Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > ICT

Mededelingen

ICT PC of Mac, Office en andere software, internet- en telefoonabonnement, website en zoekmachineoptimalisatie... gelukkig zijn er ook ict-freelancers die te hulp schieten.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 januari 2010, 22:41
arjanvank arjanvank is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 november 2009
Berichten: 11
Arrow Tips voor een startende website

Een paar tips uit ervaring bij het starten van een website.

Na het ontwerpen en ontwikkelen van vele websites deel ik graag enkele leermomenten met jullie.

Gelijk een URL registreren
Heb je een bedrijfsnaam gekozen en een URL gevonden welke nog vrij is? Registreer deze direct. Voor +/- 7 euro per jaar ben je de gelukkige eigenaar. Zet gelijk je naam en contact gegevens op je nieuwe website. Zo kan Google wennen aan het idee dat je bestaat en wordt je geleidelijk geindexeerd. In één keer een compleet professionele website online zetten kan nadelig werken. Je kunt hierdoor in een zogenaamde Google Sandbox belanden. Google wil dan eerst dat je jezelf bewijst, voordat deze je bovenin de zoekresultaten zet. Een oplossing hiervoor is een bestaande URL overnemen of de website geleidelijk in enkele maanden opbouwen naar je eindresultaat.

Rustige homepage
Leuk zo'n eerste eigen website. Als ondernemer wil je natuurlijk gelijk laten zien wat je allemaal kunt, indrukwekkende foto's, quotes, inleidende teksten, contactformulieren etc. En het liefste ook nog eens allemaal op de homepage. Helaas vinden de bezoekers van je website dit niet altijd even fijn. Mijn ervaring is dat de meest eenvoudige websites het beste werken (Google of Yahoo?). Wat is je core-business? Waar ben je goed in en waarmee onderscheid je je van de rest? Zet dit op je homepage en niet meer. Veel te vertellen of te laten zien? Zorg voor een helder menu, dan vinden je bezoekers het vanzelf.

Orgineel of gejat?
Een mooi ontworpen website is tegenwoordig geen probleem meer. Op internet barst het van de gratis templates welke nog makkelijk in gebruik zijn ook. Nadeel hiervan is dat steeds meer websites op elkaar gaan lijken. En dat er steeds meer websites zijn met een ontwerp wat totaal los staat van de inhoud. Zorg voor een eigen smoel welke past bij jouw werkzaamheden. Let er eens op, op welke websites jij blijft hangen. Wat maakt ze sterk? Zijn dit misschien toch de (soms subtiele) elementen welke je weinig tegen komt?

Ik hoop dat iemand er iets aan heeft, en ben uiteraard altijd bereid tot toelichting.

Arjan van Kampenhout
__________________
Slite Digitale Communicatie Design, Techniek en Advies op internet
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 januari 2010, 12:34
evertdoorn's schermafbeelding
evertdoorn evertdoorn is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2008
Berichten: 77
Standaard Re: Tips voor een startende website

als aanvulling: indien het niet beperkend is, kan het verstandig zijn een url vast te leggen waarin voor jou relevante zoektermen voorkomen.

stel dat je Gerritsen heet, en je bent van beroep clown (ok, dom voorbeeld, maar ik kan even niets beters bedenken) dan is de url www.clown-gerritsen.nl relevanter dan www.gerritsen.nl omdat de (potentiële - wel goed uitzoeken dus!) zoekterm clown al in de url voorkomt.
__________________
Http://www.evertdoorn.nl - voor professionele fotografie met mensen in de hoofdrol

Bekijk ook eens http://www.evertdoorn.nl/blog, www.weddingvision.nl en www.weddingvision.nl/blog
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 december 2010, 18:04
NicoOud NicoOud is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 december 2010
Berichten: 9
Stuur een bericht via Skype™ naar NicoOud
Standaard Inhoud van de website

Los van al het design, de url en zoekmachine optimalisatie (welke allemaal heel belangrijk zijn) begint het met goede content op je website.

Denk daar goed over na en bedenk dat de tekst niet alleen geoptimaliseerd voor zoekmachines moet zijn, maar ook voor de potentiële klanten. Ben je zelf niet goed in het schrijven teksten, zoek dan een goede copywriter... dat is een goede investering!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 februari 2011, 13:30
Kau Kau is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 oktober 2010
Berichten: 150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evertdoorn Bekijk bericht
als aanvulling: indien het niet beperkend is, kan het verstandig zijn een url vast te leggen waarin voor jou relevante zoektermen voorkomen.

stel dat je Gerritsen heet, en je bent van beroep clown (ok, dom voorbeeld, maar ik kan even niets beters bedenken) dan is de url www.clown-gerritsen.nl relevanter dan www.gerritsen.nl omdat de (potentiële - wel goed uitzoeken dus!) zoekterm clown al in de url voorkomt.
Waarom heb jij je website dan niet evertdoorn-fotografie.nl genoemd, maar alleen evertdoorn?
__________________
www.administratie-kau.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 7 februari 2011, 13:07
evdm evdm is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2011
Berichten: 9
Standaard

misschien ook handig: om een betere ranking te krijgen is linkruilen een goede optie. Daar kan je, of gratis of tegen betaling, met iemand die een website heeft links ruilen. Zo krijg je allebei een betere ranking, mits de links aangeklikt worden.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 8 februari 2011, 14:52
evdm evdm is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2011
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evdm Bekijk bericht
misschien ook handig: om een betere ranking te krijgen is linkruilen een goede optie. Daar kan je, of gratis of tegen betaling, met iemand die een website heeft links ruilen. Zo krijg je allebei een betere ranking, mits de links aangeklikt worden.
Heeft iemand overigens nog interesse in linkbuilding? Graag stuur ik je meer info indien je meer wilt weten.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 8 februari 2011, 15:00
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evdm Bekijk bericht
om een betere ranking te krijgen is linkruilen een goede optie
Dat vraag ik me af.
Citaat:
Sommige webmasters maken echter gebruik van uitwisselingsprogramma's voor links en maken partnerpagina's die uitsluitend zijn bedoeld voor verwijzende links, ongeacht de kwaliteit van de links, de bronnen en de invloed op lange termijn op hun sites. Dit is in strijd met de richtlijnen voor webmasters van Google en kan een negatieve invloed hebben op de positie van uw site in zoekresultaten. Voorbeelden van dergelijke links zijn:
[...]
Een overmatige hoeveelheid wederzijdse links of uitwisselingen van links ('als jij naar mij linkt, link ik naar jou')
Bron: Google-richtlijnen

Linkruil is zooo 2002.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
design, google, slite, website

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Enige tips of advies voor een startende grafisch ontwerper? sim_design@hotmail.com Freelancen iets voor mij? 5 7 juni 2009 18:25
Tips gevraagd, nieuw platform voor Freelancers Cirsten Marketing en acquisitie 27 25 september 2008 17:49
Winstgevende website exploiteren.... regels?? DennisWillemse Al die andere praktische dingen 6 27 februari 2008 10:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon