Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 maart 2012, 12:58
tony.nauta tony.nauta is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 1
Standaard Geen omzet toch Belasting invullen?

Hallo,

Ik ben per september 2011 gestart met een eigen onderneming vanuit een uitkering. In 2011 heb ik geen omzet gedraaid maar wel kosten gemaakt. Ik heb een paar honderd euro naar mijn zakelijke rekening overgemaakt en gebruikt voor deze kosten.
1) Nu ben ik bezig met het invullen van mijn IB. Hoe breng ik bovenstaande in? Moet het ook bij passiva/activa ingevuld worden?
Uiteindelijk wil ik voorkomen dat ik later belasting moet betalen over een bedrag dat ik privé heb ingebracht.

2) Mis ik in de toekomst veel aftrek omdat ik voor 2011 niet aan de uren criteria voldoe? Wanneer het antwoord ja is: Is dit nog te voorkomen? Ik kon helaas niet later inschrijven omdat anders werken onder de regeling van de UWV niet mogelijk was. Je mag dan niet commercieel actief zijn.

In afwachting van jullie reacties,
Tony
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 maart 2012, 23:01
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tony.nauta Bekijk bericht

Ik ben per september 2011 gestart met een eigen onderneming vanuit een uitkering. In 2011 heb ik geen omzet gedraaid maar wel kosten gemaakt. Ik heb een paar honderd euro naar mijn zakelijke rekening overgemaakt en gebruikt voor deze kosten.
1) Nu ben ik bezig met het invullen van mijn IB. Hoe breng ik bovenstaande in? Moet het ook bij passiva/activa ingevuld worden?
Uiteindelijk wil ik voorkomen dat ik later belasting moet betalen over een bedrag dat ik privé heb ingebracht.
Een privé storting verwerk je als zodanig (zie het aangifte programma, hier kun je het bedrag van de privé storting opnemen). Over een privé storting betaal je geen belasting, nu niet en ook in de toekomst niet. Je betaalt belasting over je winst.
Bij activa vul je de bezittingen in van je bedrijf en bij passiva de schulden (o.a. het eigen vermogen).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tony.nauta Bekijk bericht
2) Mis ik in de toekomst veel aftrek omdat ik voor 2011 niet aan de uren criteria voldoe? Wanneer het antwoord ja is: Is dit nog te voorkomen? Ik kon helaas niet later inschrijven omdat anders werken onder de regeling van de UWV niet mogelijk was. Je mag dan niet commercieel actief zijn.
Nee, je hebt vijf jaar de tijd om startersaftrek te claimen dus je mist niets als je dit jaar geen winst hebt gemaakt.
__________________
maak eens een buiteling:
www.saltoadvies.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
belasting, ib, startersaftrek


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen omzet, wel kosten. BTW terug te vorderen? Coen Belasting 14 18 oktober 2009 19:14
Belasting aangifte hulp. Eerst VAR-row nu opeens toch ondernemer..? XavierSanGiorgi Belasting 3 22 maart 2008 00:07
Geen omzet in 2007 - probleem? gats Belasting 15 12 maart 2008 22:43
Wel aanloopkosten maar geen omzet bij eerste btw-aangifte fiekemeijer Belasting 4 11 januari 2007 07:58
Geen btw op de factuur: toch terugvragen? Life Creations Administratie 1 27 november 2006 12:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon