Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 16 november 2008, 17:05
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: BTW-nummer in contract?

ramon, heel erg bedankt voor al je reacties!

een deel van die links had ik al doorgelezen.

Het gaat hier puur om wat ik in het contract moet gaan vermelden.
Mijn bedrijfsnaam, eigen naam plus gegevens, en een BSN nummer (staat in het staandaard contract) mijn vraag is nu dus of ik dit BSN nummer echt op het contract moet gaan vermelden ja / nee.

Btw nummer (en nogmaals sorry voor de mixup en onduidelijkheden) moeten als het goed is op de factuur komen en aangezien het een langlopend project kan worden doe ik de facturatie elke maand met betalingstermijn van een maand (30 dagen)

Voor het contract heb ik dus duidelijk geen btw nummer nodig.

zal even hieronder nog de voorbeelden plaatsen, waarbij bijna alles duidelijk voor mij is op dus dit punt na, maar mocht iemand anders een mooier iets hebben: staat je / u vrij deze te plaatsen natuurlijk.
Burgelijke staat heb ik zelf al weggenomen omdat dit mij onzinnig lijkt.


De ondergetekenden:

a. * (naam bedrijf), gevestigd te *,
ten deze rechtsgeldig vertegenwoordig door * de heer/mevrouw * (naam), geboren te * op *, wonende * (straat en huisnummer) te * (postcode, plaats), burger service nummer *, * (burgerlijke staat), in de functie van *;
hierna te noemen: opdrachtgever

en

b. * De heer/mevrouw * (naam), geboren te * op *, wonende * (straat en huisnummer) te * (postcode, plaats), burger service nummer *, * (burgerlijke staat);
hierna te noemen: opdrachtnemer
Met citaat reageren
  #12  
Oud 16 november 2008, 19:08
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: BTW-nummer in contract?

Citaat:
Mijn bedrijfsnaam, eigen naam plus gegevens, en een BSN nummer (staat in het staandaard contract) mijn vraag is nu dus of ik dit BSN nummer echt op het contract moet gaan vermelden ja / nee.
Bij mijn weten niet.
Het leuke is nog ... je doet zaken met een freelancer/bedrijf en niet met een persoon. BSN is een persoonsgegeven en geen zakelijk gegeven.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 16 november 2008, 20:15
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: BTW-nummer in contract?

Misschien kan mijn vraag beter zijn: heeft iemand een goed voorbeeldcontract?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 17 november 2008, 13:36
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: BTW-nummer in contract?

Ik denk dat ik zelf al wat gevonden heb.

Onderstaande kan je natuurlijk aanpassen naar eigen wensen, maar dit lijkt mij voldoende en een stuk duidelijker... dus voor iedereen die er eventueel nog naar op zoek was:


[Bedrijfsnaam opdrachtgever] gevestigd aan de [adresgegevens opdrachtgever]
ten deze rechtsgeldig vertegenwoordigd door [naam opdrachtgever] hierna te noemen 'de opdrachtgever' en,

[naam freelancer] wonende te [adresgegevens freelancer] hierna te noemen 'de opdrachtnemer'


(het gaat hier dus om de kop van een contract.)
Met citaat reageren
  #15  
Oud 21 november 2008, 17:25
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: BTW-nummer in contract?

In offertes en opdrachten is het niet noodzakelijk btw nummer te vermelden, dat is pas een vereiste bij factureringen.
Het op je briefpapier in de kop-, voet-, of kanttekst plaatsen van je kvk, btw nummer staat professioneler en geeft naar opdrachtgevers een betere uitstraling.
Het gebruik van BSN nummer daarentegen staat erg knullig (sorrie voor deze opmerking).
Ook het vermelden van burgerlijke staat endergelijke zou ik bij opdrachten achterwege laten, dit kun je op je cv vermelden; je cv laat je achter of stuur je op bij acquisitie.
Daarnaast is het in het kader van de belastingdienst wijzer om als bedrijf(snaam) te offreren en opdrachten aan te gaan. Dat je in de praktijk jezelf stuurt naar de 'job' is vanzelfsprekend, maar daarmee toon je voor de bd wat sterker aan dat je ondernemer bent, in principe kan je ook een ander voor je bedrijf het werk laten doen.......
Met citaat reageren
  #16  
Oud 21 november 2008, 18:56
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: BTW-nummer in contract?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door David Cools Bekijk bericht
In offertes en opdrachten is het niet noodzakelijk btw nummer te vermelden, dat is pas een vereiste bij factureringen.
Het op je briefpapier in de kop-, voet-, of kanttekst plaatsen van je kvk, btw nummer staat professioneler en geeft naar opdrachtgevers een betere uitstraling.
Het gebruik van BSN nummer daarentegen staat erg knullig (sorrie voor deze opmerking).
Ook het vermelden van burgerlijke staat endergelijke zou ik bij opdrachten achterwege laten, dit kun je op je cv vermelden; je cv laat je achter of stuur je op bij acquisitie.
Daarnaast is het in het kader van de belastingdienst wijzer om als bedrijf(snaam) te offreren en opdrachten aan te gaan. Dat je in de praktijk jezelf stuurt naar de 'job' is vanzelfsprekend, maar daarmee toon je voor de bd wat sterker aan dat je ondernemer bent, in principe kan je ook een ander voor je bedrijf het werk laten doen.......
Dank voor de reactie.

En geen excuses aanvaart, want niet nodig.

ik heb het volgende gedaan (want het moest allemaal met spoed opeens en dit was mijn eerste opdracht)

[Bedrijfsnaam opdrachtgever] gevestigd aan de [adresgegevens opdrachtgever]
ten deze rechtsgeldig vertegenwoordigd door [naam opdrachtgever] hierna te noemen 'de opdrachtgever' en,

[Bedrijfsnaam opdrachtnemer] gevestigd aan de [adresgegevens opdrachtnemer]
ten deze rechtsgeldig vertegenwoordigd door [naam opdrachtnemer] hierna te noemen opdrachtnemer'


Eigenlijk heel simpel, maar wel effectief denk ik.

Ik werd alleen op een dwaalspoor gebracht door verschillende voorbeeldcontracten. Altijd handig dat internet, maar het is altijd opletten geblazen.

Dank voor de reactie in ieder geval, en als ik straks facturen en briefpapier enz ga maken dan zal ik die zeker voorzien van kvk en btw nummer, want zover ik had begrepen is dat zelfs verplicht.

Mvg,

Rinus
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
BTW heffen als freelance tekstschrijfster? Hermina Belasting 4 27 juni 2008 13:22
Boeken van afgedragen BTW Thymen Belasting 7 22 januari 2008 01:36
handig: VOIP nummer tijn1978 ICT 11 12 december 2007 09:36
BTW nummer leverancier nodig? Wink Belasting 8 10 april 2007 16:11
geen BTW op factuur carsten888 Administratie 25 3 september 2006 22:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon