Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 april 2020, 13:18
GinaRB GinaRB is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 april 2020
Berichten: 1
Standaard 2 handelsnamen

Ik heb de belastingaangifte van mij en mijn partner altijd zelf gedaan. Ik ben zzp-er als paardrij-instructrice en werkte daarnaast in loondienst. Het inkomen uit de lessen vermeldde ik in de aangifte altijd als: Inkomen uit overig werk.
Je hoefde dan alleen de opbrengsten, kosten en uiteindelijke netto winst in te vullen.

In april ben ik alleen nog als zelfstandige werkzaam en maak naast het geven van lessen sieraden op bestelling. In overleg met de Kvk heb ik toen aan mijn huidige eenmanszaak een handelsnaam en activiteit toegevoegd.

Nu wil ik de belastingaangifte als ondernemer doen, maar stuit hier op een aantal problemen. Moet ik bij de vraag: Is de naam het afgelopen jaar gewijzigd?, Ja invullen? Ik heb deze vraag bij de belastingdienst voorgelegd en zij zeggen dat je geen 2 handelsnamen mag hebben binnen 1 eenmanszaak en dat je de activiteiten apart van elkaar moet vermelden. Ik voer 1 administratie, wel de handelsnamen apart van elkaar vermeld.

Is het aan te raden om de belastingaangifte als ondernemer in te dienen, of wat het als Inkomen uit overig werk beter?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 april 2020, 14:11
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard