Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 maart 2012, 11:57
maartenm maartenm is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2011
Berichten: 8
Standaard Aftrekken kosten onzelfstandige werkruimte

Goedendag,

Hoe zit het nu precies met aftrekbare kosten voor een werkruimte in een huurwoning? Ik werk als freelance journalist voornamelijk vanuit huis en heb hiervoor speciaal een huis met extra werkkamer gehuurd.
Volgens de site van de belastingdienst is werkruimte alleen aftrekbaar als het een zelfstandig deel van de woning betreft, maar ik heb ook gelezen dat onzelfstandige werkruimte wel kan wordne afgetrokken, onder andere hier:
http://www.beeldrijk.org/cat/Fiscali...aan%20huis/473
maar ook op dit forum.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 maart 2012, 16:57
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Niet echt ervaring mee en die werkruimte regelingen vind ik een gedrocht.. hoofdregel is gewoon dat als het geen eigen ingang en sanitair heeft is het niet aftrekbaar.

het feit dat jij een huis huurt met extra kamer is fiscaal irrelevant want niet controleerbaar.