neits mee gedaan. Het is een jaar stil geweest en nu heb ik een final warning gekregen. Voor 24 april moet ik de VAR onleveren. Ik wou dus vandaag een nieuwe VAR uploaden maar de link van candidate profile doet het niet.

Anyhow, hoe is het bij jullie afgelopen?
Oh, ik dacht dat de deadline 27 april was . Maar goed, ik heb volgens de email ook tot morgen 24 april. Ik had ze na hun laatste mail weer gemaild en gevraagd of ik gewoon net als de anderen tot 24 april de tijd had om een VAR WUO in te leveren. Ze vertelden mij dat die deadline inderdaad nog gold. Dat was een maand geleden. Ik heb er daarna niet veel meer mee gedaan. Heb gewoon de VAR ROW voor 2015 geupload want het is gewoon niet mogelijk voor mij om een VAR WUO te krijgen. Ik ben gewoon taken blijven doen en wacht het nu af. Als ik morgen of volgende week te horen krijg dat ik uit het programma lig, dan is dat erg jammer. Waarschijnlijk moeten ze een heleboel raters er dan uit gooien, want ik denk niet dat veel mensen een VAR WUO zullen hebben.
Weet niet wat LB dan gaat doen met al die taken die nu gedaan moeten worden als ze geen of maar een paar raters hebben...
  #67  
Oud 1 september 2015, 19:37
lindopindo lindopindo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 februari 2014
Berichten: 3
Standaard Update

Werk je nog steeds voor Lionbridge Cakedealer?
  #68  
Oud 3 september 2015, 22:35
cakedealer cakedealer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lindopindo Bekijk bericht
Werk je nog steeds voor Lionbridge Cakedealer?
Ja, nog steeds! Ik heb gelukkig niks meer van hen gehoord over die VAR.
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
lionbridge, var-wuo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verschillende diensten - geen VAR WUO - toch aftrekposten? rverheij Belasting 1 14 augustus 2012 13:55
VAR aanvragen of in loondienst blijven? Maria72 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 3 8 september 2010 22:45
VAR ROW tot eind 2009 of toch een VAR WUO? Anneee Freelancepraktijk starten 3 24 september 2009 10:29
Uitsluiting van VAR WUO? Jan16 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 10 5 februari 2009 20:18
Intermediair stelt aansprakelijkheid tot € 500.000 als voorwaarde, hoe beperk ik mijn risico? MAEP Al die andere praktische dingen 4 25 juni 2008 21:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon