Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 augustus 2008, 22:32
estrelle estrelle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 juli 2008
Berichten: 49
Standaard HELP!! wat moet ik allemaal bijhouden??

Hallo Allemaal,

Ik ben dus per 1-8-2008 begoonen als freelance secretaresse. Ik heb (denk ik) een behoorlijke administratie opgezet. Maar nu ik echt begonnen ben en de tijd om te freubelen af begint te nemen begint het toch te knagen.. doe ik het wel goed, houd ik wel de juiste feiten bij in mijn overzichten, waar moet ik rekening mee houden?

Dus eigenlijk ben ik op zoek naar iemand die eens een uurtje, 2 uurtjes of misschien meer, mee wil kijken naar mijn administratie. Ik wil namelijk niet voor verrassingen komen te staan! Zoals al eerder vermeld in andere topics heb ik "vrij impulsief" mijn baan opgezegd om als freelancer aan de slag te gaan na een ingrijpende gebeurtenis. Maar nu het eenmaal loopt weet ik ineens niet meer zeker of alles wel zo georganiseerd is als ik denk.

Wie wil eens meekijkijken?

Bianca
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 augustus 2008, 21:58
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: HELP!! wat moet ik allemaal bijhouden??

Hoi Bianca,

Voor mij zit je iets te ver weg maar wellicht een tip: je kunt de Belastingdienst vragen een startersbezoek bij je af te leggen. Dat is nog niet een echte controle maar meer een beoordeling van hoe je de (administratieve) zaken hebt opgezet e.d. Tijdens zo'n gesprek kun je ook je vragen m.b.t. de administratie kwijt en krijg je vaak nog handige tips. Mochten zij van mening zijn dat bepaalde dingen anders moeten dan kun je dit vaak nog vrij eenvoudig wijzigen als je net gestart bent.

Succes!
Marjan
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 augustus 2008, 22:03
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: HELP!! wat moet ik allemaal bijhouden??

Bianca,

Voor mij is het ook iets te ver weg. Misschien heb je ook iets aan deze link:

http://www.belastingdienst.nl/download/1042.html

Met name het handboek ondernemen is een belangrijk boekwerk voor elke ondernemer.

Heeft jouw onzekerheid te maken met alleen belastingen, of ook met andere zaken, die nu allemaal op je afkomen?

Wim
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Student, nog geen ervaring, toch beginnen als freelancer? Kaat Freelancen iets voor mij? 12 19 mei 2008 09:50
Heb btw-nummer via KvK, moet ik me nog aanmelden bij de belastingdienst? Verwijderd account Freelancepraktijk starten 1 1 januari 2008 16:47
Allemaal vragen over het opzetten administratie Anoniem Administratie 10 17 oktober 2007 09:36
Incidenteel freelancen: wat moet ik regelen? Neerlandica_to_be Freelancepraktijk starten 12 27 augustus 2007 18:25
Wat moet ik nou opgeven? Botter Belasting 10 31 mei 2007 18:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon