Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 juni 2015, 22:29
soefi soefi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2015
Berichten: 7
Standaard Facturering payroll naar privépersonen

hallo iedereen, ik ben hier nieuw en ben me aan het voorbereiden om als zzp-er te starten en ik zit met een prangende vraag.
Het lijkt me het handigst om via payroll te beginnen.
Mijn vraag: mijn klanten kunnen ook prive personen zijn die bijvoorbeeld een training volgen. Die wil ik het liefst een factuur (laten) sturen met een totaalbedrag. Die wil ik niet lastig vallen met urenbriefjes met uren, reiskosten en andere apart genoemde onkosten. En dan moeten ze ook nog vooraf een urenbriefje goedkeuren voor ze een factuur ontvangen. Ik vind dat verre van klantvriendelijk. Gewoon een factuur met afgesproken bedrag, btw en klaar. Punt.
Wie weet een payroll bedrijf die hier mee kan omgaan?

groet,
Soefi
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 juni 2015, 22:38
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Voor zover ik weet is payrolling met een particulier als opdrachtgever zeer ongebruikelijk.

Er is namelijk een driepartijenovereenkomst voor nodig, met ingewikkelde voorwaarden, die de particulier eerst zou moeten aangaan. En dan zit je nog met kredietwaardigheid(scheck), accorderen van kosten inderdaad, incassoproblematiek en consumentenrecht.

Verder zal het in de praktijk steeds om kleine bedragen gaan. Ik kan me niet goed voorstellen dat payrollers hierop zitten te wachten.

Welk probleem wil je eigenlijk oplossen? Waarom reik je niet zelf een factuur aan de particulier uit?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 juni 2015, 23:06
soefi soefi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2015
Berichten: 7
Standaard

dank Rene voor je snelle reactie.
Ik heb geen probleem met zelf facturering. De regels van UWV om een eigen bedrijf te beginnen vanuit de WW wil ik hiermee omzeilen. Als dan blijkt dat ik er van kan leven kan ik alsnog starten als zzp-er met btw nummer en 'vollediger' van belasting voordelen gebruik maken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 juni 2015, 23:54
soefi soefi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2015
Berichten: 7
Standaard

niemand verder?
niemand die prive personen (individueel of als lid van een trainingsgroep) als opdrachtgever heeft en toch verloont via payroll?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
payrolling

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
vanuit BV naar tijdelijke dienstverband naar inhuur.. problemen? DennisWillemse Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 2 9 mei 2013 20:40
Payroll en BTW DennisBouma Administratie 2 5 april 2011 15:46
Eerste stap naar het ondernemerschap? harald Marktplaats 26 17 november 2007 16:48
Factureren naar België Sofie Administratie 11 6 november 2007 00:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon