Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 mei 2007, 21:41
Kees06 Kees06 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 mei 2007
Berichten: 1
Standaard Ik wil m'n idee niet prijsgeven

Hallo Freelancers,
Ik ben erg groen op het gebied van ondernemen, maar loop met een idee voor een onderneming rond waarvan ik vermoed dat het voorziet in de behoefte van veel mensen binnen mijn werkgebied.
Ik zou graag die markt verder onderzoeken om mijn bedrijfje een zo groot mogelijke kans van slagen te geven. Wat is de behoefte van de afnemers, om hoeveel geinteresseerde mensen gaat het, enz
Ik wil alleen niet mijn idee prijsgeven, het zou collega's op ideeen kunnen brengen.
Kunnen jullie mij op een spoor zetten waardoor ik toch meer te weten kan komen over de markt, maar niet te veel prijs geef over mijn ideeen hierover?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 mei 2007, 22:53
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Ik wil m'n idee niet prijsgeven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kees06 Bekijk bericht
Hallo Freelancers,
Ik ben erg groen op het gebied van ondernemen, maar loop met een idee voor een onderneming rond waarvan ik vermoed dat het voorziet in de behoefte van veel mensen binnen mijn werkgebied.
Ik zou graag die markt verder onderzoeken om mijn bedrijfje een zo groot mogelijke kans van slagen te geven. Wat is de behoefte van de afnemers, om hoeveel geinteresseerde mensen gaat het, enz
Ik wil alleen niet mijn idee prijsgeven, het zou collega's op ideeen kunnen brengen.
Kunnen jullie mij op een spoor zetten waardoor ik toch meer te weten kan komen over de markt, maar niet te veel prijs geef over mijn ideeen hierover?
Dag Kees,

Zolang we niet weten over welke markt je het hebt is er natuurlijk moeilijk een advies over te geven. Maar verder zou ik zeggen: over het algemeen is er over heel veel branches erg veel te vinden op het internet. Een kwestie van goed googlen. Dat zal natuurlijk niet specifiek de info zijn waar je naar opzoek bent, maar er zijn vrijwel geen (succesvolle) ideeen die niet stoelen op iets bestaands in diezelfde branche. En je hebt natuurlijk de KvK en brancheorganisaties die je ook wel veel info kunnen geven. Vergeet ook niet kranten, b.v. het financiele dagblad, waar je misschien meer verdiepende informatie kunt vinden over een specifieke branche.

Daarna hangt het van jou af hoe goed je bent met het interpreteren van die data.

Wat ik, als ik jou was, ook zou doen is kijken of mijn idee niet al ergens, hier of in een buitenland, is geprobeerd...

Een laatste alternatief is een succesvolle, nog niet zo lang geleden gepensioneerde ondernemer uit je branche uitzoeken die het klappen van de zweep kent en die je meer kan vertellen. Doen veel ondernemers graag.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 mei 2007, 18:45
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: Ik wil m'n idee niet prijsgeven

In feite gaat het bij jouw om een marktonderzoek. Daarbij kun je denken aan gesprekken met collega ondernemers en op basis van hun ervaringen een soort marktonderzoek houden. Risico is wat jezef al aangeeft: Je concurrent kan met het idee aan de haal gaan.

Een andere methode is het houden van een marktonderzoek. Een mooie opdracht voor een HBO-afdeling marketing. Op basis van jouw idee, kan men bepalen welke vorm van marktonderzoek het beste is en dit ook (als onderdeel van hun studie) uitvoeren. Het blijft dan allemaal abstracter.

Wim
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 mei 2007, 08:14
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Re: Ik wil m'n idee niet prijsgeven

Wellicht heb je hier iets aan: http://www.rabobank.nl/bedrijven/adv...anches/default
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 mei 2007, 09:15
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Ik wil m'n idee niet prijsgeven

Enne... wees niet te bang. Ook als je idee door jou gerealiseerd wordt, kan het nog worden gejat . Het gaat er dus vooral om in hoeverre je vertrouwen hebt in je eigen vermogens om het idee succesvol uit te voeren. Niet alleen het idee is wellicht waardevol, maar ook jouw toegevoegde waarde als bedenker en uitvoerder. Dus schiet die beren van de weg en aan de slag! (Succes)
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 9 mei 2007, 18:22
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Ik wil m'n idee niet prijsgeven

Misschien kun je, zonder te specifiek te worden, een lijst opstellen met de belangrijkste bepalingen voor een succes. Op die manier kun je zelf gericht op zoek gaan door bijvoorbeeld brancheinformatie op te vragen. Als je idee enigszins concreet en vast te leggen is, kun je altijd overwegen het te laten registreren. Dit lijkt me alleen niet overal mee mogelijk, daar heb ik net wat te weinig verstand van.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #7  
Oud 9 mei 2007, 22:43
Koen's schermafbeelding
Koen Koen is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 april 2007
Berichten: 71
Standaard Re: Ik wil m'n idee niet prijsgeven

Ik wil niet te negatief zijn, maar op een gegeven moment moet je toch wel publiek gaan. Als iemand het wil jatten, zullen ze het dan toch wel jatten. Tenzij je je idee echt kan registreren en patent op kan aanvragen, dan is het een ander verhaal

Degene die de structuur DNA heeft uitgevonden en heeft geregistreerd had dat idee (grotendeels) gejat van iemand anders die de dag erna nog registratie kwam doen voor hetzelfde idee. Was mij verteld door mijn biologieleraar vroeger (niet zo heel lang terug). Soms zit het mee, soms zit het tegen.
__________________
Dynamische, interactieve website nodig?

Rush Internetdiensten
Professioneel, persoonlijk en betaalbaar.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Startersaftrek - wel of niet? arbi Belasting 4 15 maart 2007 23:37
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 10:27
Maatschappelijk verantwoord ondernemen? Verwijderd account Al die andere praktische dingen 15 2 februari 2007 22:28
auto van de zaak...ik wil er van af :) Wil W Al die andere praktische dingen 5 30 juli 2006 21:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon