Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 januari 2008, 13:27
Petra Megens's schermafbeelding
Petra Megens Petra Megens is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 49
Standaard Elke goede coach heeft een goede coach

En jij, coach?
Waarom huren vakmensen ons in? Waarom willen ze gecoacht worden? Een coach zorgt ervoor dat je helder en zuiver blijft. Dat je nieuwe invalshoeken blijft zien. Voor alle vakmensen - bedrijfseigenaren, managers, CEO’s en eenpitters - geldt: een coach hoort bij de bedrijfsvoering. Dat vindt de belastingdienst trouwens ook: coaching voer je in je boekhouding op als bedrijfskosten, ook als je daarnaast een reguliere baan hebt. Coach, heb jij een coach?

Sparring, motivatie, ondersteuning
Wanneer je een bedrijf of grote afdeling leidt, heb je teveel ja-knikkers om je heen. Wanneer je als zelfstandige werkt, heb je weinig tot geen mensen om je heen. In beide gevallen neem je een goede coach. Een coach heb je voor sparring, inspiratie, motivatie en ondersteuning, gericht op jouw ontwikkeling en jouw bedrijf. Welke keuzes maak je voor je bedrijf, voor jouzelf? Waarin wil je groeien, waarin loop je vast? Een goede coach maakt en houdt jou scherp. Coach, heb jij een goede coach?

Investeer
Een coach heeft hart voor jouw zaak en zorgt ervoor dat jij niet alles in je eentje hoeft uit te vinden. Ben je startend ondernemer of heb je minder dan drie jaar geleden je (part-time) bedrijf opgestart, dan zijn de mogelijkheden nog ruimer. Dan mag je namelijk op negatieve winst uitkomen. Dus juist als je nog niet veel verdient neem je een coach. Een investering gedaan in coaching verdient zichzelf dubbel en dwars terug. Behalve als het geen goede coach is. Maar dan neem je dus een andere! Als jij geen goede coach hebt, coach, vraag je dan af waarom niet. Is coaching te duur, kost het teveel tijd, kun je het alleen wel af? Als wij zelf geen coach hebben, waarom zouden anderen ons dan als coach willen hebben? Goede coach, neem een goede coach!
__________________
PETRAMEGENS.NL TeleCoaching
"Speel, werk, leef!"
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 januari 2008, 11:11
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Elke goede coach heeft een goede coach

Hej Petra,
je schrijft een gedreven verhaal over coaching. Maar het ontgaat me eigenlijk wat je bedoeling ermee is op het forum.

Ik neem aan dat je reacties wilt oproepen, anders plaats je geen bericht. Maar het is me niet duidelijk welke discussie je wilt aanzwengelen. Zou je dat misschien wat kunnen verduidelijken?

Groetjes,
Marlies
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 januari 2008, 14:31
Petra Megens's schermafbeelding
Petra Megens Petra Megens is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 49
Standaard Re: Elke goede coach heeft een goede coach

Hai Marlies,

Mmm niet echt een nieuwe discussie - alhoewel een goede discussie nooit weg is - maar meer een poging om coaches te prikkelen tot nadenken. Ik kom nogal veel coaches tegen die zelf geen coach hebben namelijk. En tot mijn verbijstering hoor ik coaches af en toe klagen dat een coach 'te duur' is. Nu vraag ik je! Of liever: ik vraag de coaches.

Groeten terug, Petra.
__________________
PETRAMEGENS.NL TeleCoaching
"Speel, werk, leef!"
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 januari 2008, 18:35
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Elke goede coach heeft een goede coach

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petra Megens Bekijk bericht
Hai Marlies,

Mmm niet echt een nieuwe discussie - alhoewel een goede discussie nooit weg is - maar meer een poging om coaches te prikkelen tot nadenken. Ik kom nogal veel coaches tegen die zelf geen coach hebben namelijk. En tot mijn verbijstering hoor ik coaches af en toe klagen dat een coach 'te duur' is. Nu vraag ik je! Of liever: ik vraag de coaches.

Groeten terug, Petra.
Misschien moeten jullie gewoon elkaar gaan coachen!
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 januari 2008, 20:14
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Elke goede coach heeft een goede coach

Hej Erix,
degene die mij kan coachen moet nog uitgevonden worden :-)

Marlies
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe breed? Cindy77 Marketing en acquisitie 22 27 september 2007 11:42
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 17:35
Payrolling-vragen van een leek met vast dienstverband starter Al die andere praktische dingen 9 5 april 2007 09:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon