Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 september 2008, 12:04
PM4IT PM4IT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 5
Standaard Beroepsaansprakelijkheid: welke verzekeraars en premies kan ik als ICT'er verwachten

Mijn klant eist dekking van beroepsaansprakelijkheid t.w.v 125.000 (niet erg hoog dus) maar behalve dat het allemaal erg lang duurt, meldt een tussenpersoon mij dat de jaarlijkse premie bij een omzet tot 158.000.- per jaar met een dekking van 1,25 milj per gebeurtenis en 2500 eigen risico mij 900 euro per jaar gaat kosten bij Nassau. Dit is meer dan de helft van de omzet voor deze opdracht, en hoewel ik meer werk verwacht van deze klant, is dat wel erg veel. (vindt ik dan)

Wie betaalt wat en bij welk bedrijf?

Alvast bedankt voor de informatie.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 september 2008, 15:36
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Beroepsaansprakelijkheid: welke verzekeraars en premies kan ik als ICT'er verwachten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PM4IT Bekijk bericht
...en 2500 eigen risico mij 900 euro per jaar gaat kosten bij Nassau. Dit is meer dan de helft van de omzet voor deze opdracht, en hoewel ik meer werk verwacht van deze klant, is dat wel erg veel. (vindt ik dan)
Wat is meer dan de helft van je omzet bij deze klant: de premie of het eigen risico? En wat denk je aan winst (niet omzet) over te houden? En een vraag die belangrijk is voor het laatste deel van je opmerking: wat verwacht je aan totale omzet bij deze klant? Als dat substantieel is, lijkt me een investering van 900 per jaar wel te doen (ook andere projecten zijn dan gedekt, dus het is de vraag of het eerlijk is om de premie volledig te laten drukken op 1 opdrachtgever).
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 september 2008, 15:52
PM4IT PM4IT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 5
Standaard Re: Beroepsaansprakelijkheid: welke verzekeraars en premies kan ik als ICT'er verwachten

Ik heb een opdracht met een bruto waarde van 1600 euro, dus de premie slokt meer dan de helft van de opdracht op. Dus ik haal de kosten er niet eens uit.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 september 2008, 16:09
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Beroepsaansprakelijkheid: welke verzekeraars en premies kan ik als ICT'er verwachten

Dan wordt de vraag of de verzekering ook relevant is voor de rest van het jaar en de rest van je werk. Uitsmeren dus. Die afweging moet je immers ook maken voor andere investeringen zoals een pc, een auto, camera etc. of andere zakelijke verzekeringen.
Als deze verzekering irrelevant is voor ander werk, hangt het af van je totale omzet die je bij deze klant verwacht.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 september 2008, 16:15
PM4IT PM4IT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 5
Standaard Re: Beroepsaansprakelijkheid: welke verzekeraars en premies kan ik als ICT'er verwachten

Verwachten en toezeggen zijn altijd nog 2 dingen. Ik heb een aanbod voor 1600 euro en daarna zicht op zo'n 4000 aan omzet in de nabije toekomst van deze klant, maar mijn vraag was meer: wie van de forumleden hebben zo'n verzekering en hoeveel betaalt men, en bij welke verzekeraar. Ik heb maar 1 aanbieder kunnen vinden, en dat is Nassau (via een 3 tal tussenpersonen) en ik heb nog geen offerte, maar 1 tussenpersoon liet me al weten dat ik moet rekenen op zo'n 900 euro op jaarbasis.

Dit is eigenlijk iets wat uiteindelijk in een sticky kan resulteren, want iedereen die hier tegen aanloopt, zit met die vraag, denk ik.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 september 2008, 16:33
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Beroepsaansprakelijkheid: welke verzekeraars en premies kan ik als ICT'er verwachten

Zoeken op deze site leidt tot een lijstje met tips en ervaringen
Misschien staat er wat tussen, want volgens mij is deze vraag wel eens eerder langsgekomen. Succes!
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 september 2008, 17:07
PM4IT PM4IT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 5
Standaard Re: Beroepsaansprakelijkheid: welke verzekeraars en premies kan ik als ICT'er verwachten

De meeste posts had ik al gevonden.

Intussen werd ik gebeld door de tussenpersoon. Premie bij Nassau is 950 euro voor beroeps en 125 voor bedrijfsaansprakelijkheid, Fortis ASR wil niets doen in de ICT branche, Aon doet alleen grote bedrijven.

Kortom, het lijkt erop of ik niet veel keus heb. Ik wacht de offerte af.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 september 2008, 17:19
PM4IT PM4IT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 5
Standaard Re: Beroepsaansprakelijkheid: welke verzekeraars en premies kan ik als ICT'er verwachten

Het lijkt er trouwens op of Aon wel een verzekering zou kunnen aanbieden, zie deze link http://www.ictverzekeringen.nl/aanvragen.html maar de premie is 1150 en zakt pas als je ook gelijkt FENIT lid wordt. Kortom, niet echt een betere optie.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 september 2008, 00:31
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Beroepsaansprakelijkheid: welke verzekeraars en premies kan ik als ICT'er verwachten

Ik heb een beroepsaansprakelijkheidsverzekering waarin ICT expliciet is uitgesloten. Verzekeraars zijn er inderdaad niet happig op om risico's te verzekeren, wel om premies te innen. ICT opdrachten zijn maar een klein onderdeel van mijn dienstverlening en de rest is wel gedekt. Ik betaal omngeveer 1050 euro per jaar (Zurich).
Met citaat reageren
  #10  
Oud 27 mei 2010, 15:35
Siem's schermafbeelding
Siem Siem is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 mei 2010
Berichten: 2
Standaard Re: Beroepsaansprakelijkheid: welke verzekeraars en premies kan ik als ICT'er verwachten

Heeft iemand ervaring met de voordelen op gebied van verzekeringen en lid zijn van de Fenit?

Maakt het nog uit of je BV bent of ZZP-er?

Vanuit mijn BV-tje betaal ik al jaren ruim 2000 euro per jaar aan beroepsaanspr.verz. (naast 700 euro pj aansprakelijkheid bedrijven). Die premie is omzet-gerelateerd. In de 18 jaar die mijn bedrijf bestaat heb ik nog nooit 1 spatje aanwijzing gehad in de richting van beroepsaansprakelijkheid-geval.

Ik weet wel dat deze verzekeringen er zijn voor de zeldzame gevallen dat je een heel grote claim krijgt, maar waarom lopen er dan zoveel ICT-ers onverzekerd rond? Je wordt immers vaak niet eens geaccepteerd. Hoe groot kan een claim worden in relatie tot de opdracht die je doet? Is dat niet standaard al beperkt door de wet? Hanteren rechters niet een verhouding, bijv. 1:10, dat je nooit meer dan 50.000 euro schade kan claimen als je een IT-opdrachtje doet voor 5.000 euro, waarbij iets fout gaat en een heel bedrijf stil komt te liggen? Meer lijkt me juridisch niet houdbaar.

Had ik die verzekering 18 jaar geleden niet genomen, dan had ik er toch een heel beste nieuwe auto voor kunnen kopen inmiddels.

Ik zou graag ervaringen horen van mensen die hun Beroeps-AV nodig hebben gehad. Bestaan die? (maak ons bang, maak ons bang)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
beroepsaansprakelijkheidsverzekering

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan ik nog starten als ondernemer? Art Freelancepraktijk starten 5 5 mei 2007 18:02
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 10:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon