Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 december 2009, 15:44
THS THS is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 december 2009
Berichten: 2
Standaard Tekstschrijver

Hallo!
Op internet wemelt het van de teksten. Om in die zee van letters op te vallen huren veel mensen een tekstschrijver of copywriter in. Deze zet hun daden om in woorden, lekker leesbaar en to the point.

Dat is ook wat S-Corpius doet. Voor het schrijven van alle soorten van teksten is S-Corpius in te zetten. Of het nu gaat om tekstschrijven, copywriting of ghostwriting!

S-Corpius heeft ervaring met het schrijven voor een grote hotelketen, educatieve uitgeverijen en websites. Maar ook is S-Corpius altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen.

Voor meer informatie (en uitleg) zie www.s-corpius.nl. Hier zijn ook voorbeelden terug te vinden van eerder uitgevoerd werk.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 december 2009, 16:31
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Tekstschrijver

Welkom collega!
Ik heb je website bekeken en heb daar een aantal vragen bij:
- waarop baseer je de uitspraak dat de meeste tekstschrijvers 80 euro rekenen voor een tekst. Veel mensen werken per uur, niet per tekst, of per woord. Ik vind dit nogal een boude uitspraak.

- Ook ben ik benieuwd wat je onder copywriting verstaat, omdat je zegt:

Citaat:
Copywriting is namelijk goedkoper dan tekstschrijven, omdat de kopij al aanwezig is
.

Volgens mij, en Wikipedia (geen echte autoriteit, dat weet ik), bestaat copywriting uit:

Citaat:
Copywriting is het schrijven van wervende of zakelijke teksten en wordt gedaan door een copywriter.
De tekst dient om de lezer te overtuigen en aan te zetten tot het kopen of aanschaffen van een product of dienst. Ook kan de tekst dienen om een merk bekender en geliefder te maken. Dit in tegenstelling tot teksten van die tot doel hebben de lezer voorlichting te geven over een onderwerp of informatie te verschaffen, zoals een patiëntenfolder of een persbericht.
Dat heeft dus niets te maken met het herschrijven van een bestaande tekst. Copywriting is zelfs meestal duurder omdat het meer creativiteit vraagt.

Ik hoor graag je mening.
Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 december 2009, 23:07
THS THS is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 december 2009
Berichten: 2
Standaard Re: Tekstschrijver

Beste Marlies,

Bedankt voor je reactie en sitebezoek. De tarieven zijn gebaseerd op een aantal tekstschrijvers die ik via Google gevonden heb. Voordat ik mijn website heb gemaakt, heb ik hier veel research naar gedaan. Bovendien heb ik al eerder een opdracht uitgevoerd waarvoor ik ook met 60 tot 80 euro per A4 betaald werd. Op marktplaatsen zie je steeds vaker dat opdrachtgevers vragen om teksten per A4 (omdat ze zo ook een indicatie hebben van de hoeveelheid die ze krijgen en uren niet altijd te verantwoorden zijn), dus vandaar mijn keuze dit zo op de site te plaatsen.

Copywriting en tekstschrijven verschilt officieel niet veel van elkaar. Toch is er wel degelijk een onderscheid en dat is terug te vinden op www.carrieretijger.nl - copywriter en tekstschrijver. Ook voor mezelf houd ik deze termen los van elkaar, omdat opdrachtgevers in sommige gevallen specifiek op zoek zijn naar een copywriter (dus iemand die teksten overneemt n.a.v. bestaande informatie) of naar een tekstschrijver (zoals ik teksten schrijf die ik zelf invul, maar binnen de kaders van mijn opdrachtgever).

Dit is zoals ik het op mijn site verwoord, omdat ik dit zelf ook zo ervaar. Maar door ervaring leert men! Ik ben nog jong, dus wil nog veel leren.

Bedankt in ieder geval voor je tijd, moeite en je feedback. Heb je misschien nog tips voor een (her)beginnend freelancer?

Vriendelijke groet,
Theo-Henk Streng.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
copywriter, tekstbureau, tekstschrijver


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Freelancer biedt zich aan Tekstschrijver zoekt opdrachten sappaper Marktplaats 0 4 december 2009 19:20
Samenwerken? Tekstschrijver zoekt tekstschrijvers, vormgevers etc. Irene Marktplaats 14 10 mei 2007 00:26
Tekstschrijver vs. journalist Karin Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 4 21 oktober 2006 21:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon