Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Archief > Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)

Mededelingen

Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) is afgeschaft per 1 mei 2016. Dit forum is gesloten en gearchiveerd.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 maart 2011, 14:15
JohnDDD JohnDDD is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2011
Berichten: 8
Standaard VAR-WUO en 0-urencontract

Beste mensen,

ik ben sinds augustus ZZP-er en houd mij bezig met taallessen en vertalingen.

De laatste maanden van vorig jaar heb ik weinig met mijn bedrijf gedaan.

Sinds november ben ik echter in loondienst (0-urencontract) bij een talenschool waarbij ik ongeveer 10-15 uur in de maand mijn diensten aanbied. Ik heb op dat moment voor loondienst gekozen omdat ik nog niet echt serieus met mijn bedrijf bezig was, de voordelen van freelance niet kende en mij meer aan die school wilde verbinden ook om te garanderen dat ze mij werk bleven geven.

Omdat in januari de zaken veranderd zijn (heb inmiddels meer dan 15 cliënten gehad in deze 2 maanden en wordt nu bij eentje 12 uur per week ingezet) ben ik mij meer gaan verdiepen in de voordelen van freelance en begrijp ik dat het voor mij erg gunstig is om aan het eind van het jaar het urencriterium te halen. Omdat ik dan een extra belastingvrijstelling krijg van ong. 9000 euro zal ik vrijwel geen belasting hoeven betalen aangezien ik ook startersaftrek heb en algemene kortingen en ik nauwelijks meer dan 1100 euro in de maand verdien.

Ook voel ik mij daadwerkelijk freelancer, ik voel mij niet verbonden met de school waar ik werk of met één van mijn andere cliënten, en dus wil ik volledig overgaan op freelance.