Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 maart 2014, 22:57
Orlando Max Orlando Max is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 maart 2014
Berichten: 2
Standaard WW en freelance

Na ruim 14 maanden werkloos te zijn geweest heb ik nu een kans om twee dagen per week aan de slag te gaan als secretaris/beleidsadviseur bij een project dat tot 1 januari 2015 loopt. Aanstellingsduur: 6 maanden. Ik heb gevraagd om een dienstverband, maar heb de indruk dat de opdrachtgever liever werkt op freelance of zzp basis.

Wat is nu wijsheid ? Ik wil eigenlijk (nog) niet aan een eigen bedrijf beginnen en ook mijn WW uitkering die nog loopt tot 1 november 2015 niet in gevaar brengen. Een kans als deze kan ik echter niet laten lopen. Kan ik gewoon als particulier factureren en de inkomsten bij UWV en Belastingdienst melden ? Of is een KvK inschrijving, VAR en BTW nummer enzovoorts toch noodzakelijk ?

Kan iemand mij adviseren ?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 maart 2014, 00:05
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Het is niet verstandig om voor één klus zelfstandige te worden, zeker niet als je lopende ww-rechten hebt.

Als particulier factureren en inkomsten aangeven kan wel, maar dat zal de werkgever waarschijnlijk niet willen, omdat je geen VAR-WUO hebt en hij dan het risico van boetes en naheffingen loopt (wegens niet inhouden loonheffing).

De normale oplossing voor deze situatie is een parttime tijdelijk dienstverband. Als de werkgever dat niet wil, is werken via een uitzendbureau of payrollservice een prima oplossing.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 maart 2014, 11:44
Orlando Max Orlando Max is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 maart 2014
Berichten: 2
Standaard WW en freelance

Beste Rene,

Dank voor je snelle reactie. Hoe gaat zo'n constructie met een uitzendbureau of payrolling in z'n werk ? Moet ik mij zelf aanmelden bij een bureau met het verzoek mij te vertegenwoordigen ? Of loopt dat via de opdrachtgever ?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 maart 2014, 13:57
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Het kan allebei, maar aangezien het gaat om slechts één incidentele opdracht zou ik eerst maar eens vragen wat deze werk-/opdrachtgever wil.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Freelancer gezocht (opdracht) Internet Marketing - freelance verkoper gezocht raoul.milhado Marktplaats 0 1 maart 2011 12:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon