Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 september 2007, 00:02
Myrax Myrax is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 222
Question Vraag aan websiteontwikkelaars onder ons

Hai, even met de deur in huis vallen, gezien het late uur en morgen nog koffers pakken voor een welverdiende break.

Ben momenteel bezig met mijn website. Was eerst begonnen in Dreamweaver om het zelf te maken, maar zag uiteindelijk wel in dat het niet mijn core-business is, dus: uitbesteden.
Via internet heb ik contact met een bedrijf dat websites bouwt, maar ik krijg er mijn vinger niet op. Komt ook omdat ik van de technische kant net te weinig weet. Ben zelf wel thuis in software etc., maar nu net niet op gebied van websites. Anyway, om een lang verhaal kort te maken...

Ik wil zeker weten dat als ze het voor mij maken, ik het hele ontwerp krijg, op zo'n manier dat ik er zelf nog aan kan sleutelen. Zoals ik dat in Dreamweaver ook deed. Als het eenmaal gebouwd is, en ik zie hoe het in elkaar steekt, kan ik zelf wel kleine veranderingen (tekst, andere foto) aanbrengen. Zij zeggen dat dat kan, maar ook dat ik het als html aangeleverd krijg. Verder staat in de overeenkomst, die ik nog niet getekend heb, dat ik eigenaar word van de website, maar zij eigenaar van de broncodes blijven. Dat klinkt voor mij als dat ik niet krijg wat ik wil.

Wie kan er wat technische uitleg tegenaan gooien voor mij? Klopt mijn gevoel dat ik straks met een product zit waar ik nog bitter weinig zelf mee kan...?
Overweging om wel met hen in zee te gaan is de prijs (goedkoop) en het vrijblijvende proefontwerp dat er wel mooi uitziet.

Bedankt alvast voor jullie input!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 september 2007, 15:07
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Vraag aan websiteontwikkelaars onder ons

Ik zie dat er niemand reageert. Niet dat ik er zoveel verstand van heb, maar kun je niet vragen met wat ze bedoelen met: dat zij eigenaar van de broncodes blijven?

Het is denk ik een kwestie van doorvragen, net zo lang tot je alles duidelijk hebt.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 september 2007, 15:33
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Vraag aan websiteontwikkelaars onder ons

Het grafisch ontwerp van een website wordt vaak gemaakt in professionele software van Macromedia/Adobe e.d. en wordt vervolgens geëxporteerd naar HTML/CSS. Als je het ontwerp wilt kunnen aanpassen, dan moet je:
  1. over de grafsiche bronbestanden beschikken
  2. het recht hebben de vormgeving te bewerken (auteursrechtelijk)
  3. de kennis en vaardigheden hebben (of inhuren) om dat te doen
Als ik je bericht goed lees, wordt aan geen van deze drie voorwaarden voldaan.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 september 2007, 21:04
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Vraag aan websiteontwikkelaars onder ons

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Myrax Bekijk bericht
Ik wil zeker weten dat als ze het voor mij maken, ik het hele ontwerp krijg, op zo'n manier dat ik er zelf nog aan kan sleutelen. Zoals ik dat in Dreamweaver ook deed. Als het eenmaal gebouwd is, en ik zie hoe het in elkaar steekt, kan ik zelf wel kleine veranderingen (tekst, andere foto) aanbrengen. Zij zeggen dat dat kan, maar ook dat ik het als html aangeleverd krijg. Verder staat in de overeenkomst, die ik nog niet getekend heb, dat ik eigenaar word van de website, maar zij eigenaar van de broncodes blijven. Dat klinkt voor mij als dat ik niet krijg wat ik wil.
Ik zou zeggen: zorg voor een goede offerte van deze club, zorg dat de voorwaarden helder (en begrijpelijk) zijn en ga dan eens goed rondkijken en vergelijken. Er is een groot aanbod aan grote en kleine bureaus (zelfs hier, kijk even in de ledenlijst). Je zou bij de start met welke partner dan ook toch op zijn minst een 100% goed gevoel moeten hebben.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 september 2007, 10:41
Het Administratiekantoor's schermafbeelding
Het Administratiekantoor Het Administratiekantoor is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 141
Standaard Re: Vraag aan websiteontwikkelaars onder ons

Alternatieve optie :

Overweeg iemand een site te laten maken, gebruik makend van zoiets als Joomla!.

Je hebt dan een site die bedoeld is om de content eenvoudig aan te passen e/o toe te voegen, maar ook aanpassen schijnt niet heel moeilijk te zijn.
(Voor mij ligt momenteel ook iets nieuws in de week...)

Zie www.joomla.com ; het is Open Source Software.
__________________
--


Peter Brummelkamp
www.het-administratiekantoor.nl
Den Haag
http://delicious.com/PeterBrummelkamp
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 september 2007, 10:53
Retulis's schermafbeelding
Retulis Retulis is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 maart 2007
Berichten: 89
Standaard Re: Vraag aan websiteontwikkelaars onder ons

Ik ben op dit moment bezig met iemand die in mijn ogen niet veel vraagt voor het maken van een website. Dit weekend een eerste opzet gezien en ik ben er zeer over te spreken. Daarnaast levert hij er ook een CMS bij zodat je je eigen site eenvoudig kan bewerken. Dit is dan eenmalig zonder onderhoudskosten e.d..

Als je meer wil weten moet je maar even een mailtje sturen of een pm.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 september 2007, 11:46
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Vraag aan websiteontwikkelaars onder ons

Joomla en andere CMS'en vind ik een mixed blessing voor kleine informele sites. Het is natuurlijk waar dat je de content (tekst en foto's) er veel makkelijker mee kunt onderhouden. Maar daar staat tegenover dat wijzigingen van de structuur en vormgeving juist ingewikkelder zijn. Bovendien heb je daar de webbouwpartij nog harder voor nodig.
__________________
René
Met citaat reageren
  #8  
Oud 24 september 2007, 12:14
Het Administratiekantoor's schermafbeelding
Het Administratiekantoor Het Administratiekantoor is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 141
Standaard Re: Vraag aan websiteontwikkelaars onder ons

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Joomla en andere CMS'en vind ik een mixed blessing....//knip// ...dat wijzigingen van de structuur en vormgeving juist ingewikkelder zijn.
Op zich heb je daar een punt, maar de OP had het al over het zelf aanpassen met Dreamweaver, hetgeen al duidt op enige kennis of tenminste affiniteit....

Daarnaast kun je je afvragen hoe vaak je de structuur en vormgeving van je (kleine informele) site wilt gaan aanpassen.

In mijn ogen is en blijft de content verreweg het belangrijkst (om aan te passen).


Maar je moet dit inderdaad mee laten wegen in je beslissingen.
__________________
--


Peter Brummelkamp
www.het-administratiekantoor.nl
Den Haag
http://delicious.com/PeterBrummelkamp
Met citaat reageren
  #9  
Oud 24 september 2007, 17:42
Myrax Myrax is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Vraag aan websiteontwikkelaars onder ons

Bedankt iedereen voor het meedenken, zit nuttige info bij. Ik kom er op terug!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 26 september 2007, 22:37
aNHa's schermafbeelding
aNHa aNHa is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 86
Standaard Re: Vraag aan websiteontwikkelaars onder ons

Ik heb nog een link voor je naar een pdf (brochure) over auteursrecht voor ondernemers, daarin staat ook een stukje over auteursrecht en websites
http://www.ecp.nl/download/Auteursre...ndernemers.pdf
Erg verhelderend vond ik zelf
__________________
Web-effect
Joomla! websites en trainingen
www.web-effect.nl
Twitter LinkedIn
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opdrachtgever wil VAR-wuo en EV, terwijl dienstverband aantoonbaar is. Annet Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 7 6 augustus 2007 18:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon