Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 januari 2013, 20:11
Markie Markie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 april 2008
Berichten: 160
Standaard Uitstel betaling omzetbelasting

Sinds 1 januari 2013 is er een mogelijkheid om tot maximaal 4 maanden uitstel van betaling te krijgen voor onder ondere andere omzetbelasting.

Hier zijn echter allerlei voorwaarden aan verbonden, waar ik allemaal aan voldoe.

Ik wilde dan ook gebruik maken van deze regeling ivm omzetbelasting. Heb afgelopen week dus gebeld met de belastingtelefoon, zoals hier aangegeven staat.

Ik had echter niet het idee dat ik serieus genomen werd door de persoon die ik aan de lijn kreeg.
Volgens haar moest ik de omzetbelasting gewoon niet op tijd betalen. Dan overschrijdt je de maximale betalingstermijn dus, en krijg je automatisch een herinnering en moet je een boete betalen, van tenminste 50 euro, en maximaal 4000 euro.

Ik ben helaas vergeten te vragen wie ik aan de lijn had, dus heb geen naam. Maar als ik zo op de sit van de belastingdienst kijk lijkt mij dit niet echt de juiste manier, die mij aangedragen werd.

Ik ben hier allerminst over te spreken. Dit was de eerste keer dat ik contact opgenomen heb met de belastingtelefoon, en ik voel met niet serieus genomen, en met een kluitje in het riet gestuurd.

Ik ga volgende week is terug bellen hierover. Wat denken jullie hier overigens van?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 januari 2013, 02:51
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

niet te veel opwinden over wat belastingtelefoon medewerkers zeggen of wat jij denkt dat ze gezegd hebben, het kan goed zijn dat deze medewerkster nog niet op de hoogte was van de nieuwe uitstelregeling. hij is pas laat in 2012 zeker geworden en voordat alle belastingdienstmedewerkers erover geinformeerd of getrained zijn kan soms wat langer duren dan wenselijk..

gewoon maandag terugbellen, specifiek vragen om het kort telefonisch uitstel (zoals de regeling inmiddels kennelijk is gaan heten) grote kans dat je dan wel iemand treft die de regeling kent en anders even vragen of je er over teruggebeld kan worden. moet goedkomen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 januari 2013, 10:30
Markie Markie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 april 2008
Berichten: 160
Standaard

Hoi Roel,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb zojuist weer gebeld. De medewerker die ik nu aan de lijn kreeg wist wel waar ik het over had.
Je moet echt wachten tot je een herinnering krijgt. Op dat moment kun je pas telefonisch uitstel aanvragen.
De aangifte moet echter wel op tijd ingediend zijn, maar dat doet de boekhouder volgens mij. Heb dit zelf tenminste nog nooit gedaan.
Heb voor alle zekerheid de boekhouder dus even gemaild.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
BTW Wordt met 'vermindering' op de btw-aangifte bedoeld: omzetbelasting - voorbelasting? AndreNL Belasting 4 29 september 2012 22:23
Klant heeft uitstel van betaling aangevraagd, wat te doen met openstaande facturen? graficus Omgaan met opdrachtgevers 11 1 juni 2011 19:12
Omzetbelasting: facturen van vóór start bedrijf? Anneee Belasting 1 20 maart 2010 06:48
Betalingstermijn en betaling fvanloon Omgaan met opdrachtgevers 7 20 december 2008 01:50
Foutje gemaakt in Aangifte Omzetbelasting Arina Belasting 6 30 juli 2008 10:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon