Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 juni 2017, 18:35
piet1982 piet1982 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Berichten: 2
Standaard Penioen opbouwen

Beste Freelancers,

Ik ben sinds November als freelancer begonnen. Sindsdien heb ik elke maand een bedragje opzij gezet voor pensioen, maar nu het er naar uit ziet dat ik voor langere tijd zal geen freelancen moet ik daar volgens mij wat zinnigs mee gaan doen. Daarnaast moet er voor m'n vriendin ook wat geregeld gaan worden, zij is afkomstig uit China, werkt al een aantal jaar in Nederland en is van plan hier ook te blijven. Ze zal hoe dan ook al minder AOW krijgen, en bouwt verder nu totaal geen pensioen op. Of ze pensioen vanuit China zal ontvangen is ook de vraag, dat weet zij zelf ook niet.

Hebben jullie advies / ervaring met een goede pensioen adviseur waar je met dit soort vraagstukken terecht kan? Ik ben vooral op zoek naar iemand die dit soort zaken in Jip en Janneke taal uit kan leggen, want van dit soort financiële zaken heb ik bijzonder weinig verstand.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Freelancer biedt zich aan Op zoek naar schrijverswerk - Gratis, CV opbouwen Schiepers Marktplaats 1 1 februari 2015 14:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon