Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 maart 2010, 12:52
Lien Lien is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 maart 2010
Berichten: 1
Standaard WW stopzetten en eventueel laten herleven

Goedemiddag,
op dit moment ontvang ik WW. Ik weet dat ik 6 maanden (na inleveren en goedkeuren ondernemingsplan) WW zou mogen blijven ontvangen als ik voor mezelf begin en dat dit na 24 maanden wordt verrekend. Echter, ik zou liever WW beeindigen (ik heb zicht op opdracht) en laten herleven wanneer ik aansluitend aan deze opdracht echt geen andere opdracht kan vinden.

Ik heb nog tot halverwege volgend jaar recht op WW, dus als het binnen die termijn niet lukt, heb ik dan nog recht op herleving WW?

En moet ik dan ook echt mijn bedrijf volledig stopzetten (als in: uitschrijven KvK bijvoorbeeld).
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 maart 2010, 00:39
NSIFS NSIFS is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 maart 2010
Berichten: 61
Standaard Re: WW stopzetten en eventueel laten herleven

volgens mij heb je dan de volgende mogelijkheden:

je kan kiezen voor het aantal WW uren te verlagen je WW laten beëindigen of met toestemming van je werkcoach maximaal 26 kalenderweken aan je eigen onderneming werken met behoud van je WW-uitkering als voorschot.

1e optie: Hiervoor moet je het Wijzigingsformulier WW invullen en het aantal uren opgeven (inclusief reistijd, administratieve werkzaamheden enz) dat je als zelfstandige gaat werken. Voor die uren krijgt je geen WW meer. Let op! de uren die je opgeeft worden blijvend in mindering op je uitkering gebracht.

2e optie: als je als zelfstandig ondernemer full time aan de slag gaat zonder toestemming van het UWV, dan zal de ww-uitkering stopgezet worden. Als je daarna binnen 26 weken geen opdrachten meer hebt kun je opnieuw een ww aanvragen. Dan moet je oude WW-uitkering weer verder lopen. Het oude uitkeringsbedrag blijft dan gelden; de einddatum voor je WW-uitkering schuift op met de periode die zit tussen het stopzetten van je WW-uitkering en het moment dat je opnieuw werkloos wordt. Meer informatie kunt je opvragen bij het UWV Werkplein: 0900-9294.

3e optie: je houdt nog 6 maanden recht op Ww-uitkering. Je hoeft in die periode niet te solliciteren en mogen opdrachten binnenhalen en uitvoeren. Eventuele inkomsten worden voor 70 procent verrekend met de uitkering. na die 6 maanden heb je 3 nieuwe opties.
1-Doorgaan als ondernemer= geen recht meer op WW tenzij je je vrijwillig verzekert
2- gedeeltelijk als zelfstandige blijven= je behoudt gedeeltelijk recht op je WW-uitkering.
3-volledig stoppen (bedrijf stopzetten). wellicht kun je weer een beroep doen op een eerdere ww recht.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuw bedrijf + nieuw huisje, hoe internet/tv laten verlopen. dfr0st Administratie 0 11 januari 2010 18:17
Bedrijfslogo laten ontwerpen Markie Al die andere praktische dingen 5 7 november 2008 22:40
Tijdje ertussenuit, onderneming stopzetten? MrHighStone Al die andere praktische dingen 5 20 september 2007 16:56
Voorlopige teruggave stopzetten? NoX Belasting 2 20 juni 2007 09:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon