Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 maart 2010, 09:40
Fay Fay is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 maart 2010
Berichten: 3
Standaard Moeten niet-ondernemer freelancers met VAR-ROW bij mij BTW in rekening brengen?

Dag,

ik ben zelf zzp-er en ben bezig om freelancers in te huren voor bepaalde klussen. Nu zijn dit mensen die dit naast een baan, uitkering of studie doen. Dus dit zijn geen ondernemers voor de belasting, het is incidenteel, weinig inkomsten/uren per jaar. Dus vragen ze een var-row aan.

De inkomsten zullen zij onder 'inkomen uit overige werkzaamheden' op hun eigen inkomstenbelastingaangifte plaatsen.

Alleen nu het volgende:
volgens de handleiding van lancelots moeten zij zelf mij een factuur sturen. Is dit dan met btw??
Zij zijn verplicht btw aangifte te doen, of alleen als zij als ondernemer worden gezien en een btwnr hebben aangevraagd?
Kan je een btwnr hebben en geen ondernemer zijn?
Is er een max bedrag tot wanneer je btw moet betalen?

Fay
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 maart 2010, 10:55
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Moeten niet-ondernemer freelancers met VAR-ROW bij mij BTW in rekening brengen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fay Bekijk bericht
volgens de handleiding van lancelots moeten zij zelf mij een factuur sturen. Is dit dan met btw??
Zij zijn verplicht btw aangifte te doen, of alleen als zij als ondernemer worden gezien en een btwnr hebben aangevraagd?
Kan je een btwnr hebben en geen ondernemer zijn?