Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Archief > Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) is afgeschaft per 1 mei 2016. Dit forum is gesloten en gearchiveerd.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 22 september 2006, 09:17
Richard Richard is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 september 2006
Berichten: 1
Standaard VAR en ziekenfonds 2005

Ik zit met een brandende vraag. Recentelijk kreeg ik van mijn zorgverzekeraar een vraag omtrent de “rechtsgrond” voor mijn opname in het ziekenfonds in 2005. Mijn zorgverzekeraar stelt namelijk dat er als rechstgrond aangemerkt wordt een salaris uit loondienst, een uitkering of een inkomen uit zelfstandig ondernemerschap. In het jaar 2005 heb ik tot en met Juli in loondienst gewerkt, daarna als free-lancer met een VAR Resultaat uit Overige Werkzaamheden. Over de maanden Augustus tot en met December vraagt mijn zorgverzekeraar nu opheldering, op last van een maandelijks schadebedrag. Indien ik inkomsten als zelfstandig ondernemer heb ontvangen over deze periode, wil de verzekeraar graag een kopie van een zogenaamde positieve beschikking van de belastingdienst ontvangen. Dit zou dan voor hen voldoende rechtsgrond zijn om mijn opname in het ziekenfonds te legitimeren.

Mijn vraag is of de VAR als een zogenaamde positieve beschikking erkend wordt. Tevens vraag ik mij af of zorgverzekeraars de mogelijkheid hebben om zelf bij de belastingdienst navraag te doen omtrent mijn inkomsten en arbeidssituatie.
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
VAR ontbinden? Verwijderd account Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 2 28 augustus 2006 01:19
€255 no claim terug ivm ziekenfonds alfred Belasting 2 1 mei 2006 22:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon