Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 10 november 2008, 16:08
msanchez msanchez is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 november 2008
Berichten: 2
Standaard Re: Tarief bepalen startende trainer

Hoi, ik ben ook maar een starte trainer en ik ga zeker je formule gebruiken. Rest mij nog een vraagje. Hoeveel hou je netto over als je bijvoorbeeld 500 euro per dagdeel verdient en wat zijn de excl. factoren; btw, vooronderzoek training, reiskosten, trainingsmateriaal ed...?
Ik ga een training geven van 3 dagdelen, op zaterdagen. Wat is het beste model om in een offerte te hanteren.
Groetjes MS
Met citaat reageren
  #22  
Oud 22 november 2008, 11:50
Guus
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Tarief bepalen startende trainer

Frappant, die formule. Ik ben erachter gekomen dat ik meer een autoriteit ben dan ik dacht wanneer ik terugreken vanuit het gehanteerde tarief

;-) ;-)

Guus
Met citaat reageren
  #23  
Oud 20 juni 2011, 12:00
forumbeheerder forumbeheerder is offline
Administrator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 90
Standaard

De formule die Dennis na bericht #10 in deze discussie plaatste - en waar in verschillende latere berichten op wordt gereageerd - is verwijderd, omdat de tekst volgens uitgeverij Publimix letterlijk is overgenomen uit zijn Prijzen en tarievengids en dit inbreuk maakt op het auteursrecht.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 29 september 2011, 11:00
MarijnBlaisse MarijnBlaisse is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 september 2011
Berichten: 4
Standaard

Ik heb met interesse jullie berichten gelezen! Ben zelf iets meer dan een jaar freelance bezig als psycholoog-trainer. Ik ben begonnen met 55 Euro (Ex.) als uurtarief, en ben er gedurende het jaar achter gekomen dat opdrachtgevers en ikzelf liever werken met vast prijzen. Ik werk nu voor 400 tot 500 euro per dagdeel van 3 uur (afh van type bedrijf en klus). Ik vind het prettig om duidelijk over de prijs te kunnen communiceren en merk dat ik steeds minder voorbereidingstijd nodig heb, zodat het bedrag dat ik kan verdienen toch nog steeds groeit!

Ik maak iedere training op maat, dat is iets dat echt tijd kost, maar waardoor ik nu in 1 jaar tijd al veel werkvormen en oefeningen heb bedacht en een groot repertoire heb. Ik zie het tijd besteden aan het ontwikkelen van een training ook als een investering in mezelf, dus niet iets dat voor 100% door een opdrachtgever moet worden betaald.

Hoop dat je er wat aan hebt! Succes!
Met citaat reageren
  #25  
Oud 9 oktober 2011, 00:30
Stefan Stefan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2011
Berichten: 2
Standaard Payroll

Payroll is echt een aanrader, iets meer kosten, maar de voordelen wegen veel zwaarder dan de extra kosten!
__________________
S&S Online Marketing
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
uurtarief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trainer onderhandelen in de media gezocht Isabelle Marktplaats 6 29 september 2011 12:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon