Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 juni 2008, 23:29
khammink khammink is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 2
Standaard Werkinuitvoering.org

Ik ben zelf sinds 1997 werkzaam als freelancer in de ICT. Elke keer als ik op zoek ben naar een nieuwe opdracht merk ik dat het steeds moeilijker wordt om direct bij de eindklant terecht te komen.

Daarom heb ik werkinuitvoering.org opgezet: Een online community voor freelancers. Freelancers weten vaak als eerste wanneer nieuwe vacatures beschikbaar komen bij hun huidige opdrachtgever(s). Hoe vaak krijg je niet de vraag: "Ken jij nog iemand met de zelfde skills als jij...". Meestal moet je daar met nee op antwoorden. Niet omdat dat je geen mensen kent, maar ze zijn vaak allemaal al aan het werk.

Via werkinuitvoering.org wil ik op non-profit basis freelancers elkaar laten helpen bij het invullen van vacatures, direct bij de eindklant of met 1 schakel er tussen (bijvoorbeeld i.g.v. preferred suppliers).

De effectiviteit van zo'n community hangt af van 2 zaken. De grootte en de content.
  • Grootte: Gebruik je eigen netwerk om zo veel mogelijk mensen zich aan te laten melden. Mond op mond reclame werkt in dit geval het best.
  • Content: Weet je een opdracht, meldt hem aan. Hoe meer openstaande vacatures worden geplaatst en ingevuld hoe meer waarde de community krijgt.
Graag jullie reactie,
Kenneth Hammink
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 juni 2008, 20:23
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Werkinuitvoering.org

Prima site (al ben ik geen ICT'er), het is direct helder waarvoor deze site is bedoeld. Maarre.... als freelance IT'ers weinig tijd uittrekken voor netwerken, is deze site misschien wel net zo ineffectief als alle andere die het belang van netwerken onderstrepen. Een initiatief als deze site is al vaker langsgekomen.

Aantrekkelijk idee om netwerkdagen op te zetten in Barcelona. Maar hebben ICT'ers daar tijd voor en zin in?

Volgens mij (maar ik ben leek, behalve dat ik de IT-arbeidsmarkt op afstand volg) is de enige welkome optie een soort meta-site waar totale vraag en het totale aanbod, al op vele plaatsen aanwezig op het web, elkaar ontmoeten. Maar ook dat machientje bestaat vast al.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 juni 2008, 21:34
khammink khammink is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 2
Standaard Re: Werkinuitvoering.org

Er zijn inderdaad veel sites waar gepoogd wordt vraag en aanbod bij elkaar te brengen. Als je veel van deze sites vergelijkt blijken ze bijna allemaal uit de zelfde bron te putten. Vaak moet er door meerdere partijen aan verdiend worden terwijl er vaak geen enkele inspanning tegen over staat. Dat hoop ik met werkinuitvoering.org weg weg te nemen.

Of freelancers tijd hebben voor netwerkdagen in het buitenland is inderdaad een interessante vraag. In mijn naaste omgeving merk ik dat veel freelancers met likkebaardend kijken naar al die leuke incentives waar sales mensen mee worden overspoeld terwijl ze zelf nooit eens 'op kosten van de zaak' heen kunnen. Hoogstens een etentje met een collega kan er eens af. Dus dit kon wel eens een leuke oplossing blijken te zijn. Een voordeel om zo'n netwerk-weekend in het buitenland te houden is het feit dat mensen niet zo makkelijk vroegtijdig naar huis gaan. Samen een borrel drinken is zeer goed om elkaar goed te leren kennen.

Ken je mensen goed dan gun je elkaar ook dingen. En zoals je weet: gunnen is heel belangrijk in het proces van het verkrijgen van opdrachten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon