Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > ICT

Mededelingen

ICT PC of Mac, Office en andere software, internet- en telefoonabonnement, website en zoekmachineoptimalisatie... gelukkig zijn er ook ict-freelancers die te hulp schieten.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 25 juni 2008, 10:49
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Brutale vraag, illegale software

@Ontherockz:

Goed Ramon is duidelijk erop uit alleen zijn standpunt te blijven verkondigenen
>> In die zin dat ik het belangrijk vind heb je gelijk.

niet te luisteren naar iemand anders zijn antwoord, zoals ik bijvoorbeeld al geantwoord heb dat ik het absoluut als investering zou zien (over enkele weken)
>> Zie mijn ontopic reply

Ook heb ik al meerde malen aangegeven dat ik geen student meer ben
>> Dan had je kunnen lezen op surfspot ( wat je zelf aangaf in je openingspost) dat het voor studenten en medewerkers van onderwijs was en dan had je al vraagtekens kunnen zetten bij de optie "surfspot".

en dat ik dingen ernaast doe omdat ik een leuke baan heb die ik nu niet op wil geven, maar als ik af en toe een fijne opdracht krijg voor een leuk visitekaartje of festivalposter, ik ook geen nee wil verkopen simpelweg omdat ik geen kvk inschrijvihg of btw nummer heb.
>> Wat heeft een KVK/BTW te maken met het al dan niet kopen van een software pakket? ( ok... de aftrek wellicht maar meer ook niet )
Ik heb ook gezegd, omdat je juist die baan al hebt, schaf het daarom juist aan ( of juist niet en doe het gratis maar wel legaal ).

Niet iedereen doet zaken met grote bedragen en investeert grote bedragen. Dat kleinschalige bedrijfjes geinteresseerd zijn in het wel of niet hebben van officiele software lijkt me dan ook een misvatting van iemand die gewend is om met grote opdachtgevers om te gaan. Sommige mensen werken wat kleinschaliger.
>> Ik heb nooit beweerd dat kleine of grote bedrijven juist wel geinteresseerd zijn in officiele software. Ik heb ook nergens gezegd dat het hebben van officiele software af dient te hangen van je groot/kleinschaligheid.

Ik ga ervanuit dat jullie je eerste visitekaartjes en flyertjes gemaakt hebben met software pakketten van 2600,- toen jullie net van de opleiding kwamen (voor de mensen van het post letterzetten en papiertjes waxen.)
>> Ter info: ik heb mijn 1e website met een gratis editor gemaakt en later alles uitbesteed.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 25 juni 2008, 10:51
Willie Willie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2008
Berichten: 17
Standaard Re: Brutale vraag, illegale software

Een tip (ook in het algemeen, niet specifiek alleen aan de topicstarter): freeware/opensource programma's zitten soms een beetje verstopt, maar zijn wel te vinden. Voordat je iets koopt zou ik toch altijd even zoeken naar een freeware alternatief en dat proberen.

Stel je hebt een gratis alternatief nodig voor Photoshop. Op google kun je dan heel eenvoudig een alternatief vinden wat eventueel zou kunnen voldoen. Gewoon 'photoshop alternative' of 'photoshop linux' etc. invoeren en dan kom je alternatieven tegen. Zo valt er 'The Gimp' met een 'photoshoplook' te vinden. Het is natuurlijk meestal even een beetje wennen, en het kan ook zijn dat de alternatieven niet voldoen, maar het is zeker de moeite waard om te zoeken en te proberen!

Ik heb hier een lijstje met enkele alternatieven die het proberen waard zijn (ben even van een Linux systeem uitgegaan, maar de meeste alternatieven hebben ook een Windows installer):

Microsoft Office - Open Office
Photoshop e.d. - The Gimp (gimpshop)
Microsoft Outlook - Evolution
Frontpage, Dreamweaver - NVU of Kompozer
DTP (Publisher , Quark, Indesign etc) - Scribus

Wil je een alternatief voor Windows, dan is OpenSuse 11 of Ubuntu wel een aanrader. Het is even wennen, maar het kan voldoen of zelfs nog beter zijn. En het is natuurlijk allemaal gratis. Succes.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 25 juni 2008, 10:58
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Brutale vraag, illegale software

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willie Bekijk bericht
Een tip (ook in het algemeen, niet specifiek alleen aan de topicstarter): freeware/opensource programma's zitten soms een beetje verstopt, maar zijn wel te vinden. Voordat je iets koopt zou ik toch altijd even zoeken naar een freeware alternatief en dat proberen.

Stel je hebt een gratis alternatief nodig voor Photoshop. Op google kun je dan heel eenvoudig een alternatief vinden wat eventueel zou kunnen voldoen. Gewoon 'photoshop alternative' of 'photoshop linux' etc. invoeren en dan kom je alternatieven tegen. Zo valt er 'The Gimp' met een 'photoshoplook' te vinden. Het is natuurlijk meestal even een beetje wennen, en het kan ook zijn dat de alternatieven niet voldoen, maar het is zeker de moeite waard om te zoeken en te proberen!

Ik heb hier een lijstje met enkele alternatieven die het proberen waard zijn (ben even van een Linux systeem uitgegaan, maar de meeste alternatieven hebben ook een Windows installer):

Microsoft Office - Open Office
Photoshop e.d. - The Gimp (gimpshop)
Microsoft Outlook - Evolution
Frontpage, Dreamweaver - NVU of Kompozer
DTP (Publisher , Quark, Indesign etc) - Scribus

Wil je een alternatief voor Windows, dan is OpenSuse 11 of Ubuntu wel een aanrader. Het is even wennen, maar het kan voldoen of zelfs nog beter zijn. En het is natuurlijk allemaal gratis. Succes.
The Gimp had ik ook al aangegeven idd. Inkscape zou ook een goed vector-programma zijn (Scribus heb 'k ook wel eens van gehoord geloof ik).
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #24  
Oud 25 juni 2008, 12:12
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Brutale vraag, illegale software

Ben blij dat er ook mensen zijn die alternatieven kennen en aandragen om hoge investeringen te omzeilen, zonder dat ook meteen de wet wordt omzeild.
En blijkbaar is dat niet eens zo ingewikkeld, als ik het lijstje met gratis software zie.
Waarom maken mensen er zo'n probleem van om - indien dat gevraagd of zelfs vereist wordt - te betalen voor andermans creatieve product? Waarom verwachten de gebruikers van illegale software (maar ook andere schenders van IP/copyrights) dat hun eigen facturen wel worden betaald en hun huis of auto niet wordt leeggeroofd?
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #25  
Oud 28 juni 2008, 06:15
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Brutale vraag, illegale software

Dan nog een alternatief voor Internet Explorer: Mozilla Firefox. Ideaal en ik wil niet anders meer.
Mozilla heeft trouwens ook nog een e-mailprogramma, Thunderbird, maar ik heb nog geen tijd gehad om dat te proberen.

Gratis financiële software is ook te vinden. Ik gebruik zelf osFinancials.

Groetjes, Renée
Met citaat reageren
  #26  
Oud 28 juni 2008, 13:49
Ontherockz Ontherockz is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2008
Berichten: 16
Standaard Re: Brutale vraag, illegale software

Thanks rene!
Op mijn werk gebruik ik inderdaad al firefoz en thunderbird. werkt allebei ideaal!
Met citaat reageren
  #27  
Oud 5 mei 2009, 22:23
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Brutale vraag, illegale software

Hoi lancers! Zo te zien is dit nog een oud topic. Dus ik vroeg mij af of er nog tips zijn om Adobe Creative Suite aan te schaffen behalve die er nu al staat? (Bij een paar adresjes kan je een oude versie kopen (7 ofzo) en daarbij een upgrade naar CS3. Dat scheeltje je zo een paar honderd euro volgens mij.)

Ik denk bijvoorbeeld om het pakket in het buitenland aan te schaffen maar vraag me af of dat zin heeft ivm invoerrechten? Of is het misschien een optie om een licentie aan te vragen bij een andere freelancer die al een pakket heeft aangeschaft zodat het kostendrukkend werkt? Of is dit niet legaal? Tja, ik probeer creatief te zijn in dit geval, wat Adobe natuurlijk ook wel in de hand werkt met dit soort prijzen...

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij de beste tip geven waar ik de Adobe pakketten het goedkoopst kan aanschaffen? Engelse versie is prima voor mij en ik heb de Adobe Creative Suite 4 Design Premium of deAdobe Creative Suite 4 Master Collection nodig. Hangt een beetje van de prijs af.

Groetjes,
Elfey
Met citaat reageren
  #28  
Oud 5 mei 2009, 22:32
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Brutale vraag, illegale software

Citaat:
Of is het misschien een optie om een licentie aan te vragen bij een andere freelancer die al een pakket heeft aangeschaft zodat het kostendrukkend werkt? Of is dit niet legaal?
Eh ja dat is niet legaal nee.

Waar aanschaffen? Computerwinkel, online shop?
Met citaat reageren
  #29  
Oud 7 mei 2009, 03:37
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Brutale vraag, illegale software

Ik heb onlangs een soortgelijk probleem gehad: moest in het bezit zien te komen van een oude Officeversie.
Dat was nog niet zo makkelijk, want het bleek dat Officeleveranciers oude versies kunnen teruggeven zodra er een nieuwe uitkomt.

Gelukkig was er een ondernemer die jaren geleden vol goede moed een aantal licenties had aangeschaft, maar ze niet allemaal had gebruikt en dat niet ging doen ook. Hij blij dat 'ie er nog wat geld voor kreeg, ik blij dat ik niet het volle pond heb hoeven betalen.

Wie weet kun je een soortgelijke deal vinden voor het door jou gewenste pakket? Ik heb 'm uiteindelijk via Marktplaats te pakken gekregen, maar niet nadat ik eerst 1x "gefopt" was (geld terug gekregen, dat dan weer wel).

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #30  
Oud 8 mei 2009, 13:49
Rub3n's schermafbeelding
Rub3n Rub3n is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 januari 2009
Berichten: 199
Standaard Re: Brutale vraag, illegale software

Ik "ken" enkele mensen die gewoon via eBay een Creative Suite pakket hebben gekocht. (In Amerika) En voor dat ze dat deden met Adobe hebben gebeld of dat gewoon legaal is en of ze gewoon van dezelfde voordelen genieten als dat ze hem in Nederland kopen. En dat blijkt dus te zijn. Zij hebben toen dus gewoon het CS pakket via eBay voor een euro'tje of 800 gekocht. En zijn helemaal voorzien.

Ik ben hier opzich wel huiverig voor. (Klinkt te mooi om waar te zijn). Maar als ik een nieuw CS pakket ga aanschaffen ga ik het zeker overwegen.
__________________
Webdesign, webhosting & grafische vormgeving onder één dak!

Webstylerz staat graag voor u klaar.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
auteursrecht

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Online software verkopen aan buitenland: BTW? carsten888 Belasting 2 1 juni 2007 15:41
Software voor freelancers? sioux Administratie 2 9 augustus 2006 00:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon