Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 7 mei 2006, 17:07
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Zakelijke rekening

Het voordeel van de Rabobank vind ik dat ik er zo naar binnen kan lopen. Bij mij in de wijk is een bank en als ik iets wil weten dan ga ik daar heen. Mijn zakelijke rekening kon ik niet bij deze vestiging openen. Daarvoor moest ik naar een kantoor in de stad. Dit ging allemaal heel officieel en ik moest vooraf een afspraak maken.

Ik heb ook een ondernemersplan gemaakt, maar dat was voor mijzelf. Omdat ik opdrachten op locatie doe of thuis werk, hoef ik mijn plan nergens te tonen. Misschien zou het anders geweest zijn als ik geld had willen lenen.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 15 augustus 2006, 23:31
helmers helmers is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2006
Berichten: 1
Standaard Re: Zakelijke rekening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hetty Dalsheim
Ik heb net de Rabobank gebeld en daar zeggen ze dat, als je een bedrijf hebt, je een privérekening niet als zakelijke rekening mag gebruiken. Ook niet als je daarvoor speciaal een rekening aan laat maken.
Ik heb net ook de Rabobank gebeld, en de dame vertelde mij dat het geen enkel probleem is om een priverekening te openen voor zakelijke doeleinden. Omdat een zakelijke rekening uiteraard meer geld in het laatje brengt dan een priverekening, moet ik er volgens haar wel rekening mee houden dat haar collega's mij tijdens de afspraak eerst een zakelijke rekening willen aansmeren. Maar volgens mevrouw is er geen beleid bij de Rabobank dat kleine ondernemers er van kan weerhouden een priverekening voor puur zakelijke doeleinden te openen .

Guido Helmers
Met citaat reageren
  #13  
Oud 21 maart 2007, 17:27
aNHa's schermafbeelding
aNHa aNHa is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 86
Standaard Re: Zakelijke rekening

Ik ben vanmorgen naar mijn bank geweest (Rabobank) waar ik al een betaal- en spaarrekening heb lopen voor een 2e gewone betaalrekening. Daar werd inderdaad in eerste instantie moeilijk om gedaan, pas toen ik zei dat ik eerst wilde aankijken hoe mijn freelance onderneming gaat lopen en als er regelmatig zakelijke betalingen binnen komen (wat ik natuurlijk hoop ) ik in de toekomst best bereid ben om het om te zetten naar een zakelijke rekening ging ze akkoord.
Het enige nadeel was wel dat ze mijn nieuwe rekening niet op mijn bedrijfsnaam kon zetten, maar wel "inzake ANHA webcommunicatie" achter de tenaamstelling heeft gezet (voor mijn eigen administratie). Ze liet nog wel vallen dat er bij de Rabobank niet naar de combinatie naam/rekeningnummer wordt gekeken, dat schijnt bijvoorbeeld bij de postbank wel zo te zijn.
__________________
Web-effect
Joomla! websites en trainingen
www.web-effect.nl
Twitter LinkedIn
Met citaat reageren
  #14  
Oud 23 maart 2007, 17:45
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Zakelijke rekening

Maar wat doe je dan ook bij de Postbank (of all places.... ).

Kies gewoon voor een bank die je zakelijk kunt benaderen, waar je mee kunt handelen en wandelen. Dat wil niet zeggen dat altijd alles perfect verloopt (ook de ABNAMRO heeft momenteel wat IT-problemen die niet snel genoeg in India worden opgelost).
Als een bank schermt met procedures en regels, bekruipt mij het gevoel dat ik met een overheidsinstelling te maken heb. En misschien zit dat nog een beetje in de genen van de Postbank .

Of ben ik wat minder positief over de Lions Club vanwege die blauwe beestenplaag?
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #15  
Oud 27 maart 2007, 15:30
Life Creations Life Creations is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 24 november 2006
Berichten: 69
Standaard Re: Zakelijke rekening

ik heb een zakelijke rekening bij de postbank en bevalt me prima. Het oude girotel systeem is komen te vervallen en nu heb je ook "mijn postbank" voor de zakelijke rekening.
Er zijn pas kosten als je meer dan 100 overschrijvingen per jaar doet, ik kom daar niet zo snel aan, dus voor mij kostenloos.

Groeten,

Lucy Schaaphok
Life Creations voor inspiratie en bewustwording
www.life-creations.nl
Met citaat reageren
  #16  
Oud 27 maart 2007, 17:25
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Re: Zakelijke rekening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Life Creations Bekijk bericht
ik heb een zakelijke rekening bij de postbank en bevalt me prima. Het oude girotel systeem is komen te vervallen en nu heb je ook "mijn postbank" voor de zakelijke rekening.
Er zijn pas kosten als je meer dan 100 overschrijvingen per jaar doet, ik kom daar niet zo snel aan, dus voor mij kostenloos.

Groeten,

Lucy Schaaphok
Life Creations voor inspiratie en bewustwording
www.life-creations.nl
Moet zeggen dat deze mij ook erg goed bevalt....
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren
  #17  
Oud 1 april 2007, 23:42
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Zakelijke rekening

het bankenprobleem is bekend, wat lastig is bij de RABO is het feit dat deze organisatie allemaal aparte filialen kent en het beleid niet centraal is geregeld. Maar soms kan dit weer in je voordeel werken!

Voor een 'vrouwelijke onderneemster' heb ik wel's moeten corresponderen met de directie van het RABO hoofdkantoor om te zorgen dat ze een gewone creditrekening kon openen.

Inmiddels ben ik zover dat het niet uitmaakt welke GROOTbank je neemt zoals erix het zegt de persoon die jouw accountmanager is...dat moet 2 handen op 1 buik gevoel geven
Met citaat reageren
  #18  
Oud 11 april 2007, 12:23
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Zakelijke rekening

Hoewel ik nu behoorlijk tevreden ben met mijn zakelijke rekening bij de Rabobank, had het wel wat voeten in de aarde Ik mocht hem niet openen VOOR ik een KVK inschrijving had, maar die inschrijving wilde ik uiteraard uitstellen tot begin 2007, omdat je per kalenderjaar moet betalen. Drukwerk etc moest dus allemaal op de Rabo wachten.. Ik hoefde verder geen plan oid te laten zien, maar hoefde ook geen kredietmogelijkheid.

Ik zal trouwens wel even een afspraak maken met die verzekeringsadviseur, want dat had ik destijds nog niet gedaan.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 12 april 2007, 13:44
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Zakelijke rekening

Ik heb zelf bij de Rabobank in de eerste instantie de verzekeringen afgewimpeld, dus in hoeverre dat MOET... Of het moet plaatselijke policy zijn, dat zie je ook veel bij Rabobanken.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 12 april 2007, 21:00
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: Zakelijke rekening

Ik maak ook tot tevredenheid gebruik van de Postbank. Investeringslening ging ook vlot en makkelijk (geen erg hoog bedrag).

Wat me tegenviel was de automatische incasso's. Ik had een klant die graag via een automatische incasso wil betalen. Daar had ik natuurlijk geen bezwaar tegen, maar dat kon bij de Postbank pas, als ik 20 klanten had.
Dat vond ik jammer.

Wim
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
banken, zakelijke bankrekening

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon