Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 5 november 2007, 18:48
mimamaartje's schermafbeelding
mimamaartje mimamaartje is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 januari 2006
Berichten: 153
Standaard Re: Zitten jullie op Twitter?

Citaat:
Ben jij (of iemand anders) trouwens premiumlid?
Ik ben geen premium lid, wel even geweest omdat iemand mij (en 9 anderen) aangemeld had.

Citaat:
Ben eigenlijk wel benieuwd of jullie via Linkedin of Hyves concrete contacten of opdrachten hebben gevonden waar je iets aan hebt gehad.
Hetzelfde als Adine, geen concrete opdrachten, wel meer contacten. En regelmatig krijg ik bezoekers op mijn website via Hyves.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 5 november 2007, 20:27
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Zitten jullie op Twitter?

Opdrachten 'uit de blauwe hemel' via netwerksites zijn vrij uniek. Je bouwt niet zo snel vertrouwen op, hoewel het mij wel eens is overkomen dat ik een opdracht 100% via zo'n site, later via mail en msn heb afgehandeld en netjes betaald kreeg, dus zonder telefonisch of 'in real life' contact.
Als je in nippeltjes en moertjes handelt, iemand zoekt op 'groothandel nippeltjes en moertjes' en vindt je- dan is de kans al groter, maar er wordt toch vooral dienstverlening aangeboden, en de producten zijn vaak iets complexer dan nippeltjes en moertjes.

Contacten waar je werk van maakt en dus relaties van maakt kunnen je echter wel degelijk opdrachten opleveren. Maar dan moet je daar wel energie in investeren.... Contacten en dus relaties kan je overal 'opdoen'...

Tip: Eerste Hulp Bij Online Netwerken
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
  #13  
Oud 5 november 2007, 23:16
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Zitten jullie op Twitter?

ik zit niet op zulke "netwerk" of "sociale" sites, maar overweeg wel ooit eens een profiel op Linkedin te zetten.

Ik krijg wel weer leuke opdrachten via forums waar ik actief ben.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 5 november 2007, 23:25
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Zitten jullie op Twitter?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PaulV Bekijk bericht
Ben eigenlijk wel benieuwd of jullie via Linkedin of Hyves concrete contacten of opdrachten hebben gevonden waar je iets aan hebt gehad.
Via Hyves heb ik heel leuke contacten maar dat is meer een gezelligheidsnetwerk. Niettemin komt je naam en wat je doet natuurlijk wel weer in een groot netwerk. Linkedin zit ik pas kort bij, ik moet mijn profiel nog bijwerken.

Ik heb inmiddels wel erg goede ervaringen bij Xing. Veel contacten, heeft nog niet direct tot concrete opdrachten geleid, maar wel veel belangstelling gekregen en informatie met elkaar uitgewisseld.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 6 november 2007, 18:37
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Zitten jullie op Twitter?

Ik heb, toen het nog OpenBC was (Xing) ook opdrachten opgedaan via die site. Ik vind Twitter een fascinerend stukje social software, ben benieuwd hoe zich dat ontvouwt!
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
  #16  
Oud 6 november 2007, 19:27
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Zitten jullie op Twitter?

Ik vind LinkedIn eigenlijk het enige zinvolle, heb Xing geprobeerd en Hyves. Hyves is niet zakelijk, Xing sloeg niet aan bij mij. Ik ontving wel eens uitnodigingen voor Tagged en Hyves, maar die sla ik af, m.a.w. ben nu selectief. Twitter vind ik tamelijk onzinnig, maar ik loop waarschijnlijk achter, ik associeer het een beetje met mensen die de hele dag mobiel bellen ('weet je waar ik nu ben?' ).
Samen met alle Google Alerts en RSS feeds en enkele fora en social networks vind ik het wel welletjes. Om even te twitten: het kost me een halve dag per week om de (overigens business wise te verantwoorden) feeds en alerts weg te werken. Oeps, bijna mijn blog vergeten bij te houden, nouja, dat zie ik echt als experimentje, inmiddels aan het afsterven. Website? Tuurlijk, maar het onderhoud daarvan heb ik inmiddels uitbesteed. Maandelijks 1 mailtje voor de updates en 1 factuur.
Er zijn ook mensen die het onderhoud van hun virtuele sociale netwerk geheel uitbesteden, maar dat is weer het andere uiterste .
Fascinerend is het wel, dat ben ik zeker met Annedien eens.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #17  
Oud 6 november 2007, 20:20
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Zitten jullie op Twitter?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Google Alerts
Just curious, wat voor soort alerts heb jij zoal?

Ik gebruik het ook veel. Onder andere om te kijken wie er over mijn sites praat of ernaar linkt en om auteursrechtschendingen op te sporen
__________________
René
Met citaat reageren
  #18  
Oud 6 november 2007, 20:33
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Zitten jullie op Twitter?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annedien Hoen Bekijk bericht
het is prettig om zo midden in de gonzende grapevine te zitten.
Dus eh... ADT is passé?

Ik weet het niet met dat Twitter. Ik volg dit soort dingen met warme professionele belangstelling, maar voel zelf weinig aandrang om eraan mee te doen.

Kun je je nog herinneren welke behoefte je had vóór Twitter, die nu vervuld is? Welke activiteit is door Twitter teruggedrongen? Of voegt het iets nieuws aan je leven toe zonder iets bestaands te vervangen?
__________________
René
Met citaat reageren
  #19  
Oud 6 november 2007, 22:19
Zininkennis's schermafbeelding
Zininkennis Zininkennis is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 23
Stuur een bericht via Skype™ naar Zininkennis
Standaard Re: Zitten jullie op Twitter?

Ik ben net begonnen met mijn weblog (zininkennis.wordpress.com) en met hyves. Ben ook al een tijdje actief in de weer met LinkedIn. Internetwerken: helemaal leuk, en je kan er inderdaad tijden mee kwijt zijn. Ik hoop dat het klanten gaat opleveren .

Ik kan de toegevoegde waarde van twitters nog even niet ontdekken, maar dat komt vast nog wel .
Met citaat reageren
  #20  
Oud 6 november 2007, 23:30
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Zitten jullie op Twitter?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Just curious, wat voor soort alerts heb jij zoal?
ik heb een paar termen: outsourcing, offshoring, bibliotheek, library, kennismanagement, knowledgemanagement, van die dingen. Soms voeg ik er iets aan toe, soms gooi ik er een weg omdat ik met de resultaten weinig kan. Overigens alle alert alleen op nieuws en 'as it happens', dus ik word de hele dag lastig gevallen met berichten als 'openbare bibliotheek west texas afgebrand' (of nog nog erger: uitbesteed). Oplossing = rules definieren in outlook zodat elk type berichtje netjes in zijn eigen mapje terecht komt. Als de teller op +/-200 staat, werk ik de inhoud af.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Ik gebruik het ook veel. Onder andere om te kijken wie er over mijn sites praat of ernaar linkt en om auteursrechtschendingen op te sporen
Dat is clever! Just curious : vraagje (1) Hoe regel je dat in met alerts? (wat is slim) en (2) kan je iets meer zeggen over die schendingen:
a) # en b) wat doe je er mee?
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
twitter

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gebruiken jullie bemiddelingsbureaus? Arend Marketing en acquisitie 29 21 januari 2010 14:39
Hebben jullie ook zo'n grappige boekhouder? Isabelle Administratie 5 25 juni 2007 16:30
Ik stel me graag aan jullie voor Sofie Marktplaats 6 10 mei 2007 16:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon