Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Actueel > Nieuws - Voor en door freelancers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Nieuws - Voor en door freelancers Op het freelancersvlak wil er nog wel eens wat veranderen. Lancelots verzamelt het belangrijkste freelancenieuws. Iedereen in het forum mag zich als nieuwsjager opwerpen.

Bekijk resultaten enquête: Divosa wil dat mensen met een 'beperking' minder dan het mininumloon verdienen.
Terecht: de voedselbank kan altijd wel meer klanten gebruiken. 0 0%
Onterecht: Gelijkwaardig = Gelijke werkzaamheden; gelijk loon 2 100,00%
Aantal stemmers: 2. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 maart 2010, 15:51
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Open brief: Aanklacht wegens discriminatie

Citaat:

Geachte raad van bestuur Divosa,

Wegens het hoge discriminatie gehalte in u artikel ‘Divosa: Maak uitkering aanvulling op zelfverdiend loon’ waarbij u stelt dat mensen onder minimumloon moeten gaan werken...


Lees verder: http://www.ecodelphinus.com/chronisc...riminatie.html

Deze nieuwe regeling treft voor 79% mensen met een 'beperking'.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 maart 2010, 19:08
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard Re: Open brief: Aanklacht wegens discriminatie

misschien is iets meer context wel handig.. ik heb geen idee waar je het over hebt. en jou lijk verwijst alleen naar een 6 regelig standaardbriefje waar je ook niets wijzer van word..

over welke regeling gaat het? wat is je inhoudelijk bezwaar?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 maart 2010, 20:05
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open brief: Aanklacht wegens discriminatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Jongman Bekijk bericht
misschien is iets meer context wel handig.. ik heb geen idee waar je het over hebt. en jou link verwijst alleen naar een 6 regelig standaardbriefje waar je ook niets wijzer van word..

over welke regeling gaat het? wat is je inhoudelijk bezwaar?
Beste Roel,

Uiteraard. Zal mijn best doen om het wat duidelijker uit te leggen.

Er verschijnen de laatste tijd steeds meer van dit soort berichten. Bijvoorbeeld van de voormalige staatssecretaris het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) en Divosa. Om op die manier werkgevers te overtuigen mensen zoals ik in dienst te nemen.

Wij, mensen met een 'beperking', krijgen binnenkort zelfs een speciaal arbeidslogo. (Dat is geen grap). Mogen we mogelijk dus (enkel) solliciteren op dat soort functies om onder minimum loon te gaan werken. Dat zou de praktijk, gezien recente ervaringen in het verleden, best wel eens uit kunnen wijzen.

Onlangs heeft de voormalige staatssecretaris van SZW geopperd om de uitkering die iemand ontvangt te verlagen totdat iemand een baan heeft gevonden als stimuleringsmaatregel. Dit zou dan gelden voor mensen met een 'beperking'. Ben je onterecht arbeidsgeschikt verklaard door het UWV of een gemeente, dan loop je een verhoogd risico om dakloos te raken, geen eten te kunnen kopen of je zorg niet te kunnen betalen omdat je onvoldoende inkomen ontvangt omdat je in staat wordt geacht door het UWV of je gemeente om te werken bijvoorbeeld. Diverse mensen waarschuwen daar met man en macht voor.

Staatssecretaris af wegens val kabinet. Oppert Divosa het plan nog een keer.

Ik noem dit soort processen weleens 'bureaucratische vergassing'. In de statistieken zijn er minder werkloze arbeidsongeschikten dus doelbeleid behaald. (en ja zo gaat het echt).

Daarnaast kun je afvragen wat de effecten van dergelijke berichtgevingen zijn op mensen. Los van de praktische effecten. Verschijnen er regelmatig zelfmoordmeldingen na dergelijke berichtgevingen van mensen die totaal in zak en as zitten. Lijkt mij te voorkomen en onnodig. En een verantwoordelijkheid van Divosa om daar beter rekening mee te houden. Je staat alleen en in je eentje soms vrij machteloos tegen dit soort beleidsmaatregelen. Meestal wordt het pas na een tijdje weer bijgesteld. Voorkomen lijkt me dan beter dan genezen. Maar sommige instanties zijn nogal doof voor individuele klachten. De Nationale Ombudsman noemde het laatst 'hardleers' dat is een manier om het te stellen.

Voor sommigen is de enige hoop van redding om weer te (kunnen) werken. Maar dat wordt dus om zeep geholpen indien men onder het mininumloon moet gaan werken. Wat in de praktijk een rieeel en verhoogd risico heeft van voorkomen, gelet op de recente praktijkervaringen in het verleden.

Knokken tot de laatste snik.

Hoop dat het wat duidelijker voor je is. Laat me anders gerust even weten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
gelijke behandeling


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Event Eerste Open Ideeëndag Marijke Marktplaats 4 25 augustus 2009 21:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon