Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 november 2008, 08:06
Thunderace25 Thunderace25 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2008
Berichten: 1
Standaard Wanneer tarief verhogen

Als je als zzp-er in de IT je tarief wil verhogen, wanneer kun je dat dan het beste doen?

A) Doe je dat bijvoorbeeld op het moment dat je contract bijvoorbeeld voor 3 maanden weer wordt verlengd of,

B) Kun je dat het beste doen per 1 Januari?


Hoe gaat dat bij medewerkers die gedetacheerd zijn, en dus in loondienst zijn bij een detacheringsbureau? Die krijgen jaarlijks ook opslag neem ik aan, gaan daar ook elk jaar per januari hogere tarieven de deur uit richting de klant?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 november 2008, 21:33
DennisWillemse's schermafbeelding
DennisWillemse DennisWillemse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 117
Stuur een bericht via MSN naar DennisWillemse
Standaard Re: Wanneer tarief verhogen

hoi hoi,

Ik heb vorig jaar een contract van 6 maanden afgesloten bij een bedrijf en daarin gezet dat ik in november met een vernieuwde offerte voor het volgende jaar zou komen inclusief een tariefsverhoging in verband met inflatie etc.
Vorige week de nieuwe offerte gestuurd incl. 4% verhoging van tarief.

Als ex gedetacheerder weet ik dat ik jaarlijks rond deze tijd aan tafel zat bij de baas en dan kreeg ik er wel 50 euro!!!! per maand bij. Hoefde ik niet echt iets voor te doen.

Dennis
__________________
====================
www.civitec.nl
Adviseur binnen de Buitenruimte
====================
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 november 2008, 23:03
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Wanneer tarief verhogen

Bij een lopende opdracht verhoog ik nooit mijn tarief tussentijds maar ik doe dan ook zelden opdrachten die een jaar of langer lopen. Voor iedere nieuwe opdracht maak ik weer een offerte met mijn tarief van dat moment. Ik heb daarom niet echt een vast moment om mijn tarieven te verhogen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 november 2008, 16:49
emeinema emeinema is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 34
Standaard Re: Wanneer tarief verhogen

Ik werk op langdurige projecten (> 3 maanden) en verhoog mijn tarief - indien nodig(!) - slechts dan wanneer:
1) Er sprake is van verlenging van het contract.
2) De werkzaamheden een ander karakter krijgen die een prijswijziging rechtvaardigen.

Ook ken ik mensen die een korting afspreken bij afname van een bepaald aantal uren. Wanneer de uren behaald zijn wordt een deel van het tarief teruggegeven aan de klant. Een lastige maar soms interessante constructie. Denk bijvoorbeeld aan het doorkomen van het zomerseizoen.

Edo
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Btw tarief VS? carsten888 Belasting 4 25 januari 2012 11:36
Tarief voor overdracht auteursrecht op tekst Sjaak Omgaan met opdrachtgevers 0 5 september 2008 17:21
Tarief als freelance trainer? MarjaMaya Omgaan met opdrachtgevers 0 22 maart 2008 22:53
Woordtarief verhogen? Sofie Omgaan met opdrachtgevers 9 1 augustus 2007 17:26
Indicatie tarief artikelen nieuwsbrief Adine Versluis Omgaan met opdrachtgevers 14 29 maart 2007 11:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon