Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 13 maart 2009, 14:36
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Extra handelsnaam

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyonesse Bekijk bericht
Ik kan me enigszins voorstellen als dit van toepassing is op constructies met NV's/concerns/andere "molochen", maar bij eenmanszaken? Alles is uiteindelijk immers onderdeel van mij.

Groeten, Renée
Daar heb je ook weer gelijk in

---
Heb trouwens even zitten zoeken op internet en van wat ik uit de verschillende forum-discussies begrijp is het alleen nodig (dat is onderdeel van... zinnetje) als je bankrekening onder een andere handelsnaam staat bijv. (om zo dus duidelijk te maken waarom je daar een andere naam moet neerzetten). Maar zeker weten doe ik dat niet
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #12  
Oud 14 maart 2009, 16:02
Rub3n's schermafbeelding
Rub3n Rub3n is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 januari 2009
Berichten: 199
Standaard Re: Extra handelsnaam

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyonesse Bekijk bericht
Ik heb "slechts" twee handelsnamen geregistreerd en heb niet de instructie gekregen "onderdeel van" te vermelden. Als mensen een handelsnamenonderzoek doen, komen ze daar vanzelf achter - zelfs zonder/vóórdat je de KvK daarvoor moet betalen.

Rub3n, ik weet niet waar jij bankiert, maar mijn bankkosten voor de tweede rekening zijn erg goed te overzien: de kosten van een extra bankpas, zijnde € 10,95 per jaar. De verdere stijging in kosten wordt alleen veroorzaakt door het aantal transacties: ik hoop dus dat de kosten nog maar even mogen doorstijgen.
Ik kan niet voor jou oordelen, maar dat kleine bedrag weegt in mijn geval ruimschoots op tegen de praktische voordelen en het voorkomen van verwarring bij klanten.

Groeten, Renée
Ik bankier bij de Postbank (nu de ING!)
En ik ben elk kwartaal 15 euro kwijt (voor transacties(heel weinig) en internet bankieren) + 10,95 euro op jaarbasis.

Dat is dus 71 euro op jaarbasis, vind ik vrij veel om dat er nóg een keer bovenop neer te tellen voor een extra rekening. Alleen om het woordje "Nieuwe handelsnaam" bij de bankrekening te kunnen vermelden.
__________________
Webdesign, webhosting & grafische vormgeving onder één dak!

Webstylerz staat graag voor u klaar.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 18 maart 2009, 00:36
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Extra handelsnaam

Da's waar ja, die € 5,- per maand voor de Basisbundel was ik vergeten. Of ik ben er nog niet aan gewend (voorheen eerste paar honderd euro transactiekosten gratis ...), 't is maar hoe je er tegenaan kijkt.

In mijn geval is het wel degelijk handiger om een aparte rekening te hebben. Zelfs zo handig, dat ik daar graag het geld voor over heb. Puur persoonlijk, dus.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
handelsnaam


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen met handelsnaam? JBS Al die andere praktische dingen 18 25 juli 2008 10:58
Wanbetaling Extra Kosten add Omgaan met opdrachtgevers 5 22 april 2007 20:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon