Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 juni 2009, 18:19
ucmedia ucmedia is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2009
Berichten: 10
Standaard Auto - grijs kenteken

Hallo!

Eindelijk heb ik mijn rijbewijs... tijd voor een auto! Ben nu een beetje op zoek naar een auto. Nu weet ik dat grijs kenteken voor ondernemers nogal wat voordelen kan hebben... maar wat houd het precies in? Wat zijn de voorwaarden waar ik aan moet denken.... en, heeft iemand nog een degelijke auto die hij/zij kwijt moet voor een leuk prijsje?

dankje!
Reinier
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 juni 2009, 05:12
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Auto - grijs kenteken

Dag Reinier,

Op deze site staat e.e.a. wel redelijk duidelijk uitgelegd.

Voor het kunnen rijden van een bestelauto tegen laag tarief wegenbelasting ("grijs kenteken") is het overigens niet nodig dat de auto op de balans ("op de zaak") staat. De Wegenbelasting heeft zijn hele eigen setje voorwaarden waar je aan moet voldoen om voor het lage tarief in aanmerking te kunnen komen. Van alle belastingwetten overigens de minst zware.
In ruil daarvoor worden dan wel ook voorwaarden aan het voertuig gesteld.

Jaja, leuker kunnen ze het niet maken, makkelijker en duidelijker ook niet.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 juni 2009, 12:13
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Auto - grijs kenteken

Denk er ook even aan dat je vanaf volgend jaar voor zeer zuinige auto's geen motorrijtuigenbelasting meer hoeft te betalen. BPM is ook al heel erg laag of zelfs niet aanwezig, dus het kan zomaar zo zijn dat een dergelijke auto qua voordelen opweegt tegen eentje met grijs kenteken. Houdt er rekening mee dat je met een auto met grijs kenteken per jaar niet meer dan 500 km prive mag rijden, anders tellen de voordelen weer voor een gedeelte niet. En dat je, zo lees je op de link die Renée melde, vijf jaar door de belastingdienst gevolgd wordt.

Dat zouden voor mij in ieder geval allemaal redenen zijn om het niet te doen.

Link naar besluit motorijtuigenbelasting:
http://www.regering.nl/Actueel/Pers_...uto_afgeschaft
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 juni 2009, 00:39
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Auto - grijs kenteken

Dag Reinier,

Inmiddels heb je kans gehad je een beetje in te lezen op de materie.

Nog een paar overwegingen:

- bedenk waarvoor je de auto wilt gebruiken. Mieke zou niet kiezen voor een grijs kenteken bestelauto, ik had geen keus (ik rijd in eens in de twee weken met 20 à 40 kratten bevroren honden- en kattenvoer rond, past niet echt in een personenauto ... Daarnaast nog eens regelmatig met een bus vol instrumenten, versterkers en ander spul.)

- bedenk hoeveel je aan de auto uit wilt gaan geven in aanschaf en onderhoud. Over het algemeen heb je voor een normale bestelauto al een heel leuk personenautootje, met comfort en extra's.

- je schrijft dat je net je rijbewijs hebt. Over het algemeen is het makkelijker om rijervaring op te doen in een personenauto met normaal zicht rondom en een normale omvang, dan in een bestelauto of -bus met gesloten zijkanten, eventueel een grotere omvang en andere rij- en stuureigenschappen (ik pak sinds de overstap op de bestelbus nog steeds af en toe een stoepje mee in de bocht. Gaandeweg minder vaak, dat wel.).

Zo, weer genoeg stof om over na te denken, lijkt me.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Auto kopen als promotiemiddel VakantiehuizenVergelijker Al die andere praktische dingen 3 24 januari 2009 12:04
Bus (grijs kenteken) op de zaak japie Belasting 0 17 februari 2008 12:42
Zakelijk auto verkopen Diamond Al die andere praktische dingen 1 9 januari 2008 20:54
Zakelijke auto met een bepaalde leeftijd? Riël Notermans Administratie 4 24 juni 2007 23:05
Auto kopen? hellup tolg Al die andere praktische dingen 17 7 november 2006 21:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon