Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 juni 2010, 23:17
Jens Jens is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2007
Berichten: 19
Standaard Nieuwe brochure, prijzen vermelden of niet?

Hallo mede-freelancers,

Bij een nieuw product hoort natuurlijk een brochure. Ik ga complete webwinkel systemen verkopen en daarvoor heb ik een leuke brochure gemaakt (dat vind ik natuurlijk)

Nu heb ik een hele simpele vraag: moet ik mijn prijzen gelijk vermelden op de brochure of niet? Het is een hele simpele brochure, 1A4 pagina. Jullie kunnen hem online bekijken op http://tiny.cc/veelzijdig

Ik heb het in deze brochure er wel op geplaatst omdat de klant dan gelijk de prijzen kan zien. Ik weet alleen niet of dit verstandig is of niet. En daar komen jullie in spel.

Wat is jullie mening? Bedankt!

edit: ik kom er achter dat ik nog wel even wat bedrijfsgegevens moet vermelden op de brochure, maar dat komt natuurlijk dan nog.
__________________

Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 juni 2010, 11:35
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Nieuwe brochure, prijzen vermelden of niet?

Jep, zeker bij dit soort systemen erbij zetten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 juni 2010, 11:53
an@ an@ is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 18 april 2008
Berichten: 87
Standaard Re: Nieuwe brochure, prijzen vermelden of niet?

Als je de prijzen erbij zet, is de flyer (ik kan het geen brochure noemen) 'tijdelijk houdbaar'. Maar ik neem aan dat je die ook niet voor een jáááárenlange periode wilt gebruiken?

Waar ik als tekstschrijver tegenaan loop is de naam: Veelzijdig Webshop. In deze constructie zou er eigenlijk moeten staan: Veelzijdige webshop. Maar je bedrijfsnaam is Veelzijdig.... Ik zou dan eerder kiezen voor Webshop Veelzijdig.
__________________
Aan het einde is altijd weer een nieuw begin.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 juni 2010, 18:30
Pentatext's schermafbeelding
Pentatext Pentatext is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 augustus 2008
Berichten: 361
Standaard Re: Nieuwe brochure, prijzen vermelden of niet?

Ik had dat precies zo: heeee een fout! Veelzijdig webshop kan niet. Ik was niet zover gekomen dat ik snapte dat Veelzijdig de naam was...
__________________
Groetjes van Anna

Zie www.pentatext.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 juni 2010, 19:19
Jens Jens is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2007
Berichten: 19
Standaard Re: Nieuwe brochure, prijzen vermelden of niet?

Het is interessant dat jullie dit zeggen omdat de naam bewust is gekozen, puur om verwarring te veroorzaken.

We willen uniek en anders zijn, daarom die naam. Een klant kan wel 20 namen van webshop pakketten zien in zijn zoektocht naar een geschikt pakket; ons doel is dat de naam blijft hangen. Omdat het net een fout lijkt proberen we zo de naam bij de klant laten hangen, zodat hij nieuwsgierig wordt en gaat kijken naar ons pakket.

Eigenlijk bevestigen nu jullie het gelijk, waarmee mijn doel al een beetje geslaagd is. Maar verder zou ik ook wat meer meningen willen horen over de vraag die ik stelde.

Bedankt!
__________________

Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 juni 2010, 20:52
an@ an@ is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 18 april 2008
Berichten: 87
Standaard Re: Nieuwe brochure, prijzen vermelden of niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jens Bekijk bericht
Omdat het net een fout lijkt proberen we zo de naam bij de klant laten hangen, zodat hij nieuwsgierig wordt en gaat kijken naar ons pakket
Het is nog maar de vraag of deze 'fout' in je voordeel gaat werken. Voor hetzelfde geld gaat de klant niet verder zoeken (nieuwsgierigheid), maar haakt af op 'slordigheid', dan wel 'niet-professioneel'.
__________________
Aan het einde is altijd weer een nieuw begin.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 3 juni 2010, 21:06
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Nieuwe brochure, prijzen vermelden of niet?

Hmm ik heb vanmiddag enkel gekeken naar de prijs of die nodig was om erbij te zetten, inhoudelijk verder niet gekeken.

Ik zie dat je Magento gebruikt, hoe bedreven ben je in het aanpassen ( en PSD to theme ? ) daarvan? Mail me gerust.

Verder wbt de naam, ja hij is echt (sorry) niet goed zo, maak er dan van "Een webshop van Veelzijdig" ofzoiets
Met citaat reageren
  #8  
Oud 3 juni 2010, 23:09
Pentatext's schermafbeelding
Pentatext Pentatext is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 augustus 2008
Berichten: 361
Standaard Re: Nieuwe brochure, prijzen vermelden of niet?

Over de prijs: dat vind ik moeilijk beoordelen. Ik neig ernaar te zeggen dat de prijs niet in de flyer hoort en dat je enkel iets zegt van: de prijzen zijn redelijk / voor de prijs hoeft u het niet te laten / u kunt al een webshop hebben voor ... euro. Zoiets. En dan: zie voor meer informatie www...

Anderzijds wordt nu wel heel direct mijn nieuwsgierigheid bevredigd, ook al heb ik geen enkel belang bij het product.

Verder kan ik me nauwelijks voorstellen dat deze bedragen voor alle webshops gelden. Daar heb je toch ook verschil in, afhankelijk van de grootte? Misschien kun je er richtprijzen van maken, dat schept meer ruimte en leg je het minder vast.
__________________
Groetjes van Anna

Zie www.pentatext.nl
Met citaat reageren
  #9  
Oud 3 juni 2010, 23:24
Jens Jens is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2007
Berichten: 19
Standaard Re: Nieuwe brochure, prijzen vermelden of niet?

Qua systeem is elke webshop hetzelfde; enkel het ontwerp is inderdaad voor elke klant anders. Voor de prijs maak ik een basis maatwerk ontwerp, dat betekend dat het maatwerk tot op zekere hoogte is. De indeling en structuur blijft dan hetzelfde.

Het is ook zo dat ik op de ene klant net wat meer verdien dan op de andere, maar dat vind ik niet erg. Ik vind het fijn, makkelijk en eerlijk om elke klant dezelfde prijs te geven.

Misschien moet ik dan nog maar een keer denken over een andere naam voor het pakket; suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!
__________________

Met citaat reageren
  #10  
Oud 4 juni 2010, 00:15
Rogier Rogier is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 29
Standaard Re: Nieuwe brochure, prijzen vermelden of niet?

Ik ben een voorstander van prijzen vermelden in een flyer/brochure.

Ik wil zelf ook graag altijd meteen een prijs zien. Dat gedoe van 'kijk voor de prijzen op de website..' vind ik erg omslachtig. Aan een product hoort een prijs, die hoef je niet te verhullen. En als het goed is zal de eventuele klant echt niet enorm schrikken van de genoemde prijs/tarief.
__________________
Webdesign | 3D-ontwerp | Fotografie | Beeldbewerking
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inkomstenbelasting Verlies niet geaccepteerd. Gevolgen? qhsd Belasting 2 11 mei 2010 16:43
Tarief wel of niet op website vermelden?... Albus Tekst Omgaan met opdrachtgevers 8 13 januari 2010 21:14
Niet vergeten! Nieuwe VAR aanvragen Mariëlle Schrijft Nieuws - Voor en door freelancers 0 6 november 2006 13:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon