Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > ICT

Mededelingen

ICT PC of Mac, Office en andere software, internet- en telefoonabonnement, website en zoekmachineoptimalisatie... gelukkig zijn er ook ict-freelancers die te hulp schieten.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 november 2008, 11:14
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Webhostingvraagje

Dag allemaal,

Hoewel ik me langzaam van de naam aan het losweken ben, gebruik ik NowHow in ieder geval nog voor mijn e-mail. De site genereert ook nog dusdanig veel verkeer dat ik hem voorlopig niet laat gaan (en ik heb andere plannen met de naam).

www.nowhow.nl staat bij een bedrijf waar ik al een tijd niet tevreden over ben: de server ligt er te vaak uit en is de service belabbert. Ondertussen ben ik gewend aan de goede service van networksolutions in de VS voor een groot deel van mijn andere accounts, maar het vervelende is dat deze geen .nl sites aanneemt. Anders had ik de site zonder meer daar neergezet ondanks het feit dat het misschien niet slim is om alles op één plek te zetten. Aan gezien networksolutions erg groot is zou ik dat risico nog wel willen lopen.

Dus.

Weten jullie een kwalitatief goede hostingmij die ook nog eens, gewoon, een telefonische helpdesk heeft of er nooit uitligt..?
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 november 2008, 11:21
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Webhostingvraagje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NowHow Bekijk bericht
Weten jullie een kwalitatief goede hostingmij die ook nog eens, gewoon, een telefonische helpdesk heeft of er nooit uitligt..?
Ik zit bij NXS en ben er tevreden mee (ook de server waar Lancelots op draait wordt daar gehost). Ik heb al verschillende kennissen naar NXS verwezen en alleen maar tevreden geluiden gehoord.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 november 2008, 12:05
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Webhostingvraagje

Dag Rene,

Ik heb even gekeken en NXS is er inderdaad eentje waar ik zelf niet in eerste instantie naar gekeken zou hebben: op het eerste gezicht betaal je relatief veel voor weinig. De kosten hierbij zitten in de service? Ofwel: je betaalt hier voor de garantie snel geholpen te worden en een gegarandeerde uptijd?
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 november 2008, 12:41
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Webhostingvraagje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NowHow Bekijk bericht
op het eerste gezicht betaal je relatief veel voor weinig.
Is dat zo? Ik vind ze zelf niet bijzonder duur.

Citaat:
De kosten hierbij zitten in de service?
Ja, dat wel. In de hostingmarkt zitten allerlei prijsvechters, die soms bestaan uit één student die één computer in het rek heeft gehangen, standaardsoftware heeft geïnstalleerd en accountjes verhuurt als bijverdienste. Maar als er dan een storing is dan moet je maar hopen dat de telefoon wordt aangenomen en dat er nog deze week actie wordt ondernomen.

Daarnaast zijn er bedrijven met teams van technici, bewakings-, alarmerings- en oproepsystemen, redundante systemen etc. Die bedrijven zijn doorgaans betrouwbaar en bieden een goede service, maar ze zijn inderdaad wat duurder. NXS valt in die categorie.

Ik kijk zelf alleen maar in die laatste categorie en ben dus die prijzen gewend, vandaar dat ik NXS niet bijzonder duur vind.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 november 2008, 12:49
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Webhostingvraagje

Rene,

Mee eens, normaal gesproken kijk ik ook alleen maar daarnaar. Maar de hoeveelheid ruimte is niet bijzonder veel in verhouding van wat ik gewend ben (ik gebruik veel ruimte voor overdracht van illustraties en ik wil nog steeds een keer een stockmateriaal shop inrichten) en het aantal MySql db's is ook niet bijzonder veel. Misschien ben ik met Networksolutions erg verwend; 500 gig met de mogelijkheid om 50 db's in te richten (ik speel nog wel eens met het opzetten van een db-tje voor het een of ander en dan vind ik het prettig om niet alles in 1 db te gooien zodat het een niet het ander kan doen omvallen), vandaar.

Bij NXS is het grootste standaardpakket 1 gig ruimte met 1 db.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 november 2008, 13:24
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Webhostingvraagje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NowHow Bekijk bericht
de mogelijkheid om 50 db's in te richten
Aha, een hidden requirement

Er staat bij NXS ook:

Citaat:
Veel geavanceerde websites maken gebruik van een of meer MySQL databases.

Bij uw pakket kunt u het gewenste aantal databases bestellen. Het beheer van de databases kan gemakkelijk via door ons geinstalleerde PHPMyAdmin software. De ruimte die de data in uw MySQL database inneemt wordt gerekend als onderdeel van het totale schrijfruimte gebruik. Voor de SQL databases zelf betaalt u een apart bedrag per maand.

Prijs per database per maand: € 1.00

U kunt maximaal 15.000 queries per uur gratis uitvoeren.
Indien u meer dan 15.000 queries per uur uitvoert, zult u hiervoor extra moeten betalen.

Via ons klanten beheer systeem ziet u hoeveel queries per uur op uw database worden uitgevoerd.
Op "Overzicht pakketten" moet je daarvoor onder "Selecteer pakket" kiezen voor "Pakket op maat" en het gewenste aantal databases aangeven (en een paar andere dingen).

Maar goed, er komen vast nog andere suggesties voor andere providers met een andere prijsopbouw.
__________________
René
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 november 2008, 13:33
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Webhostingvraagje

De ruimte is belangrijker hoor! De gemiddelde illustratie die ik aanlever aan mijn klanten is vaak al minstens 300 mb, dus dan zit ik met een gig al redelijk snel vol..
En hoewel het met een goed ontwerp zonder meer kan, ben ik er niet zo voor om db's een vergaarbak te laten zijn, vandaar.

En ik ben inderdaad ook benieuwd naar andere reacties.

Nog een puntje van aandacht dat ik vergat: mijn huidige hostingmij maakt een beetje een potje van de reactietijden van mijn e-mail. Regelmatig komen e-mails pas een uur later binnen, soms zelfs meer dan een halve dag.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 november 2008, 14:13
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Webhostingvraagje

Hej Mieke,
ik maak gebruik van Yourmail webhosting. Ben er wel tevreden over en ik vind ze niet duur. Ze hebben verschillende pakketten. Of die voor jou voldoende zijn, kan ik niet inschatten. In ieder geval reageren ze snel op mails.

Van iemand anders hoorde ik dat Sohosted een goed en niet te duur hostingbedrijf is. Maar zelf ken ik het niet.

Groetjes,
Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 november 2008, 14:28
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Webhostingvraagje

ehhh, je bedoelt yournamewebhosting (ff gecheckt bij Sidn waar jij zit).

Daar zit ik en daar wil ik juist weg: te vaak ligt de server eruit (ik lag er b.v. sinds gisterenavond 21:00 uit en precies op het moment dat ik deze tread startte kwam ie weer op. Dat is niet de eerste keer), te vaak komt mijn mail uren later aan en te vaak is de wachttijd voor een pagina te lang. Ook vragen aan de helpdesk worden, naar mijn gevoel, vaak niet goed beantwoord. Komt nog bij: in de begintijd hebben ze eens een keer zomaar, zonder mij daarover in te lichten, een applicatie gekild. Die bleek gehackt te zijn, maar ik moest er zelf achteraan om uit te vinden wat er mis was. Ik heb ze hierover overigens op hun mooie blauwe ogen moeten geloven want de hack was niet terug te vinden in mijn statistieken. De applicatie die ik draaide was weliswaar een opensource app, maar wel een die wijd en zijd geaccepteerd en gebruikt werd. Sinds dat moment heb ik geen applicaties meer bij ze gedraaid omdat ik niet kon riskeren dat zoiets nog een keer gebeurde.

Het kan zijn dat ik op een heel andere server zit dan jij en dat jij dit niet herkent, maar dit is mijn ervaring met ze.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #10  
Oud 17 november 2008, 15:05
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Webhostingvraagje

Hej Mieke,
Ik neem aan dat ik minder problemen heb met yourname omdat de server minder intensief gebruik dan jij.

Overigens kwamen mijn mails op een gegeven moment ook soms dagen later aan bij anderen. Maar dat lag aan de mail-relay van KPN.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon