Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 mei 2011, 19:13
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Bonus of dividend?

ik heb een vraag, hij lijkt simpel maar ken nergens een goed antwoord vinden.
ik heb een bv, ik werk daarvoor als DGA.
Ik keer minimum salaris uit e 41.000
maar maak veel meer omzet, en moet eind van het haar bonus uitkeren om de 70% verplichte inkomsten te realiseren. meer dan 25.000 waarschijnlijk

ik wil graag nu wat extra geld onttrekken, iets van 25.000 euro.
kan ik fiscaal dan beters als bonus uitkeren of als dividend?

ik zie allerlei % maar hoe dit voor mij werkt kom ik niet uit
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 mei 2011, 20:23
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Beste ******,

Het lijkt er sterk op dat jij dus structureel met een te laag DGA salaris werkt misschien omdat je net begonnen bent of anders uit "angst" Maar door te stellen dat je op 70% van je inkomsten (afroommethode) moet uitkomen snij je jezelf in de vingers. Doordat je het loon dan weer aan de hoge kant zal zijn. Maar dat is eigenlijk een heel ander onderwerp om vast te stellen wat en goed DGA loon is.

Dus eerst maar even terug naar je vraag.
- Omdat je het minimum DGA salaris uitkeert aan jezelf zullen extra uitkeringen naar prive in eerste instantie sneller als bonus via het salaris moeten worden uitbetaald.