Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 november 2007, 21:55
damirovic damirovic is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 1
Standaard freelance naast parttimebaan

Hallo allemaal,

Allereerst mijn complimenten voor de site! Enorm informatief en handig!

Mijn situatie is als volgt:

Ik ben een student met een parttimebaan (nulurencontract) van 8.5 uur per week. Dit zorgt voor een inkomen van ongeveer €200 netto p/maand.

Nu heb ik door de aard van mijn studie (economie&informatica) steeds meer opdrachtjes van bedrijven. IK zou dus graag willen starten als freelancer.
Ik denk niet dat ik als freelancer aan het minimum aantal uur (1225 uur p/jaar) kom.
Nu staat het volgende op de site:

"Freelancers van wie de inkomsten worden beschouwd als resultaat uit overige werkzaamheden (bijvoorbeeld freelancers die het freelancen combineren met een parttime baan in loondienst)..."

Dit betekent dat mijn inkomsten worden beschouwd als resultaat uit overige werkzaamheden. Hoe nadelig is dit in mijn geval,gezien ik geen aftrekposten mag gebruiken omdat ik niet als ondernemer gezien wordt? Of word ik toch wel als ondernemer gezien omdat ik vrijwel zeker meer dan 3 opdrachtgevers zal hebben?

--
Met vriendelijke groet,

Damir Vandic
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 november 2007, 22:46
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: freelance naast parttimebaan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door damirovic Bekijk bericht
Nu staat het volgende op de site: