Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 maart 2008, 13:46
Stylism Stylism is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 maart 2008
Berichten: 1
Standaard Loondienst of Freelance?

Hallo allemaal

Ik heb de volgende vraag. Ik werk al een paar jaar zelfstandig. Zowel freelance voor bedrijven als rechtstreeks voor opdrachtgevers. Ik van één van de bureaus waar ik regelmatig voor freelance een aanbieding gekregen. Zij willen mij een contract aanbieden voor bepaalde tijd. 3 maanden lang 16 uur per week voor hun werken. Nou zijn er twee opties.
  1. Een contract in loondienst. Krijg dus een salaris per maand op basis van die 16 uur per week.
  2. Een freelance contract voor 3 maanden, 16 uur per week tegen een
    gereduceerd uurtarief.
Wat is het beste om te doen voor zowel opdrachtgever als voor mij. Ik begrijp dat de vergoedingen hierin bepalend kunnen zijn. Is het voor mij als freelancer wel aantrekkelijk om in loon dienst te gaan? Wat vind de belasting daarvan? Veranderend er iets in de bedrijfsvorm? ( één mans zaak). Zij er andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Stel ik ga voor het freelance contract. Hoe bepaal ik dan het uurtarief? Ik neem aan als ik in loon dienst ga betaald de werkgever allerlei extra kosten. Kosten die ze niet maken als ik freelance voor ze werk. Naar mijn mening is het dus niet eerlijk om het maand salaris te delen door het aantal uren en daar je freelance uurtarief op te baseren. Van de andere kant bergrijp ik ook dat bij afname van zoveel uren het niet reeel is om het volle uurtarief te vragen. Daar kunnen ze 2 fulltimers voor neerzetten.

Wie kan me verder helpen of heeft er goede tips?
Alvast bedankt!
Djordi
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 maart 2008, 23:58
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Loondienst of Freelance?

Je bent ondernemer / freelancer. Waarom zou je dan overwegen voor een opdrachtgever in loondienst te gaan werken omdat dat voor hem makkelijker (lees: goedkoper) is?
Ik vind de omvang van deze opdracht nu ook weer niet zo daverend dat je daar een (flink) gereduceerd uurtarief tegenover zou moeten zetten. Dat hij voor het bedrag dat hij jou als freelancer betaalt 2 fulltimers in kan huren vind ik een non-issue. Als hij die mening heeft waarom huurt hij die 2 fulltimers dan niet in? Blijkbaar wil hij jou! En jij kost nu eenmaal je gangbare uurtarief (met wellicht een heel klein beetje korting).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
toch maar in loondienst?

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tarief als freelance trainer? MarjaMaya Omgaan met opdrachtgevers 0 22 maart 2008 23:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon