Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 mei 2008, 12:51
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Wat kan ik vragen voor een banner op mijn weblog?

Ik heb een weblog met tips voor trainers, coaches en trainingsacteurs. Ik heb de vraag gekregen of ik een banner op mijn weblog wil plaatsen. Deze vraag is afkomstig van een bedrijf dat opleidingen voor trainingsacteurs aanbiedt.

Nu is mijn vraag: wat kan ik daar voor vragen?

Ik heb gemiddeld 400 unieke bezoekers en 784 pageviews per week. De top 5 zoekwoorden is:
1. rollenspellen / rollenspelen
2. energizer(s)
3. trainingsacteur
4. opleiding trainingsacteur
5. trainingsacteren
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 mei 2008, 13:11
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Wat kan ik vragen voor een banner op mijn weblog?

hmm kweenie, al eens gesproken over een pay per click dus een nocure nopay situatie?

Daarnaast weet ik niet of je adverteerder er nu zo goed mee doet, je hebt een PR van 4 dus dat is goed, maar daarentegen heb je een vrij lage alexa rank van 7 miljoen en zie ik geen meta variabelen in je site. Dus je kunt zeker meer bezoekers vangen en dus ook meer $$ verdienen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 mei 2008, 19:06
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wat kan ik vragen voor een banner op mijn weblog?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
je hebt een PR van 4 dus dat is goed, maar daarentegen heb je een vrij lage alexa rank van 7 miljoen en zie ik geen meta variabelen in je site.
Kun je me meer over deze termen vertellen? Of waar ik dat kan vinden? Ben echt een leek op dit gebied. Dus wat een PR van 4, alexa rank en meta variabelen zijn. Ik heb namelijk geen idee.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 mei 2008, 21:47
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Wat kan ik vragen voor een banner op mijn weblog?

PR: page rank ( google page rank ) hoe hoger hoe beter en dus hoeveel sites naar je linken, schaal van 1 op tien tot 10/10 ( cnn.com heeft 9 )

Alexa rank: populariteitsschaal: 7 miljoen is erg laag, hoe lager het getal hoe beter.

Hyves: PR 7, alexa van 216
Lancelots: PR 5, alexa 268.024

en meta variabelen, zoek het web even op termen als SEO, meta desciption, meta title, meta keys
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 mei 2008, 22:19
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Wat kan ik vragen voor een banner op mijn weblog?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Selma Foeken Bekijk bericht
Nu is mijn vraag: wat kan ik daar voor vragen?

Ik heb gemiddeld 400 unieke bezoekers en 784 pageviews per week.
Een voorbeeldberekening: 784 vertoningen / week x € 10 / 1000 vertoningen * 4,3 weken/maand = € 33,71 per maand.

Voor de adverteerder zijn de bezoekers via Google interessanter dan de RSS-feedabonnees (want de abonnees zijn dezelfde steeds terugkerende mensen).

Ik vind dat je vrij weinig paginavertoningen per unieke bezoeker hebt.
__________________
René
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 mei 2008, 23:14
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wat kan ik vragen voor een banner op mijn weblog?

Bedankt! Hier kan ik wel wat mee. Ga meteen even googlen naar de termen.

En ook met de bedragen kan ik wel wat. Bedankt! En ik maar denken dat ik veel bezoekers heb...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 mei 2008, 13:14
Hilde Hilde is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 september 2007
Berichten: 14
Standaard Re: Wat kan ik vragen voor een banner op mijn weblog?

Hallo Selma,

Heb je er al eens aan gedacht om links en banners kosteloos uit te wisselen met andere freelancers en/of bedrijven die in hetzelfde vakgebied als jou werken?

Het levert je misschien geen geld op, maar wel meer bezoekers en meer bekendheid en dat is natuurlijk ook wat waard! Op die manier help je elkaar een beetje en het kost je niets!

Je kunt je trouwens via Google aanmelden om advertenties op je eigen site te zetten. Als bezoekers dan op zo'n link klikken, krijg jij daar geld voor.
Zoek maar eens op 'Google AdSense'. Deze Googledienst is gratis en kan je bij veel bezoekers nog best wat opleveren. Maar...Google betaalt pas uit als je 100 dollar hebt verdiend met de advertenties.
__________________
www.hildereurink.nl DTP, webontwerp, dessinontwerp
www.schildertuin.nl website vol creativiteit
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Student, nog geen ervaring, toch beginnen als freelancer? Kaat Freelancen iets voor mij? 12 19 mei 2008 10:50
Opdrachtgever wil VAR-wuo en EV, terwijl dienstverband aantoonbaar is. Annet Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 7 6 augustus 2007 18:36
feedback over mijn weblog Life Creations Marktplaats 15 26 juni 2007 00:06
Lastige vragen VAR Mark Sluymers Al die andere praktische dingen 7 23 mei 2007 00:01
Maatschappelijk verantwoord ondernemen? Verwijderd account Al die andere praktische dingen 15 2 februari 2007 23:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon