Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 mei 2008, 19:05
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Welk boekhoudprogramma is geschikt?

Hallo,

Ik ben aan het verdiepen in het opzetten van een administratie en vraag me nu af; is het nodig of aan te bevelen om een boekhoudpakket aan te schaffen?
En zo ja, welke is gebruiksvriendelijk en uiteraard betaalbaar?

Zo neen, hoe hou je het dan handmatig bij?

Alvast bedankt,
groetjes
Jesse

P.S. Ik vind administratie een van de mindere leuke dingen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 mei 2008, 22:45
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Welk boekhoudprogramma is geschikt?

Lastig om voor een ander te beantwoorden. Je zou eens kunnen snuffelen op internet. Vaak vind je wel pakketten die je even gratis kunt uitproberen. E.e.a. is ook afhankelijk van je boekhoudkennis en andere achtergrond. Ik heb het eerst jaar alles in Excel bijgehouden maar vond dat uiteindelijk toch niet echt handig en ben nu achteraf, gezien de ontwikkelingen van de laatste jaren, blij dat ik al snel ben overgegaan tot de aanschaf van een boekhoudpakket.
Al surfend ben ik indertijd terechtgekomen bij een heel simpel pakket dat veel door vrije beroepsbeoefenaren en eenmanszaken wordt gebruikt. Ik kon het eerst twee weken gratis gebruiken (oefenen). Het was zo simpel dat ik in die twee weken mijn administratie van een heel jaar erin heb kunnen zetten. Een cursus leveren ze er gratis bij. Ik heb het pakket (de Pro versie) aangeschaft voor 189,00 euro ex BTW en ben er nog steeds dik tevreden over.
Op het gevaar af beticht te worden van spam (bij voorbaat mijn excuses) hier de link: www.minipak.nl
Succes met boekhouden, het is echt leuker dan je denkt vooral als het over je eigen business gaat
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 mei 2008, 22:57
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Welk boekhoudprogramma is geschikt?

Als je hieronder klikt op het label "boekhoudpakket", dan vind je eerdere forumdiscussies over dit onderwerp met nog enkele andere suggesties.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 mei 2008, 06:40
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Welk boekhoudprogramma is geschikt?

Bedankt Marjan en Rene voor jullie reactie. Marjan, geeft niet hoor dit soort SPAM is heel gewenst .

Ik vind gewoon dat de administratie zo min mogelijk tijd in beslag moet nemen en daarom zo efficient mogelijk opgezet moet zijn zodat ik mijn tijd aan andere ondernemerszaken kan besteden.
Ik heb ook gesnuffeld bij oude discussies over het onderwerp en heb genoeg info verzameld om mij weer een tijdje van de straat te houden.

Groetjes Jesse
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
boekhoudpakket, minipak


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
In welk geval mag/moet ik me inschrijven bij de KvK? Sparnaaij Al die andere praktische dingen 1 14 februari 2008 10:22
boekhoudprogramma Maria363 Administratie 4 26 november 2007 11:38
Welk administratiepakket? sioux Administratie 32 21 augustus 2007 09:55
Wat maakt jou zo geschikt als freelancer? Annedien Hoen Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 10 11 juli 2007 20:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon